FANDOM

Kemal Aygün (d. 1914 Divriği, Sivas Türkiye) - (ö. 5 Mayıs 1979), Türk bürokrat.

1933’te Konya Lisesini bitirdi. 1936’da Mülkiye mezuniyetini müteakip, Eylül 1936’da P.T.T. Umum Müdürlüğü Müfettiş Muavinliğine tayin edilerek devlet hizmetine girdi. 29 Kasım 1940’da Bozkır Kaymakamlığı, 1950-1952 yılları arasında İstanbul emniyet müdürlüğü, 31 Ocak 1952 - 1 Haziran 1954 ile 12 Eylül 1955 - 9 Ekim 1957 tarihleri arasında iki kere Emniyet Genel Müdürlüğü, 9 Ekim 1957 - 12 Temmuz 1958 tarihleri arasında Ankara valiliği yaptı.

17 Temmuz 1958’de İstanbul Belediye Reisliğine ve Demokrat Parti İstanbul İl Başkanlığına getirildi. Her iki görevi de 27 Mayıs 1960’da sona erdi. Demokrat Parti mensupları ile beraber Yassıada'da yargılandı ve Kayseri'de bir süre hapis yattı.

Ekim 1962’den sonra bir süre İstanbul’da bir sigorta şirketinin Yönetim Kurulu Üyeliği yapmıştır. 

Nisan 1972'de Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanlığı'na seçilen Aygün, iki yıl boyunca bu pozisyonda bulunduktan sonra 1974 yılı Nisan ayında Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini Ağası Şen'e devretmiştir.

Demokrat Parti kurucularından olan Refik Koraltan'ın dayısının kızı Sevinç Hanım ile evlenmiştir. Bu evlilikten 2 kızı olmuştur. Kızlarından biri, pek çok bestseller'ı Türkçe'ye kazandırmış Baysan Aygün Bayar'dır. Baysan Hanım, DP Beşiktaş İlçe Başkanı, Adalet Partisi milletvekili, iki dönem Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yapan Dr.Nuri Bayar ile evlenmiştir. Bu evlilikten eski Washington Büyükelçiliği müsteşarı Mehmet Ali Bayar ile eski Özelleştirme Başkanı Uğur Bayar doğmuştur. 

DipnotlarEdit

  1.   1923-2004 DÖNEMİ EMNİYET GENEL MÜDÜRLERİ BİYOGRAFİLERİ
  2.   Siyaset ortamından kitap sayfalarına