FANDOM

Mersin Seni Çağırıyor..

Mersin Seni Çağırıyor...-0

Bu sese kulak ver. Yaşamak güzel şey. Görmeden bilemezsin, dokunmadan anlayamazsın, koklamazsan tadamazsın. Bu şehir LEZZET kokuyor... MERSİN Seni Çağırıyor! "Mersin Seni Çağırıyor – Gastronomi" filmi Uluslararası İstanbul Turizm Filmleri Festivali’nde en iyi kısa film oldu.

Bakınız

Şablon:MTSO - d

MTSO Mersin Ticaret ve Sanayi Odası
MTSO/Genel Sekreteri MTSO/Meclis Başkanı Faik Burakgazi MTSO/Başkanı MTSO/Yönetim Kurulu MTSO/Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut
MTSO Eğitim ve Kalkınma Vakfı MTSO EKAV MTSO-EKAV Yönetim Kurulu
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Çalışmaları Kalkınma Ajanlarının Kurulması'na Gerekçe Oldu MTSO ile MTSO Eğitim ve Kalkınma Vakfı İşbirliği ile düzenlenen Eğitim Semineri Sertifika Töreni
MTOSB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ MTOSB'YE DEVREDİLDİ
Mtso Tem. Orhan Çapan
ÇKA
MEKİK
Mersin İl Planlama ve Koordanasyon Kurulu
2009 Yılı Mersin Ekonomik Raporu

ÖzgeçmişiEdit

Mahmut arslan ve kardeşleri
Mahmut arslan hasan arslan tutuklu

Mahmut Arslan 1953 yılında İskenderun’da doğdu. İlk, orta ve lise yıllarını Mersin’de tamamladı.

1979 yılında Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünden mezun olan Mahmut Arslan Mersin’e dönerek baba mesleğini seçti.11 Eylül 1980 tarihinde Arbel şirketini kurdu. Yaptığı yatırımlarla Mersin’de ilklere imza atan Mahmut Arslan bugün Mersin’de bulunan yedi tesisi ile şehir ekonomisine katkı sağlamakta, iş istihdamı yaratmakta.

Mersin’in ilk mercimek fabrikasını 1980 yılında kuran Mahmut Arslan, şehrin ilk bulgur fabrikasını 2001 yılında, sigara fabrikasını 2004 yılında, makarna fabrikasını da 2005 yılında kurdu. İlk yurtdışı yatırımını 2001 yılında Kanada’da yapan Arslan bugün Amerika, Avustralya, Kanada ve Kırgızistan’daki tesisleri ile dünyanın tanıdığı global bir şirketin kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı’dır. Yurtiçinde ve yurtdışında yaptığı yatırımlarla sektöre ve ülke ekonomisine katkılarından dolayı çeşitli ödüller aldı.

Kırgızistan konsolosuEdit

Mahmut Arslan’a Kırgızistan’da tarım sektörünün ve ekonomisinin gelişmesindeki katkılarından dolayı Kırgızistan Fahri Konsolosluğu unvanı verildi.

STK görevleriEdit

1998-2006 yılları arasında Dünya Bakliyat Konfederasyonu Başkan Vekilliği yapan Mahmut Arslan sektörün ve Türkiye ihracatının gelişmesi için çalışmalar yürütmüş, çeşitli Sivil Toplum Kuruluşları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ve başkanlığı yapmıştır. Halen; Türkiye İhracatçılar Meclisi icra kurulu üyeliği Akdeniz Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanlığı Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı Mersin Ticaret Odası Meclis Üyeliği Mersin Ticaret Borsası Onur Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.

Mersin’de başlattığı sanayicilik hamlesini zaman içinde yurt dışına da taşıma becerisi gösteren Mahmut Arslan Türkiye’ye yalnızca üretim yaparak hizmet etmek, yatırımlarla iş olanağı yaratmakla kalmayıp, bölgesel kalkınmanın bir parçası olma bilinciyle çeşitli sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirdi.

YardımlarıEdit

MÜ Tıp Fakültesi Hastanesine 5 katlı ek bina yaptıran Arslan, Mezitli’de semt polikliniği ve sağlık ocağı yaptırdı. Toplumsal sorumlulukların bilinciyle bu şehrin insanına, doğasına, eğitimine, bilim ve sanatına, kültürüne katkı sunan Arslan, MEB’nın gerçekleştirdiği ‘%100 Eğitime Katkı ‘kampanyası çerçevesinde Mahmut Arslan Anadolu Lisesi’ni 2009-2010 Öğretim döneminde hizmete açtı.

