FANDOM

Necati Şentürk

Yozgat Valisi Necati Şentürk

Valiler kararnamesi 16.09.2014 155712

valiler kararnamesi 2014 eylül 16

Necati Şentürk, (d. 1953, Erzincan, Türkiye), Türk bürokrat.

1976 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. 1976 yılında İçişleri Bakanlığı’nca açılan Kaymakamlık sınavını kazanarak 1977’de Erzurum Valiliği’nde Kaymakam adayı olarak staja başladı. Aşkale ve Tekman Kaymakam vekilliklerinde bulundu. 1979’da Kaymakamlık kursunu bitirerek asil kaymakam olarak Taşova ilçesine atandı. 12 Eylül 1980’den sonra aynı ilçede kaymakamlık ile birlikte İlçe Belediye Başkanlığı görevini de yürüttü.

Ömerli, Haymana, Elmadağ, Eyüp, Kağıthane Kaymakamlıkları, Edirne Valiliği Kapıkule Mülki İdare Amirliği, İstanbul Vali Yardımcılığı yaptı. 19 Eylül 2007 tarih ve 2007/12604 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla Siirt Valiliği’ne atanmıştır.

Yozgat Valisi Necati ŞentürkEdit

Özgeçmişi Edit

  • Doğum tarihi: 1953
  • Doğum yeri: Erzincan
  • Medeni durumu:

Eğitimi Edit

İlköğrenimini Ilıç 23 Nisan İlkokulu’nda, orta öğrenimini Kemah Ortaokulu ve Seyda Fırat Ortaokulu’nda, lise öğrenimini ise Erzincan Lisesi’nde tamamladı. 1 yıl Ankara Hukuk Fakültesi’nde okudu, daha sonra Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne geçti. Bu Fakülte’nin Siyaset ve İdare Bölümünden 1975-76 öğretim yılında mezun oldu.

Yaptığı Görevler Edit

1976 yılında İçişleri Bakanlığı’nca açılan Kaymakamlık sınavını kazanarak 1977’de Erzurum Valiliği’nde Kaymakam adayı olarak staja başladı. Erzurum Aşkale ve Tekman Kaymakam vekilliklerinde bulundu. 1979’da Kaymakamlık kursunu bitirerek asil kaymakam olarak Amasya Taşova ilçesine atandı. 12 Eylül 1980’den sonra aynı ilçede (Taşova) kaymakamlık ile birlikte İlçe Belediye Başkanlığı görevini de yürüttü. Vatani görevini 1981’de Polatlı Top ve Füze Okulu’nda tamamladı. Askerlik dönüşünde eski görev yeri olan Taşova’da hem kaymakam olarak hem de ilçe belediye başkanı olarak görev yaptı. 1983 Yılı Eylül ayında altıncı sınıf hizmetini yapmak üzere Mardin Ömerli Kaymakamlığı’na atandı. Buradaki görevini tamamlayınca 1985 yılında Ankara Haymana Kaymakamlığına atandı. Bu görevdeyken 1986 Yılında 9 ay süreyle Devlet Lisan Okulu’nda İngilizce eğitimi aldı ve kursu pekiyi derece ile bitirdi. 1987 yılında bilgi ve görgüsünü artırmak üzere 1 yıl süreyle İngiltere’ye gönderildi. Buradaki eğitimini de başarıyla tamamlayarak 2 başarı sertifikasıyla ülkesine döndü ve yeniden Haymana Kaymakamlığı’nda göreve başladı. Bu ilçede 4 yıl görev yaptıktan sonra, 1989 Yılında Ankara Elmadağ Kaymakamlığı’na atandı. Elmadağ’daki 4 yıllık hizmetinden sonra başarılı sicilleri nedeniyle 1993 yılında İstanbul Eyüp Kaymakamlığı’na atanan ŞENTÜRK, Eyüp’ten sonra 1997 yılında İstanbul Kâğıthane Kaymakamlığı’na atandı. 1998 Yılında ise Edirne Valiliği Kapıkule Mülki İdare Amiri olarak görev yaptı. Edirne Vali Yardımcılığı görevini ifa ederken 2003 yılının Mayıs ayında İstanbul Vali Yardımcılığı görevine getirildi. 4,5 yıl başarılı bir şekilde İstanbul Vali Yardımcılığı görevini ifa eden ŞENTÜRK, Eylül 2007 – Mayıs 2010 tarihleri arasında Siirt Valiliği yapmıştır. 13.05.2010 tarih ve 407 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Yozgat Valiliğine atanmıştır.

İletişim Edit

Telefon: 0354 212 10 10

Faks : E-posta : yozgat@icisleri.gov.tr

Dış linkler Edit