FANDOM

Bakınız

Şablon:Cilthastalıkları - d {{Cilthastalıkları}}

Cilt - Cildiye - Dermatoloji
Cildiyeci - Cilt uzmanı -Dermatolog
Cilt hastalığı - Dermatit
Cilt hastalıkları - Dermatitler

Morfea - Skleroderma

Mantar
Petriasis alba
Cildde mantar hastalıkları
Çok eski çağlardan beri en sık görülen deri enfeksiyonları mantarlardır. Çok büyük kitleleri etkilemekte ve çoğu zaman kişide büyük rahatsızlık oluşturmadığından tedavi için başvuran hastaların sayısı az olmakta ve kişiden kişiye bulaşılırlığı artmaktadır.Mantarlar özellikle dermatofit dediğimiz türleri keratin denilen derinin üst tabakası,saç ve tırnak gibi dokuları severek bu alanlarda hastalık oluşturmaktadır. Mantarlar hayvanlardan,topraktan ya da insandan insana bulaşır.

Morfea, cildinizde kırmızı veya mor lekelere neden olan, nadir görülen bir cilt rahatsızlığıdır. Bu durum genellikle gözde, kollar ve bacaklarda görülür. Morfea bütün yaş gruplarında meydana gelir, fakat genellikle erkeklerden çok kadınları etkiler.

Cildin renk değiştirmesinden iç organlarda hasara kadar geniş çapta problemlere sebep olabilecek bir rahatsızlık olan Morfea sklerodermanın lokalize biçimidir. Morfea iç organlara zarar vermeden cildinizin en dış katmanlarında yayılma eğilimindedir. Bazen morfea eklemlerinizdeki hareketi kısıtlayabilir.

Tedavi, morfeanın şiddetine bağlıdır. Doktorunuz ilaçlar, fizik terapi veya diğer tedavileri önerebilir.

Belirtiler ve Semptomlar

Harfiyen “sert cilt” manasına gelen bir terim olan Morfea sklerodermanın bir biçimidir. Cildinizi sertleştirmenin yanısıra hastalığın yayıldığı cildi kalınlaştırır ve çevresindeki alandan daha açık veya koyu renkte görünecek biçimde rengini değiştirir.

Çoğu kimse kırmızı, mor veya sarı olarak başlayıp kademeli olarak beyazımsı bir merkez geliştiren bir veya iki oval leke geliştirir.

Morfea genellikle sadece cildinizin üst katmanlarına tesir, fakat bazı durumlarda cildin altındaki yağlı doku veya bağ dokuda da görülebilir.

Nedenleri

Morfeanın nedeni tam olarak bilinmemektedir. Genellikle kroniktir veya nükseder fakat kalıtsal değildir. Bağışıklık sisteminin bir reaksiyonun bu durumun gelişiminde rol oynadığına inanılmaktadır.

Uzmanlar, morfeanın kızamık ve su çiçeği gibi enfeksiyonlarla birlikte görüldüğünü düşünmüştü fakat son zamanlarda yapılan araştırmalar bu teoriyi desteklemiyor. Lyme hastalığına neden olan organizmayla bağlantısı da önerilmiş fakat kanıtlanmamıştır.

Risk Etkenleri

Morfea, kadınlarda erkeklere nazaran daha yaygındır ve bütün yaş gruplarında meydana gelir. Bulaşıcı veya kanserojen değildir. Çünkü nedeni bilinmemektedir ve en yüksek risk altında olabilecek kişileri belirlemek zordur.

Ne Zaman Tıbbi Yardım Alınmalı?

Renk değiştiren, sertleşen veya kalınlaşan ciltte lekeler fark ederseniz, doktorunuzu görünüz. Erken teşhis, hastalığın yayıldığı cildin en başarılı biçimde tedavi edilmesini sağlar, yeni lekelerin gelişimini yavaşlatır ve doktorunuzun komplikasyonları ilerlemeden tanımlamasına ve tedavi etmesine olanak verir.