Sosyal Sorumluluk ilkelerini ’ İçinde yaşadığımız toplumun temel ihtiyaç ve sorunlarını incelemek, bu doğrultuda katkı sağlayabilecek projeler yaratarak ya da özel çalışmalara destek vererek toplum yararına çalışmalar yapmak bizim öncelikli görevimizdir’ sözleriyle ifade eden Mahmut Arslan Sevil Arslan ile evli ve üç çocuk babasıdır.

PKK üyeliği ve Yardım davasıEdit

Dev gıda firmasına PKK davası açıldı! Patronlarına 25'er yıl ve 250 bin dolar...

EN büyük 500 şirket listesindeki Arbel Gıda’nın Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Arslan, yönetim kurulu üyesi kardeşi Hasan Arslan ve şirket yöneticisi Bilal Kayar'a “Silahlı terör örgütü üyesi olmak” ve “Nitelikli yağmaya teşebbüs” suçlarından 25 yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı.

Mersin Cumhuriyet Savcılığı’nın hazırladığı iddianamede, Mersin Emniyet Müdürlüğü İstihbarat Şube Müdürlüğüne PKK faaliyetlerinden sorumlu büro amiri olarak görevlendirilen M.U.H.’nin ifadesine yer verildi. Vatan'ın haberine göre polis memuru ifadesinde, “2008 yılı Mayıs ayında PKK’nın Irak’ın kuzeyindeki üst düzey yöneticileri tarafından terör örgütü adına Mersin’de bazı kişilere gönderilen vergilendirme notları bulunmuştu" dedi ve şunları anlattı:

ÖRGÜTE YARDIMLARI İÇİN TEŞEKKÜR EDİLDİ, 250 BİN DOLAR DAHA İSTENDİ... "Örgütün kuryesi Süleyman Yeşil’in evini aradığımızda Mahmut Arslan isimli bir kişiye yazılmış ve terör örgütü yöneticisi Bahoz Erdal imzalı bir belge bulundu. Belgede Mahmut Arslan’dan örgüte 250 bin dolar para göndermesi isteniyor ve 2004 yılındaki yardımdan dolayı da teşekkür ediliyordu. Ayrıca Abdullah Ateş isimli kişinin üzerinde yapılan aramada da Arslan adına düzenlenmiş HPG mührü basılı 70 bin TL meblağlı yardım makbuzu isimli doküman ele geçirildi” dedi.

ARSLAN'DAN TRANSFER... İddianamede şüpheli Mahmut Arslan’ın yönetim kurulu başkanı olduğu Arbel Firması hesaplarından, akraba oldukları anlaşılsa da aralarında hukuki ve ticari bir ilişki bulunmayan ve yapılan soruşturma sonunda örgütle bağlantısı ortaya çıkarılan Davut Demirkale isimli şahsa 3 milyon 349 bin Amerikan doları tutarında para havalesi yaptığı belirtildi.

PKK’YLA TEHDİT ETTİLER... İşadamı Necat Gülseven’in de avukatı aracılığıyla savcılığa şikayette bulunduğu anlatıldı. Gülseven ile Mahmut Arslan arasında ticari ilişki bulunduğu, Arslan’ın borcundan kurtulmak için PKK’dan yardım alarak tehdit ettiği bilgisi yer aldı.

FETÖ'DEN GÖZALTINA ALINDILAR... Edit

Mersin'de FETÖ soruşturması kapsamında bakliyat devi Arbel Gıda'nın sahipleri Mahmut Arslan, Hüseyin Arslan, Ali Arslan ve Hasan Arslan hakkında gözaltı kararı çıkarılmıştı.

'CUMHURBAŞKANI'NA YAKINIZ' SORUŞTURMASI... Arbel Gıda’nın sahipleri Mahmut ve Hasan Arslan’ın haklarında açılan onlarca davada, “Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakınız” şeklinde dilekçe verip yargıyı etkiledikleri iddia edildi. Bunun üzerine soruşturma başlatan savcılık işadamlarının geçmiş davalarını incelemeye aldı.

AKP'nin başkan adayına FETÖ operasyonu Edit

Mersin'de FETÖ soruşturması kapsamında bakliyat devi Arbel Gıda'nın sahipleri Mahmut Arslan, Hüseyin Arslan, Ali Arslan ve Hasan Arslan hakkında gözaltı kararı çıkarıldı.

