FANDOM

ÖzgeçmişiEdit

Mehmet Öklü ; 10 Mayıs 1954 tarihinde Denizli-Tavas’ta doğdu. Evli olup, 3 çocuk babasıdır.

EğitimiEdit

İlk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni 1976da bitirdi.

Mesleki KariyeriEdit

Aynı yıl girdiği Kaymakamlık Sınavlarını kazanarak Mülki İdare Amirliği mesleğini seçti. Karaburun, Başkale, Koçarlı, Tosya, İznik, Ceyhan Kaymakamlıkları ile Kars, Kırıkkale ve Adana Vali Yardımcılıkları görevlerinde bulundu.

1988-1989 yıllarında İngiltere’de yabancı dil eğitimi gördü. İngilizce ve Almanca bilen Kaymakamımız Rahmetli Kırgızistan Büyükelçisi Tölömüş OKAYEV’in girişimleriyle İznik’te Kırgızlar adlı şiiri bestelenmiş ve Kırgız Manaslarının repertuarlarında yer almıştır. Ayrıca orada Kaymakamlık yaptığı yıllarda kendisinin “Açık Hava Müzesi” olarak tarif ettiği şirin ilçe İznik’teki duygu ve düşüncelerini, “İpek Yolunda İznik Molası” adıyla kitaplaştırmıştır.

(1995) Adana Hava Limanı Mülki İdare Amiri iken 18.Haziran.2004 tarihinde Soma Kaymakamı olarak göreve başlayan Mehmet Öklü, Soma'da 4 yıl 2 ay süren Kaymakamlık görevinin sonunda son atamayla İstanbul / Şişli Kaymakamlığına atandı.