FANDOM

Mehmet Çetin,

ÖzgeçmişiEdit

(d. 1959, Geyve, Sakarya, Türkiye), Türk bürokrat. Vali. Evli ve iki çocuk babasıdır.

EğitimiEdit

1984 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nden mezun olmuştur.

Mesleki KariyeriEdit

Tatvan ve Seyhan Kaymakam Vekilliği, Asarcık ve Susuz Kaymakamlıkları, Hakkari Vali Yardımcılığı, Mülkiye Başmüfettişliği, İçişleri Bakanlığı Danışmanlığı, İçişleri Bakanlığı Özel Kalem Müdürlüğü, Mülkiye Teftiş Kurulu Başkan Yardımcılığı ve Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığında İçişleri Bakanlığı Temsilciliği, Ankara İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği 21 Nisan 2008 tarih ve 2008/13529 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla Ağrı Valiliği atanmıştır. Amerika Birleşik Devletlerinde Kamu Yönetimi, İran, Özbekistan ve Portekiz'de Kamu Güvenliği Uygulamaları üzerine incelemelerde bulunmuştur.

AtanmasıEdit

Ağrı Valiliğine Mehmet Çetin Atandı

Son Valiler Kararnamesi ile Ağrı Valisi Halil İbrahim Akpınar Bolu'ya atanırken, Ağrı Valiliğine de Ankara İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Mehmet Çetin atandı.

1959 yılında Sakarya'nın Geyve İlçesinde doğan Mehmet Çetin, 1984 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun olduktan sonra Bitlis Kaymakam adaylığına atandı.Tatvan ve Seyhan Kaymakam Vekilliği, Asarcık ve Susuz Kaymakamlıkları, Hakkari Vali Yardımcılığı görevlerinde bulundu.

1995 yılından itibaren yaklaşık on yıl Mülkiye Başmüfettişliği yaptı. Aynı dönemde İçişleri Bakanlığı Danışmanlığı, İçişleri Bakanlığı Özel Kalem Müdürlüğü Mülkiye Teftiş Kurulu Başkan Yardımcılığı ve Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığında İçişleri Bakanlığı Temsilciliği yaptı.

Amerika Birleşik Devletlerinde Kamu Yönetimi, İran, Özbekistan ve Portekiz'de Kamu Güvenliği Uygulamaları üzerine incelemelerde bulunan Mehmet Çetin, 19 Temmuz 2005 tarihinden bu yana Ankara İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği görevini yürütmektedir. Son Valiler Kararnamesiyle Ağrı Valisi olan Mehmet Çetin, Evli ve iki çocuk babası olup iyi düzeyde İngilizce bilmektedir.