FANDOM

Doç. Dr. Mehmet Ulvi SARAN (Malatya Valisi), Türk bürokrat.

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi bölümünden 1980 yılında mezun olmuştur. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı'nda sözleşmeli uzmanlık, Iğdır, Osmancık, Ulubey, İkizdere kaymakam vekillikleri, Kavak, Kalkandere, Akkaya kaymakamlıkları, Kars vali yardımcılığı yaptı. 1992 yılında İçişleri Bakanlığı'nda Mülkiye Müfettişliği, 1992-2003 yılları arasında İçişleri Bakanlığı`nda mülkiye Başmüfettişi olarak görev yaptı. Sağlık Bakanlığı'nda Müsteşar Yardımcılığı görevinde de bulundu. İçişleri Bakanlığının 10 Haziran 2009 tarihli 10030 numaralı yazısı ve Bakanlar Kurulunun 11 Haziran 2009 tarihli kararıyla Malatya Valiliği görevine atanmıştır. 1 Temmuz 2009 tarihi itibariyle Malatya'da görevine başlamıştır.

Şablon:Türk-bürokrat-taslak

1958 Trabzon/Çaykara ilçesi doğumludur. Babası Ali Kemal Saran, annesi Hatice Hanım’dır. İlköğrenimini Trabzon/Arsin İlçesi Merkez İlkokulu’nda, ortaöğrenimini 1976 yılında Trabzon’da tamamladı. 1980 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nden mezun oldu. 1980’de Teşvik Uygulama Başkanlığı İhracatı Takip Şubesi’nde çalışmaya başladı. 1982’de Kaymakamlığa giriş sınavını ikincilikle kazandı. Daha sonra Trabzon Maiyet Memurluğu, İkizdere, (1984), Kavak (1985-86), Kalkandere(1986-88), Akyaka (1988-90) Kaymakamlığı, Kars Vali Yardımcılığı (1990), Kars Vali Vekilliği (1991) görevlerinde bulundu. 1990’da Akkaya Kaymakamlığı sırasında kendisine “Fahri Hemşehrilik Beratı” verlidi.

1992’de Mülkiye Müfettişi ve daha sonra Mülkiye Başmüfettişliği (1993- 2003) görevlerinde çalıştı. 2003 yılında Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığına atandı.

M. Ulvi Saran, 1985’de TODEİE’yi bitirerek Kamu Yönetimi Uzmanı oldu. 1987’de Ankara Üniversitesi SBF’nde de Yüksek Lisans eğitimini tamamladı.

1990 yılında da Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü’nden yüksek lisans derecesi aldı. 1990-1991 yılları arasında mesleki incelemelerde bulunmak üzere İçişleri Bakanlığı’nca ABD’ye gönderildi.

Küreselleşme Sürecinde Kamu Yönetiminde Değişim ve Kamu Hizmetleri Alanında Toplam Kalite Yönetimi” konulu tezi ile Doktorasını Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlayarak Doktor unvanını aldı.

2002 yılında Pittsburgh Üniversitesi/Graduate School of Puplic and International Affairs’de 8 ay süre ile misafir bilim adamı ve araştırmacı olarak çalıştı.

Kaymakamlık kurslarında, Mahalli İdareler Personel Eğitimi kurslarında öğretim elemanı olarak bulundu. Mesleği ile ilgili projeler hazırladı. Kamu yönetimi, yerel yönetimler, devletin değişimi, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması, mülki idare sistemi. Siyasal gelişme ve toplam kalite yönetim alanlarında çeşitli gazete ve dergilerde makaleleri yayımlandı. Çalışmalarından ötürü muhtelif valilerden takdirnameler (1985-90), Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu’ndan da “Takdir Belgesi” ile ödüllendirildi (2000).

Türk İdareciler Derneği, Türk İdareciler Vakfı, Mülkiyeliler Birliği, Siyasal Bilgiler Mezunları Araştırma Vakfı, Türkiye Yazarlar Birliği üyesi, Akkaya Hizmet Vakfı Kurucu üyesi, Kamu Araştırmaları Vakfı Mütevelli Heyeti üyesi olan M. Ulvi Saran iyi derecede İngilizce, Arapça, biraz da Fransızca ve Farsça bilmektedir. Evli ve üç çocuk babasıdır.

ESERLERİEdit

Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma. Atlas Yayıncılık, Semih Ofset, Ankara, 2004. Kamu Yönetiminde ve Kamu Hizmetlerinde Kalite, (Dr. Coşkun Can Aktan ile), Hizmet-İş Sendikası Yayını, Dumat Ofset, Ankara Mayıs 2005

01.07.2009 tarihi itibariyle ilimizdeki görevine başlamıştır.