FANDOM

Lazkiye (Latakia)(Arapça: اللَاذِقِيَّة‎- El Lazkiyye), Hatay sınırının 80 km kadar güneyinde bulunan Suriye'nin önemli liman kentlerinden biri.

KültürEdit

Turistik zenginliklerEdit

Şenköy'de bulunan tarihi türbesi ve cumbalı evleri ile; ayrıca Görentaş Köyü de Suriye ile sınır oluşturan göleti bölgenin önemli turistik yerlerindendir. Lazkiye'nin kuzeyinde Balluran Baraj Gölü vardır. Keseb Köyü ve Şat-ul Ezrak tursitler tarafından tercih edilen sayfiye yerlerindendir.

Kültürel zenginliklerEdit

Mersin, Türkiye ile kardeş şehir olarak seçilmiştir.
Dosya:Lattaquie port 1979.jpg

Etnik yapısıEdit

500.000 nüfusun çoğunlugunu Arap Alavileri (Nusayriler) oluşturur. Lazkiye şehrinde yaşayan Türklerin nüfusu 100.000 civarındadır. Lazkiye şehir merkezi kuzeyinden yaklaşık 15 km sonra Suriye Türklerinin, köy ve kasabalardan oluşan yerleşim bölgeleri başlar ve Türkiye sınırına kadar uzanır.

Coğrafya & ulaşımEdit

Lazkiye sahil şeridi, neredeyse tamamen liman tarafından kapatılmıştır. Hatay'ın Yayladağı İlçesi Gümrük Kapısından Lazkiye'ye ulaşım son derece kolaylaşmıştır. Çünkü Antakya ile Yayladağı arasındaki Fransızlar zamanından kalan çok virajlı, dar 50 km'lik asfalt yol yerine 35 km'ye düşen 4 şeritli duble yol yapılmıştır.Lazkiye, 1987 Akdeniz Oyunlarına ev sahipliği yapmıştır.

Şat-ül Ezrak ile şehir merkezi arası 12-13 Km mesafedir, bu arada çalışan taksiler 100 ilâ 250 Suriye Lirası arası değişen miktarlarda para isterler.

Şablon:Suriye-yerleşim-taslakar:اللاذقية bg:Латакия ca:Latakia cy:Latakia de:Latakia en:Latakia eo:Latakio es:Latakia et:Latakia eu:Latakia fa:لاذقیه fi:Lattakia fr:Lattaquié he:לטקיה hr:Latakija hu:Latakia it:Laodicea (Siria) ja:ラタキア ko:라타키아 la:Laodicea lt:Latakija nl:Latakia nn:Latakia pl:Latakia pms:Laodicea pt:Lataquia ru:Латакия sco:Latakia sh:Latakija sr:Латакија sv:Latakia ur:اذقیہ war:Latakia zh:拉塔基亚