Tarama ve Teşhis

Cilt rahatsızlıklarında uzman bir doktor (dermatolojist) aşağıdakileri taban alarak bir teşhisi onaylayabilir:

Fiziksel muayene. Cildinizin renk değiştirmesi ve sertleşmesi morfeanın göstergeleridir. Doktorunuz cildinizi inceleyerek mevcut diğer işaret ve semptomlar hakkında konuştuktan sonra analiz için doku örneği almayı önerebilir.

Doku numunesi. Doktorunuz cildin ikinci katmanında (dermis) kolajenin kalınlaşması gibi teşhise imkan veren anormallikleri laboratuarda incelemek üzere hastalığın yayıldığı cildinizden bir doku örneği alabilir. Kolajen cildiniz dahil olmak üzere bağ dokularınızı oluşturan bir proteindir. Cildinizin elastik ve dayanıklı olmasına yardım eder.

Komplikasyonlar

Morfeanın en yaygın komplikasyonu, cildinizin değişik renkteki lekeleri kollarda, bacaklar ve yüzde görülüyorsa kendinize olan güveniniz ve görünümünüzle ilgili olası bir olumsuz etkidir.

Eğer yüzünüzde çıktıysa cildiniz basık ve soluk renkli görünebilir. Cildiniz zaman içerisinde yumuşamaya başlayacak ve solukluğu daha az belirgin hale gelecek olsa da bazı renk değişiklikleri/solukluk yıllarca sürebilir.

Kollar ve bacaklarda görülen morfea bu rahatsızlıktan muzdarip beş kişiden birinde eklemin hareket kabiliyetine zarar vermektedir. İlerleyen aylarda veya yıllarda cildin soluk lekeleri kalsa da ağrısı bitebilir .

Bazen ciltte yeni çıkan sert ve soluk lekeler öyle çok sayıda çıkarki birleşmiş gibi görülebilir. Bu daha da yayılmış duruma genel morfea denir. Nadiren progresif sistemik skleroderma adı verilen kan damarlarınızı ve iç organlarınızı etkileyebilecek daha ciddi bir durumun bir parçası olabilir

Kişisel Bakım

Güneş, morfeanın zaten rengini değiştirdiği cildinizi karartabilir, bu nedenle koruyucu krem sürün, cildinizi örtün ve mümkünse doğrudan temastan kaçının. Ayrıca cildinizi yumuşatmak ve dokusunu iyileştirmek için nemlendiriciler kullanın.

Eğer daha görülür yerlerde morfeanız varsa makyaj ve diğer lokal tedaviler durumu gizlemenize ve cildinizin daha doğal görünmesine yardımcı olabilir.

İngilizce wikiediadan tercümeEdit

Morfea lokalize için bir tıbbi terim skleroderma . [ 1 ] sertleşmiş deri hastalığı izole yamaları içerir - genellikle herhangi bir iç organ tutulumu vardır . [ 2 ]

IçindekilerEdit

 [ gizle ] *1 Arka Plan, isimlendirme, sınıflandırma ve kanunlaştırılması

[ değiştir ]Arka Plan, isimlendirme, sınıflandırma ve kanunlaştırılmasıEdit

Morphea, lokalize skleroderma olarak da bilinen, deri ve derialtı dokularda aşırı kollajen birikimi bir kalınlaşma ve sertleşme . Morfea sadece fonksiyonel ve kozmetik deformiteler neden yaygın hastalık deriyi çok küçük plaklar arasında değişen özel koşulları içerir. Morfea iç organ tutulumu ile onun sözde eksikliği sistemik skleroz ayrımcılık. En yaygın olarak kullanılan sınıflama morfea beş genel alt tiplere ayrılır: plak morfea, genelleştirilmiş morfea, lineer skleroderma, büllöz morfea ve derin morfea [ 3 ] Bu sınıflandırma şemasının olduğu deri lezyonları farklı morfolojileri morfea karışık bir form içermez Aynı bireyde mevcut. Morfea hastaların% 15 kadar daha önceden fark edilmemiş bu kategori içine düşebilir. [ 4 ]

