FANDOM

Mersin Limanı Hakkında Genel Bilgi Edit

Mersin’in tarihi Neolitik Dönemlere dayanmaktadır (Tumulus Höyükleri kazı çalışmaları 10.000 yıllık bir tarihi kanıtlamaktadır.) MÖ 1200 yıllarında bölge, Hitit İmparatorluğu tarafından yönetilmekteydi. Hitit Krallığından sonra bölge sırasıyla, Que Krallığı, Asurlular ve Pers İmparatorluğu tarafından yönetilmiştir.

M.Ö. 334 yıllarında bölge, Büyük İskender’in yönetimi altına girmiştir. Roma İmparatorluğunun dağılmasından sonra bölge, Doğu Roma İmparatorluğu tarafından yönetilmiştir.

Bölge ilk İslami hareketi 7. Yüzyılda Selçukluların yönetimi ile görüş ve bundan sonra sırasıyla bölgeyi diğer Türk toplulukları yönetmiş (Karamanoğulları, Ramazanoğulları), son olarak da Osmanlı İmparatorluğu bölgeyi 14. Yüzyıldan itibaren yönetmeye başlamıştır.

1.Dünya Savaşı’ndan sonra Mersin İngilizler tarafından işgal edilmiş ve daha sonra Fransızların kontrolü altına girmiştir. Son olarak Türk ordusu bölgenin kontrolünü 3 Ocak 1922 tarihinde yeniden eline almıştır.

Mersin’in 1836 yılında küçük bir balıkçı kasabası olarak kurulduğu tahmin edilmektedir. Süveyş Kanalı yapılırken gereken kereste ve Avrupa’nın tekstil sektöründe gereken pamuk (Medeniyetler Savaşında Avrupa’nın tedarikçisi konumundaydı), Mersin’in kurulmasında etkili kriterler olmuştur.

1872 yılında kurulan deniz feneri, 1886 yılında Mersin-Adana arasında kurulan demiryolu ve 1954-1964 yıllarında yapılan Mersin Limanı da Mersin’in kalkınmasında yapı taşlarını oluşturmuştur.

3.6 milyon dönüm büyüklüğünde ve Türkiye’nin en geniş limanı olan Mersin Limanı, Orta Doğu’da yer almaktadır. Mersin Limanı, Merkez Asya ve Ortadoğu’ya gönderilen transit yüklerde ideal bir konuma sahiptir. Artan transit yüklerin yanı sıra, limanda dahili, ihraç ve ithal yüklerde de yoğun bir trafik bulunmaktadır. Mersin Limanı’nın yakınında kurulmuş olan Mersin Serbest Bölgesi ise, 1986 yılında kurulmuş ve 765.000 dönümlük alana sahiptir.

Mersin limanı 1

1. Mersin Limanı Çevresi Edit

Mersin Limanı aşağıda listelenen deniz alanını kapsamaktadır.

36 derece 27 dakika 30 saniye kuzey enlemi ve 34 derece 8 dakika 30 saniye doğu boylamı,

36 derece 32 dakika 30 saniye kuzey enlemi ve 35 derece 20 dakika 30 saniye doğu boylamı (Karataş Deniz Feneri dâhildir.)

2. DemirlemeEdit

Gemiler, 24 saat süresince, aşağıda listeli olan Mersin Limanı demirleme bölgelerine pilotaj ve kılavuzluk ihtiyacı duymadan gelebilir, demirleyebilir ve kayıtlarını VHF 12. Kanaldan Mersin Pilotaj İstasyonu’na yaptırabilirler. Türk limanlarına gelen gemiler, limanlarda kalış sürelerince, düzgün, temiz ve standartlara uygun Türk Bayrağı çekmek zorundadırlar.

a) Demirleme Yerleri

36 derece 42 dakika 00 saniye kuzey 34 derece 38 dakika 00 saniye doğu,

b) Akaryakıt ve Tehlikeli Madde Gemileri İçin Demirleme Yeri

c) Karantina Demirleme Yeri

Mersin limanı 2

3. Gemilere Yönelik Hizmetler Edit

Tüm kılavuzluk, römorkaj ve su temini hizmetleri Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından sağlanmaktadır.

Sağlık ve Fener hizmetleri ise bölgemizdeki ilgili temsilci kuruluşlar tarafından verilmektedir.

4. Yük Elleçleme Edit

Yükleme ve boşaltma hizmetleri ile ilgili tüm gerekli araç ve malzemeler, Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından sağlanmaktadır.

5. Resmi Tatil Günleri Edit

Gümrükler ve bankalar dâhil, kamu kurumları, Cumartesi ve Pazar günleri ile resmi tatil günlerinde kapalıdır. Gümrük İdaresi, fazla mesai ücreti karşılığında saat 17:00’ dan sonra ve Cumartesi ve Pazar günleri hizmet vermektedir. Yükleme ve boşaltma hizmetleri, fazla mesai ücretlerinin ödenmesi durumunda, Pazar günleri ve Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı tatillerinin ilk iki günü verilebilmektedir.

6. Vardiyalar Ve Çalışma Saatleri Edit

  • Birinci Vardiya : 00:00-08:00 saatleri arasında, 04:00-04:30 arasındaki yemek arası dahil
  • İkinci Vardiya : 08:00-17:00 saatleri arasında, 12:00-13:00 arasındaki yemek arası dahil
  • Üçüncü Vardiya: 17:00-24:00 saatleri arasında, 19:30-20:00 arasındaki yemek arası dahil,

Yanaşmış olan gemiler için, Cumartesi günleri ile ikinci ve üçüncü vardiyalar dâhil olmak üzere, her gün çalışılması mecburidir.

Bir sonraki günün çalışması için posta talepleri, her gün saat 14:30’a kadar yapılmak zorundadır.

7. İletişimEdit

Türk Radyo Kanalı (Antalya Radyo) veya acentelere VHF kanal 16 dan ulaşılabilir. Mersin Limanı Deniz Operasyon Merkezine ise, VHF kanal 12 veya 16 kullanılarak ulaşılabilir.

8. Atölyeler Edit

Ufak onarımlar için atölyeler bulunmaktadır. Ancak Mersin’de tersane bulunmamaktadır.(Mersin Akdeniz Bölge Komutanlığına bağlı Onarım Destek Komutanlığınca havuz ve bazı onarım imkânları sağlanmaktadır.)

9. Yakıt Edit

24 saat önceden talep edilmesi durumunda, karadan veya küçük tankerler ile denizden transit yakıt hizmeti verilmektedir.

10. Kumanda Temini Edit

Günlük ihtiyaçların karşılanabileceği gümrüklü mağazalar mevcuttur, alışverişler için herhangi bir sınırlama yoktur. Ücretler nakit olarak ödenir, alınan malzemelerin, gemi Türk Kara Suları’ndan ayrılana kadar gemi ambarında kilitli tutulması zorunludur.

11. Tatlı Su Edit

Su tedariği, rıhtımlarda veya gemi açıkta demirde iken de yapılabilmektedir.

Mersin limanı 3

12. Liman Kapasitesi Ve HizmetleriEdit

Mersin limanı 4
Mersin limanı 5
Mersin limanı 6
Mersin limanı 7
Mersin Limanı 9

İç linklerEdit

Dış linklerEdit