FANDOM

Beşikdüzü 'nün kurtuluşu gecesi Kaymakam Eyüp Sabri Kartal konuşması 6 dk

Beşikdüzü'nün kurtuluşu gecesi Kaymakam Eyüp Sabri Kartal konuşması 6 dk‎ - İstiklal Harbi nin tercümesi Kurtuluş Savaşı mı? Yoksa Bağımsızlık Savaşı mı? - "Bağımsızlık savaşı" yerine neden "Kurtuluş savaşı" denir? Amaç nedir? -

Beşikdüzü kurtuluşu Eyüp sabri kartal mesajı -erdinç kalay kaydı

Jandarma bahçesinde ayak üstü mesaj

Çanakkale konuşması 90

Çanakkale konuşması 90. yıl

Çanakkale konuşması 90. yıl

Çanakklae konuşması 90.

Çanakklae konuşması 90.. yıl

[1]

Kurtuluş Günleri'ne Farklı YorumEdit

Kabinenin en renkli siması Kültür Bakanı Atilla Koç , yine çok tartışılacak sözlere imza attı: 'Bizi işgal ettiler diye kutlama yapmak, kültür bakanı olarak beni utandırıyor'

Atilla Koç yine çok tartışılacak sözlere imza attı...

Türkiye'de beliren Kurtuluş günü anlayışını değiştirmenin zor olduğunun altını çizen Koç, Biz 7 Eylül'ü kutlayalım. Ama bir başka manada. Felsefesi olsun. Her sene kendi ülkene bir yabancının girdiğini söylemek yanlıştır...

Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç, 7 Eylül Aydın'ın Kurtuluş günü ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, Her sene benim ülkeme yabancılar geldi diye, işgal etti diye bunun kutlaması yapılmaz dedi. Bakan Koç, 7 Eylül Aydın'ın Kurtuluşu dolayısıyla geldiği Aydın'da, Aydın Valiliği'nde yapılan törenine katıldı. Koç açıklamasında, bu tür alışkanlıkların kolay bırakılamadığını ve vatandaşların da benimsemesinden ötürü pek bir şey demediklerini belirten Bakan Koç, şöyle konuştu:

Ama tarih felsefesi, sosyoloji ve milli vicdan açısından benim buradaki teklifim, her zaman yaptığım tekliftir. Bu günü kutlayalım. Güzel kutlayalım. Ama Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün 26 Ağustos günü Afyon'da verdiği emrin Aydın'daki gerçekleşmesi diye kutlayalım. Yani Ordular ilk hedefiniz Akdeniz, ileri lafını kutlayalım. Bu güzel bir laftır. Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır. O satıhta bütün vatandır sözünün gerçekleşmesinin emridir o. Ve gerçekleşmiştir, Allah'a şükür.

Her sene benim ülkeme yabancılar geldi diye, işgal etti diye bunun kutlaması yapılmaz diyen Bakan Koç, kutlamaların beşli, onlu yıllarda yapılması gerektiğini söyledi. Türkiye'de beliren Kurtuluş günü anlayışını değiştirmenin zor olduğunun altını çizen Koç, Biz 7 Eylülü kutlayalım. Ama bir başka manada. Felsefesi olsun. Her sene kendi ülkene bir yabancının girdiğini söylemek yanlıştır. Milli vicdan açısından da yanlıştır. Ama bunu da düşünerek mi yapıyoruz? Hayır, yapmıyoruz. Bir zararı var mı? Hayır. Ben insanoğlunun düşünmesinden yanayım. Ve bir yerden sonra da bazı şeyleri ön almazsanız, bazı şeyleri mecburen değiştirirsiniz diye konuştu.

http://www.aktifhaber.com/kurtulus-gunlerine-farkli-yorum-82611h.htm

==

Atilla Koç: Her yıl kurtuluş kutlanmasın ==

Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç, 7 Eylül Aydın'ın Kurtuluş günü ile ilgili olarak yaptığı açıklamada,

"Her sene benim ülkeme yabancılar geldi diye, işgal etti diye bunun kutlaması yapılmaz dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç, Aydın'ın düşman işgalinden kurtuluşunun 84. Yıldönümü kutlamalarına katıldı. Tören öncesinde ilk olarak Vali Mustafa Malay'ı makamında ziyaret eden Bakan Koç, Aydınlıların kurtuluş gününü kutladı.

Kurtuluş kutlamalarının artık farklı kutlanması gerektiğini ifade eden bakan Koç, "Her sene kendi ülkemize yabancılar geldi, işgal etti diye bunun kutlaması yapılmaz.

Beşli yıllarda onlu yıllarda kutlanabilir belki ama artık bu kutlamaları farklı bir anlayış felsefe ile kutlamamız lazım. AB'ye girince böyle nasıl laflar edeceğiz" dedi.

CHP Aydın milletvekili Özlem Çerçioğlu ise, Bakan Koç'un görüşlerine katılmadığını söyleyerek,

"Vatanımızın nasıl kurtulduğunu çocuklarımıza çok iyi anlatmamız lazım ki, bu ülkenin kıymetini bilsinler. Bu vatan için canlarını, kanlarını veren şehitlerimizi efelerimizi asla unutmamaları gerekiyor"

diyerek Aydınlıların kurtuluş bayramını kutladı.

http://arsiv.sabah.com.tr/2006/09/08/siy104.html

Kurtuluş günlerinin kutlanmasıyla ilgili yaptığı açıklamaların anlaşılamadığını ifade eden Koç, şöyle devam etti: Edit

"Biraz mütevazı davranayım. 'Ben anlatamıyorum' diyorum, ama kusura bakmayın siz de söylediklerimi anlamıyorsunuz. Benim söylemek istediğim, kurtuluş yıldönümlerinde düşmanın kovuluşu ve düşmana karşı verilen mücadelenin tekrar tekrar canlandırılmasıdır. Oysaki o günler zaferin kazanıldığı bayram olarak hatırlanmalı. Tekrar tekrar 'düşman burayı işgal etti, biz de düşmanı kovduk' denmemeli. Bu denildiği takdirde biz o olaylar esnasında dayak yediğimizi tekrar tekrar kabul etmiş olacağız."

Kaynak : http://www.haber3.com/bakan-koctan-hirsiz-yorumu-155868h.htm#ixzz1iuiBKlrq

Bakan Koç: Kurtuluş bayramı kafayı çekme günüEdit

Umut ERDEM / SİSAM29.06.2005 [2][3]

Yunanistan’ın Sisam Adası’nda yarın başlayacak ‘Türk-Yunan Forumu’na katılmak üzere bir gün önce Aydın’a gelen Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç, Didim İlçesi’nde turizm sektörünün sorunları ile ilgili toplantıya katıldı.

Bakan Koç, Sisam Adası’na giderken de ‘tarihi gaf’ yaptı.

Koç, ‘Kurtuluş bayramı bu fırsattan kafayı çekme ve eğlenme bayramı’ dedi.

Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Koç, ‘Hem kurtuluş günleri kutluyoruz, hem de Yunanlılarla ilişkileri güçlendirmek için böyle biraraya geliyoruz. Bu sizce normal mi?’ sorusu üzerine, şu karşılığı verdi:

‘Kurtuluş bayramı bu fırsattan kafayı çekme ve eğlenme bayramı. Ben içkiye karşı olduğum için bu lafı söylemiyorum. Benim başka görüşüm var. Kurtuluş değil, kuruluş. Yani o tarihlerin birçoğu palavra zaten.’http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=330991