[ değiştir ]EpidemiyolojiEdit

Morfea, 100.000 kişi de .04 .02 etkileyebilir düşünülmektedir nadir bir durumdur . [ 5 ] insidans ve prevalansı üzerine yeterli çalışmalar yapılmamıştır . Morfea de olabilir altında rapor hekimler olarak, bu bozukluğu ve küçük morfea plaklar habersiz olabilir daha az sıklıkta bir dermatolog veya romatolog ifade edilebilir . Morfea birçok diğer bağ doku ve otoimmün bozuklukları gibi, esas olarak bir F kadınlar içerir: M oranı 3:1 ' [ 6 ]

[ değiştir ]EtyolojiEdit

Doktorlar ve bilim adamları morfea neden bilmiyorum. Olgu sunumları ve gözlemsel çalışmalar morfea olan hastalarda otoimmün hastalıkların aile öyküsü daha yüksek bir frekans var olduğunu düşündürmektedir. [ 4 ] morfea ile ilişkili otoantikorlar testleri anti-histon ve anti-topoizomeraz IIa antikorların yüksek frekanslarda sonuçlar vermiştir. [ 7 morfea co-mevcut, primer biliyer siroz, vitiligo, ve sistemik lupus eritematozus gibi diğer sistemik otoimmün hastalıklar ile, otoimmün bir hastalık olarak morfea destekliyoruz. Olgu sunumları [ 8 [ ]9 [ 10]]

[ değiştir ]TedaviEdit

Yıllar boyunca, birçok farklı tedaviler de dahil olmak üzere, intra-lezyonlu topikal ve sistemik kortikosteroid morfea için denenmiş var. Hidroksiklorokin veya klorokin gibi Antimalaryal kullanılmaktadır. Gibi diğer immünomodülatörler metotreksat , topikal takrolimus ve penisilamin denenmiştir. Psoralenler olmadan ya da ultraviyole A (UVA) ışık, aynı zamanda denenmiştir. UVA-1, UVA ışığı daha spesifik bir dalga boyu, derinin daha derin kısımları nüfuz edebilmek ve böylece, iki moda hareket ederek morfea plaklar yumuşatmak için düşündüm:

  • 1) UV ışınlarından sistemik bir immunsupresyon neden olur.
  • 2) doğal bir parçası olarak cildin doğal güneş-aging cilt kollajen matriks aşağılamak enzimleri uyararak.

Morfea, sonuçların nesnel bir şekilde değerlendirilmesinde zorluk için bu tedaviler olduğu gibi tüm bu tedavi yöntemleri ile ilgili çalışmaların çoğu yorumlanması sınırlıdır.

