Şablon:Muhammed Esed -d {{Muhammed Esed}}

*Muhammed Esed - Muhammad Asad
*Portal:Muhammed Esed Tefsiri *Muhammed Esed Tefsiri ingilizce online metin [1] * Muhammed Esed Tefsiri Turkce online metin [2]

Muhammed_Esed_(Mustafa_İslamoğlu_anlatımıyla)_Bölüm-1_(1_3)

Muhammed Esed (Mustafa İslamoğlu anlatımıyla) Bölüm-1 (1 3)

A_Road_To_Mecca_-_The_Journey_of_Muhammad_Asad

A Road To Mecca - The Journey of Muhammad Asad

Muhammad_Asad_The_Jew_who_became_a_Muslim

Muhammad Asad The Jew who became a Muslim

Muhammad Asad : The Jew who became a Muslim

Mekkeye_giden_yol_1

Mekkeye giden yol 1

Mekke'ye Giden Yol - 1

Mekkeye_giden_yol_2

Mekkeye giden yol 2

Mekkeye giden yol 2

Muhammed_Esed_-_İz_Bırakanlar_1_3

Muhammed Esed - İz Bırakanlar 1 3

Muhammed Esed - İz Bırakanlar 1/3 Engin Noyan

Muhammed Esed
DoğumLeopold Weiss
02 Temmuz 1900(1900-07-02)
Lemberg, Avusturya Macaristan
Ölüm23 Şubat 1992 (91 yaşında)
Grenada, İspanya
MeslekMüfessir, Düşünür, Reformist, Gazeteci, din bilimci, Yazar, Politikacı
Dini duruşuİslam 1926[1], öncesi Yahudi, Agnostik[2]
EşiElsa Schiemann, Munira Asad, Pola Hamida Asad
ÇocuklarıHeinrich (Elsa'dan), Talal (Münire'den)

Muhammed Esed (ilk ismi Leopold Weiss) (d. 2 Temmuz 1900 Lemberg - ö. 23 Şubat 1992 Grenada), Avusturya asıllı (bazı kaynaklara göre Polonya asıllı)[1] yahudi bir ailede dünyaya gelmiş[2] , sonrasında İslam'ı seçmiş olan düşünür, reformist, gezgin, gazeteci, din bilimci, yazar, politikacı.[2] İslam Dümyası'nda 1980 yılında yayınladığı Kuran'ın Mesajı The Message of the Qur’an isimli Kur'an tefsiri ile tanınmış ve etki bırakmıştır.

1947 yılında kurulmuş olan Pakistan, kendisine vatandaşlık vermiştir. Ayrıca Pakistan'da, İslami Yapılanma Kurumu Başkanı olmuş, 1949'da Pakistan Orta Doğu İlişkileri Şefliğine getirilmiş ve Birleşmiş Milletlerde Pakistan adına temsilcilik yapmıştır.[2]

Yaşamının ilk zamanları[düzenle | kaynağı değiştir]

Şu anda Ukrayna topraklarında bulunan Lyiv şehrinde, zamanın ismi ile Lemberg'de bir yahudi ailesinde dünyaya gelmiştir.[1] Avukat olan babası, I. Dünya Savaşı öncesi Viyana'ya ailesini taşıyınca, 14 yaşındaki Esed(Weiss) okulu bırakarak Avusturya Ordusu'na katılır. Savaş sonrası hem Avusturya İmparatorluğu hem de Weiss'ın askerlik hayyalleri yıkılır. Sonra felsefe ve tarih okumak için Viyena Üniversitesi'ne girmiş ise de, eğitim hayatından umduğu tatmini alamamıştır. Fakat bu dönem Viyena'nın tarihindeki en etkin ve üretken dönemlerden birisidir ki bu yıllarda Sigmund Freud, Alfred Adler ve Ludwig Wittgenstein gibi zamanının önde gelen düşünürleri konferanslar vermektedir. Weiss da bu toplantılara katılmış ve bu öncül düşünürlerden etkilenmiştir.[2]

