FANDOM

Hasan Celal Güzel
Doğum1945
Türkiye
EğitimÜniversite
Meslekİktisat

Hasan Celal Güzel (d. 1945) Siyasetçi, köşe yazarı.

Gaziantep'de doğmuş, ilk ve orta öğrenimini Malatya'da tamamlamıştır. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat ve Maliye Bölümünü bitirdikten sonra Devlet Planlama Teşkilatında çeşitli kademelerde çalışmıştır.

Başbakanlık Müşavirliği, Başbakanlık Ekonomik ve Sosyal İşler Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı Müşavirliği ve Müsteşar Yardımcılığı, DPT Genel Sekreterliği ve Müsteşar Vekilliği ve Başbakanlık Müsteşar Yardımcılığı görevlerini yapmış 38 yaşında Başbakanlık Müsteşarı olarak Türkiye'nin en genç Başbakanlık müsteşarı ünvanını almıştır.

1987 yılında girdiği seçimlerde Anavatan Partisi'nden Gaziantep milletvekili olarak TBMM'ye girmiştir. Turgut Özal Hükümeti'nde, Devlet Bakanı ve Hükümet Sözcüsü olarak görev almış ve 1987 yılı seçimlerinde yeniden seçilerek bu kez Milli Eğitim ve Gençlik ve Spor Bakanlığı görevinde bulunmuştur.

1989 yılı ANAP genel kurulunda parti başkanlığı için aday olmuş ancak seçilememiştir.

1992 yılında Yeniden Doğuş Partisi'ni kurmuştur. Yeniden Doğuş Partisi (YDP), 23 Kasım 1992'de, Anavatan Partisi'nden ayrılmış olan Hasan Celal Güzel liderliğindeki beş kişi tarafından kurulmuş siyasi parti. Katıldığı 1995 Türkiye genel seçimlerinde %0.34 ve 1999'da da %0.14'lük oy oranına ulaştı.

Hasan Celal Güzel'in siyaset yapmasının yasaklanmasından sonra partinin genel başkanlığına Ahmet Rüştü Çelebi getirilmiştir.

Temmuz 2002'de Cem Uzan ve arkadaşları tarafından kurulan Genç Parti, kendini feshederek Yeniden Doğuş Partisi'ne katılmasının ardından 23 Ağustos 2002'de yapılan 3. Olağanüstü Kurultayı'nda YDP parti genel sekreteri Mehmet Ali Akgül tarafından Cem Uzan'a sunulan YDP'nin adı Genç Parti olarak değiştirildi ve parti başkanlığına da Cem Uzan seçildi.

Hâlen Sabah gazetesinde köşe yazarı olarak çalışmaktadır.

Kaynakça Edit

Önce gelen:
Metin Emiroğlu
Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanı</br>21 Aralık 1987 - 30 Mart 1989 Sonra gelen:
Avni Akyol
Şablon:TC 45. Hükümet

Şablon:TC 46. Hükümet

ku:Hasan Celal Güzel