Yenişehir Wiki
Advertisement
Kung Fu (dizi)
175px
David Carradine, Kwai Chang Caine rolüyle
Tür Western / Drama
Yaratıcı Ed Spielman
Jerry Thorpe
Herman Miller
Oyuncular David Carradine
Keye Luke
Philip Ahn
Radames Pera
Ülke Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Birleşik Devletler
Prodüksiyon
Gösterim süresi 50 dakika
Distribütör ABC
Yayın bilgileri
Yayın tarihi 19721975

Dosya:Kung Fu-From Dark Angel.png

Master Po (solda) veKwai Chang Caine (sağda) Herman Miller tarafından yazılmış "Dark Angel" bölümünde geriye dönüşte

Kung Fu (1972-1975) başrolünde David Carradine'ın oynadığı ödül kazanmış bir Amerikan TV dizisidir. Ed Spielman tarafından tasarlanmış, Jerry Thorpe tarafından yönetilip üretilmiş ve Herman Miller (kendisi ayrıca yardımcı yazar ve yardımcı üreticisidir) tarafından geliştirilmiştir. David Chow ise teknik ve kung fu danışmanlığını yapmıştır.

Kung Fu, Şaolin rahibi Kwai Chang Caine'in vahşi Amerika'da, sadece dövüş sanatları yetenekleri ile donanmış olarak, üvey kardeşi Danny Caine'yi arama maceralarını anlatır. David Carradine yetişkin Caine'yi, Rad Pera ise genç Caine'yi canlandırır. Devamlı rollerde Keye Luke (kör Usta Po) ve Philip Ahn (Usta Kan) bulunur.

Bütün serilerin giriş özeti[]

19. yüzyılın sonlarında geçen hikâyede, Kwai Chang Caine, Amerikalı bir adamla Çinli bir kadının yetim kalmış oğludur. Şaolin manastırında rahipler tarafından Şaolin ustası olmak için eğitilmiştir.

Usta olduktan sonra, bir kaza sonucu imparatorun yeğenini öldürmüş ve Çin'den kaçmıştır. Üvey kardeşi Danny'nin orada olduğunu düşündüğü için, vahşi batıya gelmiştir.

Kardeşi Danny'i bulmak istemekte, ama rahiplerden aldığı eğitim nedeniyle toplumsal sorumluluk sahibi olduğu için, çoğunlukla kendisini adalet için savaşırken bulmaktadır. Daha sonra yeni çevresini aradığı gizlilik ve güvenlik için terketmektedir.

Bu gizlilik ve toplumsal sorumluluk çelişkisi sık kullanılan geri dönüşlerle anlatılır. Bu geri dönüşlerde, yetişkin Caine (Carradine) manastırdaki eğitimlerinden özel bir dersi, bir çocuk (Rad Pera), kör Usta Po (Keye Luke) ve Usta Kan (Philip Ahn), karakterleri ile birlikte hatırlamaktadır.

Üçüncü (son) sezonun dört sonuç bölümünde, (Barbary House, Flight to Orion, The Brothers Caine, ve Full Circle,) Caine sadece kardeşi Danny'yi değil ayrıcı yeğeni Zeke'i de bulur.

Tanınmış konuk oyuncular[]

  • John Drew Barrymore
  • John Blyth Barrymore
  • Bruce Carradine
  • John Carradine
  • Keith Carradine
  • Robert Carradine
  • David Chow
  • José Feliciano
  • Benson Fong
  • Harrison Ford
  • Jodie Foster
  • Anne Francis
  • Barbara Hershey (Barbara Seagull)
  • James Hong
  • Don Johnson
  • Nancy Kwan
  • Mako (Makoto Iwamatsu)
  • Pat Morita
  • Leslie Nielsen
  • William Shatner
  • Victor Sen Yung

Devam ve yeni seriler[]

Televizyon için yapılmış filmler[]

Herbie J. Pilato, The Kung Fu Book of Caine kitabının 21. ve 157. sayfalarında, Carradine'ın dans yetenekleri sayesinde Bruce Lee'nin yerine baş rolü aldığını yazar. Carradine, dizinin başladığı 1971/1972 yıllarında daha ünlü bir aktördü. Lee ise, dizi başladıktan kısa süre sonra Enter the Dragon ile üne kavuşmuştur. Yıllar sonra, Lee'nin oğlu Brandon Lee devam serisinde önemli bir rol aldı. İlk Kung Fu:Film (1986) filminde Caine (Carradine) şimdiye kadar bilinmeyen oğlu Chung Wang (Lee) ile dövüşmek zorunda kalmıştır. İkincisinde, Kung Fu:Sonraki Nesil (1987) filminde ise hik|âye şimdiki zamana gelir ve Kwai Chang Caine'nin büyük-büyük torunu olan Johnny Caine (Lee) etrafında gelişir.

Kung Fu: Efsane Devam Ediyor[]

İlk seri bittikten yirmi yıl sonra, ilgili bir seri birçok kanalda birden gösterilmiştir. Bu seride Kwai Chang Caine'nin neslinden olan bir karakterin hik|âyesi anlatılmıştır. İsmi Kung Fu: Efsane Devam Ediyor olan seride yine başrolde Carradine ve oğlu rolünde Chris Potter yer almıştır. İkinci seri 1993-1997 yılları arasında dört yıl sürmüştür.

Yeni uzun metrajlı film[]

Temmuz 2006'da Ed Spielman ve Howard Friedlander, Çin'de geçen Kung Fu serilerinin geçmişini anlatacak uzun metrajlı bir filmin yapım aşamasında[1] olduğunu, David Carradine'ın projeye geri dönmeyeceğini ve efekt yüklü bir film olmayacağını açıkladılar.[2].

Ek bilgiler[]

  • Geri dönüşlerde kullanılan Şaolin Tapınağı aslında 1967 yapımı Camelot filminde kullanılmış bir settir. Çin dekoruna uyarlanmıştır.
  • Caine'ye Usta Po tarafından manastırda verilen Çekirge ( grasshooper )takma ismi, bir pop kültür referansı olmuştur.

Ödüller[]

Kaynaklar[]

Dış bağlantılar[]

de:Kung Fu (Fernsehserie) en:Kung Fu (TV series) eo:Kung Fu (televida serio) es:Kung fu (serie de televisión) fr:Kung Fu (série télévisée) gl:Kung Fu (serie de televisión) it:Kung Fu (serie televisiva) ja:燃えよ! カンフー nl:Kung Fu (televisieserie) pl:Kung Fu (serial telewizyjny) pt:Kung Fu (série) sh:Kung Fu (TV serija) simple:Kung Fu (TV series) sv:Kung Fu (TV-serie)

Advertisement