AKP'den belediye başkan adayı da olan işadamı Mahmut Arslan ve Hasan Arslan’ın adı geçtiğimiz yılın ağustos ayında, avukat dilekçesi skandalıyla gündeme gelmiş, avukatları gözaltına alınan Arslan kardeşleri "Erdoğan'a yakındır" diye savunmuştu. 4 Temmuz 2018 Çarşamba

Mersin iş ve siyaset dünyasının tanınmış isimlerinden Mahmut Arslan, Hüseyin Arslan, Hasan Arslan ve Ali Arslan hakkında FETÖ soruşturması kapsamında gözaltı kararı çıkarıldı. Mahmut Arslan, 2004 yılında AKP’den Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olmuştu. Bakliyat devi Arbel Gıda’nın sahipleri olan Arslan kardeşler hakkında, FETÖ soruşturması kapsamında gözaltı kararı çıkarıldı. Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı’nın gözaltı kararı verdiği Mahmut Arslan, Hüseyin Arslan, Hasan Arslan ve Ali Arslan’ın adreslerinde bulunamadığı öğrenildi. Cumhuriyet Başsavcılığı’nın Mahmut Arslan ve Hasan Arslan hakkında ayrıca terör örgütü PKK’ya yardım ve yataklık etmek iddiasıyla soruşturma yürüttüğü de öğrenildi.

AKP’den belediye başkan adayıydı

Arbel Bakliyat’ın kurucularından olan Mahmut Arslan, 2004 seçimlerinde AKP’den Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olmuş ancak seçimi kazanamamıştı. Mahmut Arslan daha sonraki dönemlerde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanlığı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı görevlerinde de bulunmuştu. Hakkında gözaltı kararı çıkarılan Hüseyin Arslan, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu üyeliğini sürdürürken kardeşi Hasan Arslan da ASKON başkanlığına geçtiğimiz haftalarda seçilmişti.

Avukatı, ‘müvekkilim Erdoğan’a yakındır’ diye dilekçe vermişti

İşadamı Mahmut Arslan ve Hasan Arslan’ın adı geçtiğimiz yılın ağustos ayında da, avukat dilekçesi skandalıyla gündeme gelmişti. Arslan ailesinin avukatı ve damadı olan Murat Altındere, Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Organize Suçlar Bürosu’na verdiği bir dilekçede, Arslan kardeşlerin AKP’li ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakın isimler olduğunu vurgulayarak skandala imza atmıştı. Altındere dilekçesinde şu ifadelere yer vermişti: “Müvekkilimiz Mahmut ve Hasan Arslan, özellikle bakliyat sektöründe olmak üzere ülkemizi dünya çapında temsil eden saygın işadamlarından olup birçok kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum örgütlerinin önde gelen isimlerindendir. İki müvekkil de AK Parti’ye ve Cumhurbaşkanımız’a yakınlığıyla bilinmekte, müvekkillerden Mahmut Arslan, yerel seçimlerde AK Parti Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı dahi seçilmiştir. Müvekkillerimiz, tıpkı bölücü terör örgütü PKK’nın hedefinde olduğu gibi FETÖ/PDY hain terör örgütünün de hedef şahısları arasındadır.”

Dün FETÖ’den tutuklandı bugün serbest Edit

AKP’den belediye başkan adayı olan Mahmut Arslan, tutuklanmasının üzerinden 24 saat geçmeden serbest bırakıldı.

AKP adayının FETÖ’den tutuklanan eniştesi intihar etti Edit

Mersin’de FETÖ soruşturması kapsamında 8 Temmuz’da tutuklanan Arbel şirketi sahibi Mahmut Arslan ertesi gün adli kontrol şartıyla serbest bırakılmıştı. Mahmut Arslan, 2004 seçimlerinde AKP’den Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olmuş ancak seçimi kazanamamıştı. Mahmut Arslan daha sonraki dönemlerde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanlığı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı görevlerinde de bulunmuştu.

“Müvekkilimiz Erdoğan ve AKP’ye yakındır”

Geçen yılın Ağustos ayına işadamı Mahmut Arslan’ı avukatı ve damadı olan Murat Altındere, Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Organize Suçlar Bürosu’na verdiği bir dilekçede, Arslan kardeşlerin AKP’li ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakın isimler olduğunu vurgulamıştı. Altındere dilekçesinde şu ifadelere yer vermişti: “Müvekkilimiz Mahmut ve Hasan Arslan, özellikle bakliyat sektöründe olmak üzere ülkemizi dünya çapında temsil eden saygın işadamlarından olup birçok kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum örgütlerinin önde gelen isimlerindendir. İki müvekkil de AK Parti’ye ve Cumhurbaşkanımız’a yakınlığıyla bilinmekte, müvekkillerden Mahmut Arslan , yerel seçimlerde AK Parti Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı dahi seçilmiştir. Müvekkillerimiz, tıpkı bölücü terör örgütü PKK’nın hedefinde olduğu gibi FETÖ/PDY hain terör örgütünün de hedef şahısları arasındadır.”

