FANDOM

Bakınız

Şablon:Manastır - d

Manastır - Bitola
Manas - Manas destanı

Manastır'lı Hamdi Efendi

Manastır/Türküleri
Manastırın Ortasında Var Bir Havuz

Manastır vilâyetinin tarihçesi [1]

Gemlik ilçesinde Cumhuriyet mahallesinin eski adı Manastır idi. Zengin bir bölge.
1382 yılında Sultan I. Murat döneminde Timurtaş Bey tarafından Osmanlı topraklarına dâhil edilmiştir. Şehir bugün Bitola adıyla anılır. Balkan topraklarında yer alan Makedonya şehirlerinden biri olan Manastır, yetiştirdiği şairlerle divan şiirine önemli katkılar sağlamıştır (Bülbül, 2008: 456). Manastır, Hasan Çelebi Tezkiresi’nde hünerli, kabiliyetli, ilim ve irfan sahibi kişilerin ve çok sayıda şairin yetiştiği bir kültür merkezi olarak tanıtılmıştır. Ayrıca latif havası, tatlı suyu, Seba ülkesini kıskandıracak derecede güzel bağ ve bahçeleri ile ve doğal güzelliği ile Yusuf’a benzetilmiştir. Tezkirede üç şairin biyografisinde tanıtılmıştır (Eyduran, 2000: 12).
a-) Şehir latif havası, tatlı suyu, bağ ve bahçeleriyle Seba ülkesini gölgede bırakacak kadar, tıbkı Yusuf gibi çok güzeldir.
Ekser-i halkı nâzım u şâir olan menba’-ı hünerverân ve matlaǾ-ı fazl u ‘irfân kasaba-i Manastırdandur (Eyduran, 2009a: 209).
b-) Hünerli, kabiliyetli, ilim, irfan sahibi çok sayıda şair yetiştiren bir kültür merkezidir. Cümle-i ricâl u merdi âlem-i ‘ilm ü ‘irfânun ferdi olmagla mehebb-i şimâl-i menâkıb u mefâhir olan kasaba-i Manastırdandur (Eyduran, 2009b: 277).

Edit

Lupa Özel ad Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Makedonya'da Rumeli Vilayet-i Celilesinin merkezi olan Bitola kentinin eski Türkçe adı.

Books-aj.svg aj ashton 01f Kaynaklar

en:Manastır
Sumela Showing Location

Trabzon'daki Sümela Manastırı

Manastır, din görevlilerinin ve kendini dine adayan kimselerin bir arada yaşadığı dinî yapıdır. Hıristiyanlık'ta, Budizm'de ve Hinduizm'de önemli bir yer tutar. Genelde şehirden ve uygarlıktan uzakta, ulaşılması zor alanlara kurulurlar. Bunun amacı, inzivaya çekilen kişilerin beşerî sorunlardan olabilecek en az düzeyde etkilenmesi ve şehirlere yapılacak olası askerî saldırıları en az zararla atlatmaktır.

af:Klooster an:Monesterio ang:Mynster ast:Cenobiu az:(صوما (اهر be:Манастыр bg:Манастир br:Manati bs:Samostan ca:Monestir cs:Klášter da:Kloster de:Kloster en:Monastery eo:Monaĥejo es:Monasterio et:Klooster eu:Monasterio fa:صومعه fi:Luostari fr:Monastère fy:Kleaster ga:Mainistir gl:Mosteiro he:מנזר hr:Samostan hu:Kolostor ia:Monasterio is:Klaustur it:Monastero ja:僧院 ka:მონასტერი la:Monasterium lb:Klouschter li:Kloaster lt:Vienuolynas lv:Klosteris nds-nl:Klooster nl:Klooster (gebouw) nn:Kloster no:Kloster nrm:Monastéthe oc:Monastèri pl:Klasztor pt:Mosteiro ro:Mănăstire ru:Монастырь sh:Manastir simple:Monastery sk:Kláštor sl:Samostan sq:Manastiri (Feja) sr:Манастир sv:Kloster sw:Monasteri th:อาราม uk:Монастир vec:Monastier vi:Tu viện

zh:僧院