FANDOM

{{}}

{{}}

Bakınız

D Şablon:KHK Terminoloji KHKKanun Hükmünde KararnameKanun Hükmünde KararnamelerKanun hükmünde karaname ile kurulan mülki idare amirlerinin başkanlık ettiği kurul ve komisyonlar• Müştakları KHK'lılarKHK/Temel hukuksuzluklar• Kanunlar 7080 sayılı Kanun2019/1091633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHKMillî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname• KHK numaraları KHK/646 KHK/70118.651ihraç• KHK/702KHK/703KHK/680• İhraçlar KHK/İhraçMİA/KHK/İhraç• Mağdurlar KHK/Mağdurlar KHK/Mağdurlar ne yapmalı? İadeler KHK/İadeler Kanunlaşması KHK/Kanunlaşması7084 sayılı Kanun

5 Nisan 2019

HDP’li eş başkana KHK’li olduğu için mazbata verilmedi

Kars Digor İlçe Seçim Kurulu, Dağpınar Belediye Eş Başkanı seçilen Abubekir Erkmen’e mazbatasını, Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile ihraç edildiği gerekçesiyle vermedi.

Digor İlçe Seçim Kurulu’nun, Dağpınar Belediye Eş Başkanı seçilen Abubekir Erkmen’in mazbatası ile ilgili Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığı’na gönderdiği yazıda görüş istendi. Yazıda, şu ifadeler yer aldı:

31.13.2019 tarihli Mahalli İdareler Seçimi sonucunda Kars İli Digor İlçesi Dağpınar beldesinde; Halkların Demokratik Partisi’nden aday olan Abubekir Erkmen’in 692 sayılı KHK’nın ekli 1. Listesinin 827’inci sırasında bulunduğu Kamu Hizmetinden yasaklandığı anlaşılmış olup; Yüksek Seçim Kurulu’nun 1863 sayılı kararına istinaden Kamu Hizmetinden yasaklanan Abubekir Erkmen’in mazbatasının verilip verilmeyeceği hususunda görüşünüzün alınması gerekmiştir.

Dağpınar Belediye Eş Başkanı seçilen Abubekir Erkmen, İlçe Seçim Kurulu’nun kendisini mazbatasını alması için aradığını ifade ederek AKP’nin belediye başkan adayının İlçe Seçim Kuruluna talimat verdiğini öne sürdü. Erkmen, “İlçe Seçim Kurulu, mazbatamızı vermek için bizi aradı. Yarım saat sonra İlçe Seçim Kuruluna vardığımızda mazbatamı KHK’den ihraç edildiğim gerekçesiyle vermediler. AKP’nin adayı talimat verdiği için böyle bir gerekçe sundular” dedi.

Öte yandan, TBMM’de çok sayıda KHK’li milletvekili bulunuyor.

Kaynak: Evrensel

.