Mersin’de FETÖ soruşturması kapsamında 8 Temmuz’da tutuklanan Arbel şirketi sahibi Mahmut Arslan ertesi gün adli kontrol şartıyla serbest bırakılmıştı. Mahmut Arslan, 2004 seçimlerinde AKP’den Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olmuş ancak seçimi kazanamamıştı. Mahmut Arslan daha sonraki dönemlerde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanlığı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı görevlerinde de bulunmuştu

“Müvekkilimiz Erdoğan ve AKP’ye yakındır” Edit

Geçen yılın Ağustos ayına işadamı Mahmut Arslan’ı avukatı ve damadı olan Murat Altındere, Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Organize Suçlar Bürosu’na verdiği bir dilekçede, Arslan kardeşlerin AKP’li ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakın isimler olduğunu vurgulamıştı. Altındere dilekçesinde şu ifadelere yer vermişti: “Müvekkilimiz Mahmut ve Hasan Arslan, özellikle bakliyat sektöründe olmak üzere ülkemizi dünya çapında temsil eden saygın işadamlarından olup birçok kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum örgütlerinin önde gelen isimlerindendir. İki müvekkil de AK Parti’ye ve Cumhurbaşkanımız’a yakınlığıyla bilinmekte, müvekkillerden Mahmut Arslan , yerel seçimlerde AK Parti Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı dahi seçilmiştir.

Müvekkillerimiz, tıpkı bölücü terör örgütü PKK’nın hedefinde olduğu gibi FETÖ/PDY hain terör örgütünün de hedef şahısları arasındadır.” MERSİN / Cumhuriyet

İşinsanına FETÖ’den gözaltı kararı çıktı Cumhuriyet Yayınlanma tarihi: 9 Temmuz 2018

Mersin’de FETÖ soruşturması kapsamında dün tutuklanan Arbel Bakliyat şirketi sahibi Mahmut Arslan’ın, adli kontrol şartıyla serbest bırakılmasına karar verildi.

Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen FETÖ soruşturmasında, Mersin merkezli bakliyat firmasının sahibi 4 kardeş ve terör örgütü PKK'ya yardım ettikleri ileri sürülen 2 şirket çalışanı hakkında gözaltı kararı verilmişti .

Mehkeme, şüphelilerden Mahmut Arslan ile Davut D.'nin tutuklanmasına karar verip, diğer 2 şüpheliyi ise adli kontrol şartıyla serbest bıraktı.

Aile avukatının 4'üncü Sulh Ceza Hakimliği'ne itirazda bulunması üzerine Mahmut Arslan adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

AKP'DEN ADAY OLMUŞTU Edit

Mahmut Arslan, 2004 seçimlerinde AKP’den Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı olmuş ancak seçimi kazanamamıştı. Mahmut Arslan daha sonraki dönemlerde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanlığı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı görevlerinde de bulunmuştu.

Geçen yılın Ağustos ayına işadamı Mahmut Arslan’ı avukatı ve damadı olan Murat Altındere, Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Organize Suçlar Bürosu’na verdiği bir dilekçede, Arslan kardeşlerin AKP’li ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakın isimler olduğunu vurgulamıştı. Altındere dilekçesinde şu ifadelere yer vermişti: “Müvekkilimiz Mahmut ve Hasan Arslan, özellikle bakliyat sektöründe olmak üzere ülkemizi dünya çapında temsil eden saygın işadamlarından olup birçok kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum örgütlerinin önde gelen isimlerindendir. İki müvekkil de AK Parti’ye ve Cumhurbaşkanımız’a yakınlığıyla bilinmekte, müvekkillerden Mahmut Arslan, yerel seçimlerde AK Parti Mersin Büyükşehir Belediye Başkan adayı dahi seçilmiştir. Müvekkillerimiz, tıpkı bölücü terör örgütü PKK’nın hedefinde olduğu gibi FETÖ/PDY hain terör örgütünün de hedef şahısları arasındadır.”

Şablon:Dünya Bakliyat Konfederasyonu Şablon:Türkiye İhracatçılar Meclisi

icra kurulu üyeliği Şablon:Akdeniz Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanlığı Şablon:Akdeniz İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı

Şablon:Mersin Ticaret Borsası Şablon:Arbel