[ değiştir ]Ayrıca bakınızEdit

[ edit ]ReferanslarEdit

  1. ^ " morfea " Dorland Tıp Sözlüğü
  2. ^ Morpea CNN.com , (Mayıs 05, 2006).
  3. ^ Peterson LS, Nelson AM, Su WP (1995). "Morfea (lokalize skleroderma) Sınıflandırılması" Mayo Clin. İşl. 70 (11): 1068-1076 DOI :10.4065/70.11.1068 [ 7.475.336 .
  4. ^ a b Zulian F, Athreya BH, Laxer R, ve ark (2006). "Çocuk lokalize skleroderma: 750 çocuklarda klinik ve epidemiyolojik özellikleri, uluslararası bir çalışma. "Romatoloji (Oxford ) 45 (5): 614-20 doi :10.1093/rheumatology/kei251 [ 16.368.732 .
  5. ^ Peterson LS, Nelson AM, Su WP, Mason T, O'Fallon WM Gabriel SE (1997). "Olmsted 1960-1993 morfea (lokalize skleroderma) epidemiyoloji"J. Romatoloji 24 (1): 73-80. [ 9.002.014 .
  6. ^ Laxer RM, Zulian F (2006). "Lokalize skleroderma" Curr Opin Romatoloji18 (6): 606-13. doi : 10.1097/01.bor.0000245727.40630.c3 . [ 17.053.506 .
  7. ^ Hayakawa I, Hasegawa M, Takehara K, Sato, S (2004)."Sklerodermadaki Anti-DNA topoizomeraz IIalpha otoantikorlar" Artrit Rheum 50 (1): 227-32. doi : 10.1002/art.11432 [ 14.730.620 .
  8. ^ . Majeed K, Al Mayouf SM, Al-Sabban E, Bahabri S (2000) "eşlik lineer skleroderma ve çocuk sistemik lupus eritematozus" Pediatr Dermatol 17(6): 456-9 DOI : 10.1046/j.1525- 1470.2000.01820.x . [ 11.123.778 .
  9. ^ Bonifati C, Impara G, Morrone A, Pietrangeli A, Carducci M (2006)."Eşzamanlı lineer skleroderma ve homolateral segmental vitiligo oluşumu"J Eur Acad Dermatol Venereol 20 (1): 63-5 DOI : 10.1111/j.1468-3083.2005.01336.x . [ 16.405.610 .
  10. ^ González-López MA, Drake, M, Gonzalez-Vela MC, Armesto S, Llaca HF, Val-Bernal JF (2006). "Genelleştirilmiş morfea ve primer biliyer siroz, bir erkek hastada eşlik eden " J. Dermatol 33 (10): 709-13 DOI :10.1111/j.1346-8138.2006.00165.x [ 17.040.502 .

[ edit ]Dış bağlantılarEdit

|}

Flemenkçe wikpediadan tercümesi

Morfea (ayrıca Morphea yazıldığından) bir tür skleroderma deri ile sınırlıdır. Bazı yerlerde neden bir inflamatuar reaksiyon oluştururepidermis kalınlaşır ve spot artışbağ dokusu ( kollajen ) gösterir. Inflamasyon mor bir renk değişikliği olarak görülebilir, doku sonra beyaz, sert, sık sık pullu lezyon olacaktır.

Morfea seçkin çeşitli formları vardır:

  • Plak Türü: Burada 1 veya daha fazla olan plaklar , mevcut olan (1 2-30 cm) boyutunda değişebilir.
  • Doğrusal tipi: Genellikle baş doğrusal bir yer. Bir kesi yerinden bazen skar hatırlatmak yara olduğu için, bu adı verilir Morphea ve coup de kılıç bahsetti.
  • Derin morfea ( profunda Morphea ): deride derin kaldırımları (olan nodül biçimi olarak) keçe yağ dokusu iltihabı .
  • Genelleştirilmiş: Cilt geniş alanlar etkilenir.

[ değiştir ]diğer hastalıkları ile sınırEdit

  • Olarak tip deri lezyonları (skleroz) sistemik skleroz morfea aynı. Morfea hastalar istisnai durumlarda sistemik skleroz sadece geliştirmeye başlayacağız. Deride morfea, genellikle simetrik değil lezyonlar genellikle parmak (sklerodaktili) etkilenir, eksik Raynaud fenomeni ve aynı zamanda bir ANA negatif.
  • Cilt anormallikleri morfea sigara genital ve deri lezyonları görünebilir liken skleroz . Histolojik inceleme gösterileri genellikle kesindir.
  • Parazit enfeksiyonu sonra Borrelia burgdorferi ( Lyme hastalığı ), benzer deri lezyonları meydana gelir. Bu kan testleri yapmak için burada bilge ve gerekirse tedavi olabilir.

[ değiştir ]TedaviEdit

10-20 yıl sonra morfea ve cilt lezyonları kendiliğinden kaybolabilir. Özellikle inflamatuar faz (mor renk değişikliği) yapabilirsiniz dermatocorticosteroïden yardımcı olur. Bazen olur fototerapi(UVB ya da PUVA).

Kategori :*Dermatit