FANDOM

Menî Meni MENİ

Erlik suyu veya sperm anlamına gelir. Sarımtırak beyaz renkte ve yumurta akına benzeyen kaygan bir mayidir. Kuruduğunda kül renginde bir leke bırakır. Meninin şehvetle vücuttan çıkması, başka bir ifadeyle lezzetle ve süratle dışarıya çıkması kişiyi cünüp eder. Bu durumdaki bir kişi yıkanmadıkça namaz kılamaz, mescide giremez, Kur'ân okuyamaz, Kur'ân'a dokunamaz, Kâbe'yi tavaf edemez. Meninin, hastalık, darbe, yüksekten atlama ve benzeri sebeplerle vücuttan çıkması ise, cünüplüğü gerektirmez. (bk. Cünüp) (İ.P.)

Gusül Yapmayı Gerektiren Haller

Gusûl yapmayı gerektiren haller şunlardır:

1. Dokunmak, bakmak, düşünmek ve ihtilam olmak (rüyada cinsel ilişkide bulunmak) suretiyle şehvetle (cinsel arzu ile) gelen meninin dışarı çıkması ve ergenlik çağında olan erkek ve kadının cinsel ilişkide bulunması hallerinde cünüplük meydana gelir ve yıkanmak farz olur.

Cinsel ilişkide bulunan erkek ve kadın, (bu ilişki çok az da olsa) meni gelmese bile her ikisi de cünüb olur ve gusül yapmaları gerekir.

Meni, şehvetle gelen ve tenasul organı yoluyla dışarı çıkan beyaz ve koyu bir sıvıdır.

İhtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan kimse, idrar yapmadan veya epeyce yürümeden yahut da uyumadan yıkanıp da sonra kendisinden meninin kalanı çıkarsa tekrar gusül yapması gerekir.

İdrar yaptıktan veya epeyce yürüdükten yahut da uyuduktan sonra yıkandığı takdirde kalan meninin sonradan şehvetsiz olarak çıkmasından dolayı tekrar yıkanması gerekmez.

Bir kimse, uykudan uyanınca ihtilam olduğunu (yani, rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu) hatırlar ve üzerinde de yaşlık görürse kendisine gusul lazım gelir. Uykudan uyanınca ihtilam olduğunu hatırlamayan fakat üzerinde yaşlık gören kimsenin de gusül yapması lazımdır. İhtilam olduğu halde bir yaşlık yoksa yani dışarıya meni çıkmamışsa yıkanması gerekmez.

Yeni müslüman olan bir kimsenin (cünüp ise) gusûl yapması farzdır. Adet halinde veya lohusa iken müslüman olan bir kadının da adet (aybaşı) veya lohusalık halleri sona erince gusül yapması gerekir.

Mezi: Tenasül organından şehvetsiz olarak çıkan beyaz ve ince bir sıvıdır. Kadınla oynaşma esnasında tenasul organından şehvetsiz olarak gelir ve insan, çoğu zaman bunun geldiğinin farkında olmaz. Mezi'nin gelmesi gusül yapmayı gerektirmez, fakat abdesti bozar. Vedi: idrarın peşinden tenasül organından çıkan koyu ve bulanık bir sıvıdır. Vedi'nin çıkmasından dolayı da gusül gerekmez.

2. Hayız akıntısı kesilince. Yani kadınların adet hali (aybaşı) sona erince,

3. Nifas kanı kesilince. Yani çocuk doğuran kadının loğusalık hali bitince, gusül yapmaları farz olur. Menî Farsça

Benlik. Benlik iddiası. Hodbinlik.

Meni Erkek veya dişinin bel suyu. Döl suyu. Nutfe. Sperma.

Meni' Sarp. Çetin. Zor. El erişmez. Zabtı zor.

Dosya:Semen-sperma.jpg
Dosya:Comp256 esperma640 X.ogg

Meni veya er suyu, ejekülasyon sırasında penisten çıkan, içerisinde erkek üreme hücresi olan spermleri bulunduran beyaz, hafif yapışkan sıvı. Meniyle birlikte gelen çok daha sıvı olan mezi, zevk suyu'dur.

Erkek memeliler tarafından üremek için üretilen spermatozaları içinde barındıran organik sıvıdır. Üreme sırasında kadın üreme ovumunu döllemek üzere erkek cinsel organlarında üretilir.

İçeriğinde yaklaşık 200 ile 500 milyon adet spermatoza barındırır. Ayrıca içeriğinde amino asit, sitrat, enzimler, flavin, fruktoz, proteinler ve C vitamini de bulunur.

Çoğu insan menisi beyaz renklidir. Zaman zaman griye veya sarıya çalan renkte meni görülmesi de mümkündür, bu anormal olmayan bir durumdur. Meni de kan görülmesi veya pembeye çalan renkte olması hematospermia isimli tıbbi rahatsızlık işaretidir ve acilen doktor kontrolü gerektirmektedir. Meni akıntısı sonucu ise boşalma gerçekleşir.

Şablon:Biyoloji-taslak

en:Sperm fr:Éjaculat mzn:اسپرم

Edit

Edit

Ico libri Anlamlar

[1] [[{{{2}}}#Şablon:Fizyoloji|{{{2}}}]] Cinsel haz nedeniyle penisden salgılanan, spermaları barındıran sıvı

Nuvola apps bookcase Köken

[1] (Arapça) men

Balance icon Eş Anlamlılar

[1] atmık, er suyu, döl, bel, dikel, sperm
Bakınız

AF - Afv - af

AFFETMEK Affetmek
Af/Sözlük Af/WP Af/VP
Kur'an'da af Hadiste af Tefsir'de af Türk kültüründe af Oryantalistlerin eserlerinde af
Kanuni Sultan Süleyman ın oğlunun babasından affedilme talepli şiiri. Affetmekle ilgili güzel yazılar AFF-I HUSUSİ

: [1] [[#
20160207 071955

[ D]. 3/134- 3/133-3/135- 3/136- Af- öfkesini yutmak

Bakınız

AF - Afv - af

AFFETMEK Affetmek
Af/Sözlük Af/WP Af/VP

|]] (af)