FANDOM

Mehmet

AKP Batman Milletvekili Mehmet Şimşek

61. Hükümet Maliye Bakanı Mehmet Şimşek (d. 1967, Arıca, Gercüş, Batman), siyasetçi.

Temmuz 2007 Seçimleri'nde Ak Parti Gaziantep miletvekili, Haziran 2011 Seçimleri'nde Ak Parti Batman miletvekili olarak parlementoya girdi. 60. hükümette 2007 yılından Nisan 2009'a kadar "Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanlığı" görevini, 2009 Mayıs ayından günümüze kadar ise "Maliye Bakanlığı" görevini üstlenmiş ve üstlenmektedir.

Neoliberal ve monetarizm kuramını savunan, yani piyasayı özel girişimin yönetmesi gerekliliğini savunan ve banka kredilerine koyduğu sınırlamalarla kontrol edilmesine inanan bir iktisatçıdır. Amerikan iktisatçı Milton Friedman akımından gelmektedir.

Önerdiği ekonomik programda “Sosyal Güvenlik Reformu” ilk sırayı alıyor. İkinci sırada “Hukuk Reformu” var, Türkiye’nin yabancı sermayeyi daha çok çekmesi için. Bir de bu başlığın altına şirket kapatma ve şirket kurmanın kolay olması yani piyasayı giriş çıkışın serbest olması var. Üçüncü madde rekabeti arttırmak için “İş Gücü Piyasası’na Esneklik” kazandırılması. Bu başlığın altına istihdam üzerindeki vergiler ve esnek çalışabilme koşulları var. Kayıtdışı ekonomin azaltılması, vergi reformu gibi diğer bilinen, söylenen konular da programa dahil, ancak tüm konuların ortak bileşenini ise “rekabetçi bir piyasa” ve “verimli bir ekonomi” olarak ortaya koyuyor program.

Kendisinin Türkiye Cumhuriyeti'nin yanı sıra İngiltere vatandaşlığı da bulunmaktadır.

Notlar

Dışsal Bağlantılar

Önce gelen:
Kemal Unakıtan
Türkiye Cumhuriyeti Maliye Bakanı</br>1 Mayıs 2009 - Sonra gelen:
-
Şablon:T.C. Maliye Bakanları

de:Mehmet Şimşek en:Mehmet Şimşek mk:Мехмет Шимшек ug:مەھمەت شىمشەك