FANDOM

</table> Koordinatlar: 40°21′26″K, 30°0′51″D
Flag of Turkey Osmaneli, Türkiye
Bilecik districts

Bilecik İli Siyasi Haritası
Harita

Türkiye'de yeri
Bilgiler
Şehir nüfusu 12.814http://www.osmaneli.gov.tr/nufus_bilgileri.htm (2000)
İlçe nüfusu 21.070http://www.osmaneli.gov.tr/nufus_bilgileri.htm (2000)
Yüzölçümü 526 km²
Rakım 102 metre
Koordinatlar 40°21′26″K, 30°0′51″D
Posta kodu 11500
Alan kodu 0228
İl plaka kodu 11
Yönetim
Ülke Türkiye
Coğrafi Bölge Marmara Bölgesi
İl Bilecik
Kaymakam Ali ADA
Belediye başkanı M.Selahattin Çetintaş
Website Belediye
İlçe kaymakamlık site Kaymakamlık

Osmaneli, Güney Marmara'da Bilecik ilinin bir ilçesidir. Kuzeyde Sakarya'nın Pamukova, kuzeydoğuda Sakarya'nın Geyve, güneydoğuda Gölpazarı, güneyde Merkez ilçeyle, batıda Bursa'nın Yenişehir, kuzeybatıda Bursa'nın İznik ilçeleriyle çevrilidir.

30 derece doğu boylam, 40 derece 3 dakika kuzey enleminde olup İstanbul'a 200 km, Bursa'ya 120 km, Adapazarı'na 70 km, Eskişehir'e 120 km uzaklıkta

Geçmişi M.Ö. 1000 (Trak mezarı kalıntısı)kadar uzanan 1308 yılında Osmanlı topraklarına katılmış bir Anadolu ilçesidir.

Osmanelinin yüzölçümü 526 km kare olup ilçe merkezinin nüfusu 12.814'tür. Evliya Çelebi'nin seyahatnamesinde bahsettiği üzere ayvası, karpuzu, zeytini birçok tarım ürünü meşhurdur.

Osmanelinin bilinen ilk adı Anadolunun ilk yerleşik halklarından Luwi lerin dilinde yakınından geçen göksu (Gallos) çayından esinlenilerek ilk çağda Mela ya da Gallos olarak anılıyordu.Bu nedenle olsa gerek bilinen ilk adı Melewana dır.(Mela halkının kenti). Helenleşme çağında kentin adı Melagina dönüşmüştür.Daha sonraki dönemlerde LEFKE diye anılmıştır.Lefke eski Helencede Leuikai "Ak Kavaklık" deyişinden almıştır.Sözcük LEFKE diye söyleniyordu.

1308 Yılında feth edilerek Osmanlı topraklarına katılmıştır. 1913 yılında OSMANELİ adını almıştır. 30 NİSAN 1926 tarihinde BİLECİK ilne bağlı bir ilçe olmuştur.

Osmaneli (lefke) istanbul/ Hicaz demiryolunun geçtiği ilçelerden biridir.Günümüzde adı öne çıkmaya başlayan Osmaneli sivil Osmanlı mimarisi konak örneklerinin günümüze ulaşan örneklerinin restorasyonu ile geçmişi günümüze taşımaya aday ilçelerimizdendir.Ayrıca geriye doğru bakarsak 1926 yılındaki mubadeleye kadar Rumlar ile birlikte yaşanmış ve Rum kültüründen bugüne ulaşan en kalıcı örnek Hacios Georgios (Aya Yorgi) kilise kalıntısıdır.Yine Rum ailelerce işletmecilik bazında ipek imalatını mubadele yıllarına kadar, mubadele sonrası 1970 lere kadar gerek yaş koza üretimi gerekse ipek imalatını tarımsal girdide ilk 3 kalem bazında devam ettiren ender ilçelerimizdendir.

Dış bağlantılarEdit

Şablon:Osmaneli belde ve köyleri