FANDOM

Şablon:Metafizik
Bakınız

D. Metafizik. Metafizik ve ilahiyat Metalip. Metalip ve Mezahip Bilimsel olarak fizik profesörü Albert Einstein konuştuğumuz ve düşündüğümüzü n tekrar bize döneceğini bilseydiniz konuşurken düşünürken dikkat edersiniz demiştir!!!!!!

Metafizik, felsefenin bir dalıdır. İlk felsefeciler tarafından, "fizik bilimlerinin ötesinde kalan" anlamına gelen "metafizik" sözcüğü ile felsefeye kazandırılmıştır.

İncelemeleri varlık, varoluş, evrensel, özellik, ilişki, sebep, uzay, zaman, tanrı, olay gibi kavramlar üzerinedir.

Metafiziği tanımlamaktaki zorluk Aristoteles'in bu alana ismini verdiği yüzyıldan bu yana bu alanın gösterdiği değişimdir. Metafiziğin konusu olmayan konular metafizik içine dahil edilmişlerdir. Yüzyıllarca metafiziğin içinde olan Din felsefesi, Aklın felsefesi, Algı felsefesi, Dil felsefesi ve Bilim felsefesi gibi konular kendi alt başlıkları altında incelenmeye başlanmıştır. Bir zamanlar metafiziğin konusu içinde yer almış konuların hepsinden söz etmek çok yer tutabilir.

Temel metafizik sorunları hep metafiziğin konusu olagelmiş konular olarak tanımlamak mümkündür. Bu sorunların ortak niteliği ise hepsinin ontolojik (varlıksal) sorunlar olmasıdır.

İlkeleri Edit

Metafizik Mendel'in belirttiğine göre durağanlıktır ve bunun zıddı da diyalektik'tir. Diyalektik de her şeyin değiştiğini savunan bir felsefi akımdır.[1] Hegel'in tanımında metafizik ilkelerini de oluşturmuştur..

Özdeşlik İlkesi Edit

Varlıklar var olan boyutundadır degiştirilemezler 3 varlık vardır 3 boyut vardır ama biz insan oğlu sadece kendi boyutumuz ölçüsünde durabiliriz başka boyutlara giremeyizde başka boyutları göremeyizde.

Aşılmaz Sınıflandırmalar İlkesi Edit

Bu ilkede de varlıkların birbirinden farklı olduğu vurgulanmaktadır. [2]

Zıtların Karşıtlığı İlkesi Edit

Bu ilkede zıtların daima birbirlerinin karşıtı olacağı belirtilmiştir. Örneğin; "Hayat hayattır, ölüm ölümdür" denilerek hayatla ölümün ortak noktası olmadığı belirtilmiştir. Bu şu anlama gelir ya canlısındır ya ölüsündür ikisi bir arada olamaz.[3]

Metafizik kelimenin kaynağı Edit

Eski Yunan filozofu Aristoteles Fizik ismi verilen bir seri kitap yazmıştır. İlk sürümlerinden birinde Aristoteles'in çalışmaları bazı kitap grupları Fizik' 'ten hemen sonra yer almıştır. Bu kitaplar felsefi sorgulamanın temel alanı ile ilgilidir ve o dönemde bir ismi yoktur. Bu sebeple ilk Aristoteles uzmanları bu kitaplara "ta meta ta fizika" yani "fizik ile ilgili kitaplardan sonra gelen kitaplar" ismini vermişlerdir. Bu 'metafizik' kelimenin kaynağıdır.

Dolayısıyla etimolojik olarak metafizik Aristoteles'in toplu olarak Metafizik adı verilen kitaplarının konusudur. Etimolojik anlamda 'metafizik' sadece Aristo'nun Metafizik kitabının çalışma konusu manasına gelmektedir.

Aristoteles'in bu kitaplarının konusu neydi? Metafizik üç bölüme ayrılmıştır: (1)ontoloji, (2)teoloji ve (3) evrensel bilim

Dış bağlantılar Edit

Kaynakça Edit

  1. Felsefenin Başlangıç İlkeleri; Politzer, Georges sf. 1969 basım sf. 110

af:Metafisika ar:ميتافيزيقا az:Metafizika bar:Metaphysik be-x-old:Мэтафізыка bg:Метафизика bn:অধিবিদ্যা bs:Metafizika ca:Metafísica cs:Metafyzika da:Metafysik de:Metaphysik el:Μεταφυσική en:Metaphysics eo:Metafiziko es:Metafísica et:Metafüüsika eu:Metafisika fa:متافیزیک fi:Metafysiikka fiu-vro:Metafüüsiga fr:Métaphysique fy:Metafysika gan:形而上學 gl:Metafísica he:מטאפיזיקה hi:तत्वमीमांसा hr:Metafizika hu:Metafizika ia:Metaphysica id:Metafisika io:Metafiziko is:Frumspeki it:Metafisica ja:形而上学 ko:형이상학 la:Metaphysica lb:Metaphysik lt:Metafizika lv:Metafizika mk:Метафизика mn:Метафизик ms:Metafizik mwl:Metafísica nds:Metaphysik nl:Metafysica nn:Metafysikk no:Metafysikk pl:Metafizyka klasyczna pt:Metafísica ro:Metafizică ru:Метафизика sa:तत्त्वमीमांसा sah:Метафизика scn:Mitafìsica simple:Metaphysics sk:Metafyzika sl:Metafizika sq:Metafizika sr:Метафизика sv:Metafysik tl:Metapisika uk:Метафізика ur:ماوراء الطبیعیات uz:Metafizika vi:Siêu hình học vo:Metafüd yi:מעטאפיזיק zh:形而上学 zh-classical:形而上學 zh-min-nan:Hêng-jî-siōng-ha̍k zh-yue:形而上學

Şablon:Metafizik