FANDOM

Ecir (Bak: Ecr)

Ecir Ücretle çalışan, nefsini kiraya veren. Gündelikçi. (Devletler, milletler muharebesi tabakat-ı nev-i beşer muharebesine terk-i mevki ediyor. Zirâ, beşer esir olmak istemediği gibi, ecir olmak da istemez. S.)

Ecr (C.: Ücur) Bir iş, bir hizmet mukabilinde verilen şey.

Ahirete aid mükâfat, hayır ceza.

Ücret, mukabil, karşılık. Sevab.

Tıb: Kırılan bir uzvun sarılması.

Mükâfat (Kifâyet. den) Bir hizmet veya muvaffakiyete ve iyiliğe karşı verilen karşılık.

Berâberlik.

Takdirnâme.

Kuranda mükafat Güzel Kurani kerimimizde geçen mükafat ile ilgili ayetler. Kuranda geçen mükafat ile ilgili ayetler tarafmizca seçilip otomatik listelenmekte.

Kuranda mükafat ile alakali tahmini 8 ayet geçiyor 8:28 - Ve iyi biliniz ki, mallarınız ve evlatlarınız birer imtihan aracından başka birşey değildir. Allah katında büyük ecir vardır.

9:22 - Onlar orada ebedi kalırlar. Çünkü en büyük mükâfat Allah katındadır.

25:15 - De ki: Bu mu daha iyi, yoksa takva sahiplerine vaad olunan ebedilik cenneti mi? Çünkü orası, onlar için bir mükafattır ve bir varış yeridir.

28:25 - Derken, o iki kadından biri utana utana yürüyerek ona geldi. "Babam, dedi, bizim yerimize (hayvanları) sulamanın karşılığını ödemek için seni çağırıyor." Musa, ona (Hz. Şuayb'a) gelip başından geçeni anlatınca o, "korkma, o zalim kavimden kurtuldun" dedi.

33:24 - Çünkü Allah sadıklara sadakatleriyle mükafat verecek, dilerse münafıklara da azab edecek veya tevbe nasib edecektir. Şüphe yok ki Allah çok bağışlayıcıdır. Çok merhamet edicidir.

34:37 - Halbuki sizi huzurumuza yaklaştıracak olan, mallarınız ve evlatlarınızdeğildir. Ancak iman edip de salih amel işleyenlere gelince, işte onların amellerine karşı kendilerine kat kat mükafat vardır. Onlar cennet köşklerinde emniyet içindedirler.

54:14 - Nankörlük edilen (kulumuz)e bir mükafat olmak üzere (gemi), gözlerimizin önünde akıp gidiyordu.

76:22 - (Onlara şöyle denir): "İşte bu sizin bir mükâfatınızdı. Gayretiniz karşılığını bulmuştur."

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Ödül

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Köken

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Bir başarı karşılığında verilen armağan, mükâfat.
[2] Bir iyiliğe karşılık olarak verilen armağan, mükâfat.

Nuvola apps bookcase Köken

[1] (Türkçe)

Books-aj.svg aj ashton 01f Kaynaklar

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

: jutalom (hu)

|} |}</div></div>

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} |}</div></div>

fa:ödül hu:ödül

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] (eskimiş) sevap, ücret
[2] Ücretle çalışan, gündelikçi.

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Nuvola apps bookcase Köken

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Azap, işkence, ıstırap

Edit

Lupa Sıfat Edit

Ico libri Anlamlar

[1]Hayır. Hayırlı iş. Allah (C.C.) tarafından mükâfatlandırılacak doğruluk ve iyilik karşılığı. Allah'ın (C.C.) rızasını kazanmağa mahsus iyi amel.

Nuvola apps bookcase Köken

[1]

<p style="margin-bottom: 0.5em;" title="Maddenin eş anlamlıları">Balance icon Eş Anlamlılar

[1]