FANDOM

Koordinatlar: 41°11′K, 26°25′D

Flag of Turkey Meriç, Türkiye
Edirne (tr)

Edirne Siyasi Haritası
Harita

Türkiye'de yeri
Bilgiler
Şehir nüfusu 3,168 (2009)
İlçe nüfusu 16,403 (2009)
Yüzölçümü 448 km²
Rakım 34 metre
Koordinatlar 41°11′K, 26°25′D
Posta kodu 22600
Alan kodu 0 284
İl plaka kodu 22
Yönetim
Ülke Türkiye
Coğrafi Bölge Marmara Bölgesi
İl Edirne
Kaymakam Mustafa Cihad Feslihan
Belediye başkanı Erol Dübek
Website [1]
İlçe kaymakamlık site [2]

Meriç, Marmara Bölgesinin Trakya kesiminde, Edirne iline bağlı ilçe ve ilçe merkezi kasaba.Meriç ilçesi doğu ve güneydoğuda Uzunköprü, güneyde İpsala ilçeleri, batı ve kuzeyde de 56 km'lik bir sınırla Yunanistan ile çevrilidir.İlçe, adını Meriç Irmağı'ndan almakta ve 2 belde ile 21 köyden oluşmaktadır.

Coğrafya Edit

İlçenin doğal sınırlarını güneydoğu ve güneyde Ergene Irmağı, batı ve kuzeyde de Meriç Irmağı çizer.İlçe toprakları bu akarsular arasındaki dalgalı düzlükler ve ovalardan oluşur.Deniz seviyesinden yüksekliği 34 metre'dir.En yüksek noktası 133 m.'dir.

Tarih Edit

Bugünkü ilçe toprakları, 1361'de Osmanlıların eline geçti.Balkan Savaşları'na (1912-1913) kadar bugünkü ilçe topraklarının bir kısmı Sofulu'ya (Yunanca; Souflion), diğer bir kısmı da Uzunköprü'ye bağlıydı.Sofulu'nun elden çıkmasından sonra, bölge 1913'te Kavaklı adıyla ilçe yapıldı, 1919'da da Uzunköprü kazasına bağlandı. 1930'lara kadar Kavaklı ve Kavak adlarıyla anılan Meriç 1920'den 1922'ye değin Yunan işgalinde kaldı.

1936'da Büyük Doğanca köyü ilçe merkezi oldu, ilçenin Kavaklı olan adı da Meriç olarak değiştirildi.Meriç Belediyesi 1930'da kurulmuştur.

Ekonomi Edit

İlçe halkı geçimini tarımdan sağlar.Yetiştirilen başlıca tarımsal ürünler pirinç, buğday, ayçiçeği, şeker pancarı ve baklagillerdir.Az miktarda elma, üzüm, armut, susam ve arpa yetiştirilen ilçede hayvancılık da yapılır.İlçede çeltik atölyeleri ile peynir imalathaneleri vardır.İlçe halkının geleneksel el sanatı sepetçiliktir.

Gelişmemiş, sürekli olarak göç veren ve küçük bir sınır yerleşmesi olan Meriç kasabası, il merkezi Edirne'ye 89 km uzaklıktadır.

Şablon:Edirne ilçeler Şablon:Meriç belde ve köyleri Şablon:Edirne-taslak