FANDOM

Mazbata ne demektir?Edit

Arapça kökenli bu kelime, Osmanlı'dan beri kullanılıyor. Resmî yazışmalarda 'tutanak' olarak adlandırılan kelime, günlük dilde 'mazbata' şeklinde kullanılıyor.

Mazbata hakkında ansiklopedik bilgiEdit

Arapça kökenli bu kelime, Osmanlı 'dan beri kullanılıyor. Resmî yazışmalarda 'tutanak' olarak adlandırılan kelime, günlük dilde 'mazbata' şeklinde kullanılıyor.

Mazbatada, milletvekili nin adı, doğum yeri, mesleği gibi bilgiler yer alıyor. Üç nüsha olarak düzenleniyor. Bir nüshası vekile veriliyor, biri YSK'ya gönderiliyor, diğeri ise il seçim kurulunda kalıyor. Vekiller, seçildiklerine dair bu belgeyi, il seçim kurullarından alıyor. Belgede il seçim kurulu başkanı ve üyelerinin imzası bulunuyor. Mazbatasını alan vekil Meclis'te kaydını yaptırıyor. Ardından milletvekili olduğuna dair kimlik kartını alıyor.

Mazbata kelimesi, daha çok genel seçimlerin ardından duyulsa da yalnızca milletvekilleri mazbata almıyor. Cumhurbaşkanı, belediye başkanları, Danıştay, Sayıştay ve Yargıtay üyeliği gibi görevlere seçilenler de mazbata ile göreve başlıyor. Saltanat ın kaldırılmasının ardından halife seçilen Abdülmecid Efendi 'ye de Büyük Millet Meclisi tarafından mazbata verilmiş. Yeni halifeye mazbatasını, dönemin Kırşehir milletvekili Müfid Efendi başkanlığındaki heyet kırmızı bir atlas kese içinde sunmuş.

iç linklerEdit

dış linklerEdit