FANDOM

Mehmet Vecdi Gönül
Dosya:Msc 2006-Saturday, 14.00 - 16.00-002Siko06 Goenuel Tuerk.jpg
2006'daki 42. Münih Güvenlik Konferansı'nda
Doğum 29 Kasım 1939 (1939-11-29) (80 yaşında)
Erzincan
Eşi Sevim Gönül
Millî Savunma Bakanı
Görev aralığı 18 Kasım 2002 -
Önce gelen Sabahattin Çakmakoğlu
Ankara Valisi
Görev aralığı 15 Aralık 1979 – 27 Ekim 1980
Önce gelen Tekin Alp
Sonra gelen Mustafa Gönül
İzmir Valisi
Görev aralığı 10 Şubat 1984 – 11 Ocak 1988
Önce gelen Hüseyin Öğütçen
Sonra gelen Nevzat Ayaz
Seçim bilgileri
Siyasi parti AK Parti

Mehmet Vecdi Gönül, Vecdi Gönül , 59. Hükümet (Erdoğan Hükümeti) Milli Savunma Bakanlığı yapmakta olan, aynı görevi 58. Hükümet'te (Gül Hükümeti) de yürütmüş, TBMM 21. Dönem ve TBMM 22. Dönem Kocaeli milletvekili, öncesinde Emniyet Genel Müdürlüğü, Kocaeli, Ankara, İzmir valilikleri yapmış bir siyaset adamı, üst düzey bürokrat ve mülki amirdir.

29 Kasım 1939'da Erzincan'da doğan Vecdi Gönül, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni 1960 yılında bitirmiş ve aynı yıl Erzincan ili Maiyet memurluğuna tayin edilmiştir. Gönül çeşitli ilçelerde Kaymakam Vekilliği ve Kaymakamlık yaptıktan sonra, 1970 yılında İçişleri Bakanlığı Özlük İşleri Genel Müdürlüğü'nde Şube Müdürü olarak görev yapmıştır. Güney Kaliforniya Üniversitesi'nde mülki idare amirliği konusunda master yapmıştır. 1972 yılında Mülkiye Müfettişliği yapan Gönül, 1975 yılı başında Kocaeli Valiliği'ne tayin edilmiş, 1977 yılında Emniyet Genel Müdürlüğü, 1978 yılında Merkez Valiliği'nde bulunan M. Vecdi Gönül 1979 yılında da Ankara Valiliği'ne getirilmiştir. 1981 yılında tekrar Merkez Valiliği'ne tayin edilen Gönül, aynı yıl sonunda Yüksek Öğrenim Kurulu kurucu üyeliğine atanmış, 13 Şubat 1984 tarihinde de İzmir Valisi olarak göreve başlamıştır. İzmir'de dört yıla yakın hizmet veren Gönül, 11 Ocak 1988 tarihinde de İçişleri Bakanlığı Müsteşarlığı'na tayin edilmiştir.

YÖK Kurucu Üyesidir. Sayıştay Başkanlığı, Avrupa Sayıştaylar Birliği Denetmenliği, ECO Ülkeleri Sayıştaylar Birliği Başkanlığı görevlerini yürütmüştür. 21. Dönem'de Kocaeli'den TBMM'ye girmiş, 22. Dönemde de milletvekili seçilmiştir. 58. ve 59. Hükümette üstlendiği Milli Savunma Bakanlığı görevini 60. Hükümette de sürdürmektedir.

Vecdi Gönül, İzmir Valiliği sırasında, Milli Eğitim'e ve köy ulaşımına önem veren valilerden biri olarak akıllarda kalmıştır. Köy yollarının inşası için birkaç konkasör şantiyesi kurmuş, Adnan Menderes Havaalanı'nın inşası için büyük gayret sarf etmiştir. Vali Hüseyin Öğütçen'den devraldığı Balçova Tesisleri'nin tamamlanması için verdiği uğraş da İzmir'deki hizmetleri arasında sayılmaktadır.

KaynakçaEdit

Wikimedia Commons'ta:
Mehmet Vecdi Gönül ile ilgili çoklu ortam kategorisi bulunur.

Dış bağlantılarEdit

Önce gelen:
Sabahattin Çakmakoğlu
Türkiye Cumhuriyeti Milli Savunma Bakanı</br>19 Kasım 2002 - Sonra gelen:
-

bg:Веджди Гьонюл

de:Mehmet Vecdi Gönül en:Vecdi Gönül fi:Vecdi Gönül fr:Vecdi Gönül