FANDOM

Zararsız

Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı M.Emin Zararsız

Muhammet Emin Zararsız, (d. 11 Eylül 1961, Yozgat), Türk bürokrat, MEB müsteşarı. video

11.09.1961’de Yozgat’ta doğan M. Emin ZARARSIZ,

  • Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 1984 yılında mezun olmuştur.
  • 1985-1986 yıllarında Ankara ve Diyarbakır Barolarında avukatlık stajını tamamlayan Dr. ZARARSIZ,
  • 1988 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisansını,
  • 1995 yılında ise Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde doktorasını İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanında tamamlamıştır.
  • 1992 yılında İngiltere’de BM UNIDO-Webton Court Training Centre işbirliği ile düzenlenen insan kaynakları alanındaki eğitim programına katılan Dr. ZARARSIZ, *1996-1997 yıllarında İngiltere Leicester Üniversitesinde Avrupa İnsan Hakları ve Avrupa Topluluğu Hukuku alanında yüksek lisans çalışması yapmıştır.

Çalışma hayatına

Dr. ZARARSIZ, 05.02.2003 tarihinden itibaren muhtelif tarihlerde Milli Prodüktivite Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği, AYCELL Haberleşme ve Pazarlama Hizmetleri A.Ş. Denetleme Kurulu Başkanlığı, AVEA A.Ş. Denetleme Kurulu Üyeliği, Türk Telekom A.Ş. Denetleme Kurulu Üyeliği, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulunmuştur. Halen Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaya devam etmektedir.

  • Dr. ZARARSIZ, Başbakanlık Müsteşar Yardımcılığı ve Başbakanlık Müsteşar Vekilliği döneminde, başta Kamu Yönetimi Reformu, Sosyal Güvenlik Reformu ve Kamu Personel Reformu olmak üzere birçok alanda yapılan reform çalışmalarında aktif olarak görev yapmış ve kamuda bürokrasi ve kırtasiyecilikle mücadele çalışmalarının koordinatörlüğünü yürütmüştür.
  • 21.07.2009 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı olarak atanan Dr. M. Emin ZARARSIZ, aynı zamanda
  • 19.10.2009 tarihinde Bakanlar Kurulu kontenjanından Yükseköğretim Kurulu Üyeliği görevine atanmıştır.
  • Aralık 2010’da Cape Town’da yapılan International Social Security Assosiation (Uluslararası Sosyal Güvenlik Birliği - ISSA) Genel Kurulunda ISSA’nın yönetim organı olan Büro Üyeliğine seçilmiştir.
  • Ayrıca ISSA Avrupa Ağı Yönlendirme Komitesi üyeliğini de yürütmekte olan Dr. ZARARSIZ’ın İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku başta olmak üzere, insan hakları, Avrupa Birliği ve diğer alanlarda yayımlanmış kitap ve makaleleri bulunmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığından:Karar Sayısı : 2011/5481 – Açık bulunan 1’inci derece kadrolu ve +7600 ek göstergeli Müsteşarlığa Muhammet Emin ZARARSIZ’ın atanması, 657 sayılı Kanun’un 74’üncü maddesi ile 2451 sayılı Kanun’un 2’nci maddesi gereğince uygun görülmüştür.2 – Bu kararı Millî Eğitim Bakanı yürütür.5/8/2011Abdullah GÜLCUMHURBAŞKANIRecep Tayyip ERDOĞAN Ömer DİNÇERBaşbakan Millî Eğitim Bakanı

DeğerlendirmelerEdit

Son yıllarda MEB müsteşarlığına atananların, bir zamanlar MEB’e bağlı okullarda öğrenci olmuş olmaları dışında eğitimle ilişkileri yok. ??? (öğretim görevliliğini yazar her halde görmüyor)Atın önüne et, itin önüne ot misali; Türkiye’nin en büyük, en karmaşık yapısına sahip bakanlığı ilgisiz kişilere teslim ediliyor. Ömer Dinçer de selefi Nimet Çubukçu gibi müsteşarını yanında getirdi. Sanki babasından kalma şirketi yönetecek. Anlamadığım (lafın gelişi aslında anlıyorum) kararnameyi imzalayan Başbakanla Cumhur bakanının “Yahu bu arkadaşımız eğitimden ne anlar” diye sormuyor olması.

Hüseyin Çelik’in maliye kökenli kaymakam Muammer Yaşar ÖZGÜL’ü müsteşar yapmasıyla başlayan gelenek, Nimet Çubukçu’nun yine bir maliyeci olan Esengül Civelek’i, yeni bakan Ömer Dinçer’in ise eski SGK Genel Müdürü işletmeci Emin Zararsız’ı müsteşarlığa getirmesiyle temayüle döndü. Böylece müsteşarlar da bakanlarla gelip gitsin önerisi fiile yaşama geçmiş oldu. Artık bakanlık müsteşarı yerine bakanın müsteşarı diyebiliriz.

Hüseyin Çelik, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Muammer Yaşar Özgül’ü Şubat 2008’de müsteşarlığa getirmişti. Özgül, bir yıl sonra, Mayıs 2009’da Bakanı Çelik’le birlikte bu görevinden ayrıldı. Nimet Çubukçu’nun müsteşarı Esengül CİVELEK de birinci yılını doldurmuşken Ömer Dinçer’in bakan olmasıyla birlikte makamından kovuldu. (Kovuldu diyorum, çünkü görevden ayrılması gerektiği pek de hoş olmayan bir üslupla hissettirilmiş) Civelek de önceki müsteşar gibi henüz bakanlık birimlerinin adını, yerini ve işlevini öğrenme aşamasındayken gitti.

http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1187092012&news_code=1312893266&day=09&month=08&year=2011 

Şablon:MEB müsteşarları