FANDOM

http://www.pttcell.com.tr/servisler/pttcell-mobil-imza

Pttcell Mobil İmza Nedir? Edit

128K mobil imzalı sim kartınız ve belirleyeceğiniz şifreniz ile elektronik ortamda ıslak imzanız ile kanunen eşdeğer sonucu doğuran Elektronik İmza’nızı atmanızı sağlayan servistir. Islak imzaya eşdeğer Pttcell Mobil İmza ile ıslak imza gerektiren işlemleri kurumlara gitmeden, sıra beklemeden tek şifre ile güven içinde imzalayabilir, hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

Mobil İmza’nın en çok kullanıldığı uygulamalar; Edit

  • E-Devlet uygulamaları (Adli Sicil Kaydı, dava dosyası sorgulama, araç kaydı sorgulama vs.)
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu
  • Kamu İhale Kurumu
  • Bakanlık uygulamaları (UYAP, e-Çevre izini, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihazlar Kurumu)
  • Banka girişleri

Ücretlendirme Edit

Pttcell Mobil imza servisinin ücretlendirilmesi tüm vergiler dahil aylık 4,85 TL dir.

Başvuru ve Aktivasyon Edit

Pttcell Bireysel veya Kurumsal Mobil İmza servisine başvurmak için üzerinde T.C. Kimlik Numarası yazan nüfus cüzdanı veya ehliyetiniz ile birlikte Ulus Ptt Müdürlüğüne başvurmanız yeterlidir.

Yetkili Pttcell Satış Temsilcisi Pttcell Mobil İmza başvurunuz alındıktan sonra Pttcell Mobil İmzalı SIM kart değişikliğiniz yapılır. (SIM Kart değişikliğinde numaranız değişmemektedir)

Daha sonra aşağıda yer alan gerekli belgeler sağlanmalı ve taahhütnameler eksiksiz bir şekilde doldurularak imzalanmalı;

TC Kimlik No yazan resmi kimlik (ehliyet, nüfus cüzdanı, pasaport, avukat kimliği)

E-güven NES Taahhütnamesi

Pttcell Mobil İmza Bireysel/Kurumsal Taahhütnamesi (Hat sahibi ve mobil imza kullanacak kişi farklıysa; başvuru esnasında hat sahibi de mutlaka bulunmalı ve taahhütnameyi imzalamalıdır.)

Satış sonrası işlem formu Edit

Kurumsal Müşterilerde ayrıca kurum yetkilisinin imzasının yer aldığı kurum imza sirküleri Evraklarınız Pttcell arşiv merkezine ulaştıktan sonra 48 Saat içerisinde Pttcell Müşteri Hizmetleri (444 6 788) yetkilileri tarafından aranırsınız ve kimlik doğrulama işlemleriniz yapılır. Kimlik doğrulamada herhangi bir problem olmadığı takdirde mobil imza servis aktivasyonu yapılır.

Başvurduğunuz Pttcell Merkezi’ nin arşiv merkezine uzaklığı ve kargo teslim süresine bağlı olarak bir hafta içerisinde mobil imza aktivasyonuz gerçekleştirilecektir. Mobil imza aktivasyon işleminizin tamamlanabilmesi için simkartınızın yurtiçinde olması gerekmektedir. Simkart uluslararası dolaşımda (yurtdışında) iken servis aktivasyonu yapılamamaktadır.

İptal etmek istediğinizde Pttcell Müşteri Hizmetlerini (444 6 788) arayarak mobil imza aboneliğinizi iptal edebilirsiniz.

Kullanım Edit

Pttcell Mobil İmzayı destekleyen bir uygulama üzerinden elektronik ortamda sunulan bir işlemi veya belgeyi onaylamak için;

Uygulama ekranında bulunan İMZALA tuşuna basın.

Bu tuşa bastığınızda imzala talebiniz Türk Telekom GSM şebekesi üzerinden cep telefonunuza iletilecektir.

Telefonunuzda görünen işlem açıklamasını onaylıyorsanız TAMAM tuşuna basın.

Onayınızdan sonra uygulama ekranında ve cep telefonunuzda eş zamanlı olarak işlemin PARMAKİZİ bilgisi görüntülenecektir. PARMAKİZİ 10 adet dörtlü rakam ve harf dizisinden oluşur. Ekrandaki ve telefonunuzdaki PARMAKİZİ bilgisi uyuşuyorsa TAMAM tuşuna basarak bir sonraki adıma geçin. 6 haneli Pttcell İmza şifrenizi girip TAMAM tuşuna basarak Pttcell Mobil İmzalayın.

Sık Sorulan Sorular Edit

1) Pttcell Mobil İmza ile neler yapabilirim? 2) Pttcell Mobil İmza nasıl çalışır? 3) Pttcell Mobil İmza servisinde sertifikayı kim sağlıyor? 4) Pttcell Mobil İmza servisi güvenli midir; SIM kart kırılabilir mi? 5) Pttcell Mobil İmza servisinden kimler yararlanabilir? 6) Pttcell Mobil İmza servisine nasıl abone olurum? 7) Aynı hat ile kaç tane Pttcell Mobil İmza aboneliği alabilirim? 8) Pttcell Mobil İmza servisim çalışmıyor; ne yapmalıyım? 9) Pttcell Mobil İmza servisini yurtdışında da kullanabilir miyim? 10) Hat sahibi olmadan Pttcell Mobil İmza servisine abone olabilir miyim? 11) Pttcell Mobil İmza şifremi nasıl değiştirebilirim? 12) Pttcell Mobil İmza şifremi bloke ettim, ne yapacağım? 13) Telefonumu kaybettim & çalındı; ne yapmam gerekiyor? 14) Nitelikli elektronik sertifikamı başkası kullanırsa problem olur mu? 15) Pttcell Mobil İmza servisimi iptal etmek istiyorum, ne yapmalıyım?