Hayatının kalanı için Orta Avrupa'ya göçen Weiss, Frankfurter Zeitung gazetesinde 22 yaşında bir muhabir olmuştur. Bu süreçte çok yoğun gezilerde bulunan Weiss, zamanının en itibarlı gazetelerinden olan Frankfurter Zeitung için orta doğu muhabirliği yapmışıtır.[1] Bu geizlerinde Filistin, Mısır, Irak, Suriye gibi ülkelerde bulunmuş ve İslam ile tanışmıştır. Ayrıca 20. yüzyılın en fazla etki yaratan İslam düşünürü olarak kabul edilmektedir.[2]

Berlin Metrosu ve Tekâsûr Sûresi[düzenle | kaynağı değiştir]

O hatırayı, Esed'in Kur'an Mesajı adlı eserinin Türkçe baskısında (İşaret Yayınları) yer alan biyografisinden nakletmek isterim:

"1926 yılının sonbaharında bir gün Berlin metrosunda seyahat ederken gördüğü yüzlerin istisnasız hepsinin derin ve gizli bir acıyla kasılı olduğunu müşahede etti. Duyduğu sarsıntıyla bunu yanındaki Elsa'ya açtı. Elsa şaşkınlıkla 'Bir cehennem azabı çekiyorlar sanki... Acaba kendileri bunun farkındalar mı?' cevabıyla onu tasdik etti. Esed bu acıları ve ızdırapları insanların gerçeksiz, inançsız ve fasılasızca refah peşinde olmalarına bağlar. Eve döndüklerinde masada açık kalmış Mushaf'ı gördü. Kapatıp kaldırmak için uzandığında gözü Tekâsür Sûresi'ne ilişti. Birden surenin o gün metroda yaşadıklarının tam bir yankısı olduğunu hissetti ve şunları düşündü: 'Bütün çağlarda insanlar tamahı, açgözlülüğü tanımışlardır: ama tamah ve açgözlülük başka hiçbir çağda bugün olduğu kadar ciğer sökücü bir hırs halinde kendini açığa vurmamıştı. (...) İnsanların boyunlarına binmişti ifrit; kamçısını tam yüreklerinin başına indiriyor ve uzaklarda alayla göz kırpan yalancı hedeflere doğru dehliyordu onları..."

Tekâsur Sûresi'nin meali:[düzenle | kaynağı değiştir]

Rahman, Rahîm olan Allah'ın ismiyle

1, 2- Sizi tekâsür'le (o çoklukla, mal ve evlat çokluğuyla) övünmek (o kadar) oyaladı ki, nihâyet kabirleri ziyâret ettiniz (ve artık ölmüş olanlarınızı dahî sayarak gururlandınız)!

3- Hayır! İleride bileceksiniz!

4- Sonra (yine) hayır! İleride bileceksiniz!

5- Hayır! Eğer (gerçeği) kat'î bir ilimle bilseydiniz (böyle yapmazdınız)!

6- And olsun (siz) Cehennemi mutlakâ göreceksiniz!

7- Sonra (yine) and olsun, siz onu gözün(üzün) kat'î bilişiyle göreceksiniz!

8- Sonra o gün, (size dünyada verilmiş olan) ni'metlerden (teker teker) mutlaka sorulacaksınız!

(Kur'ân-ı Kerîm ve Karşılıklı Muhtasar Meâli, Hayrât Neşriyat 2011)

Kaynakça[düzenle | kaynağı değiştir]

ar:محمد أسد de:Muhammad Asad en:Muhammad Asad es:Muhammad Asad fa:محمد اسد fi:Muhammad Asad fr:Muhammad Asad he:מוחמד אסד id:Muhammad Asad ml:മുഹമ്മദ് അസദ് ms:Muhammad Asad pl:Muhammad Asad ru:Асад, Мухаммад sr:Мухамед Асад sv:Muhammad Asad uk:Мухаммед Асад ur:محمد اسد