FANDOM

Bakınız

Şablon:İHLbakınız d

İHL İHL/Burs İHL/Spor lisesi İHL/Fen Lisesi (Kaymakam Eyup Sabri Kartal'ın proje önerisidir) İHL/Sosyal Bilimler Lisesi İHL/Anadolu Lisesi Anadolu İHL İHL/Süper Lise Super İHL Uluslararası İmam Hatip Lisesi Uluslararası İmam Hatip Lisesi Projesi Uluslararası Software İmam Hatip Lisesi Uluslararası Software Din Eğitimi Lisesi Projesi
İmam Hatip Lisesi İmam Hatip Okulu İmam Hatip Lisesi İmam Hatip Ortaokulu
Proje İmam Hatip Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi İmam Hatip Liseleri İlahiyat Fakülteleri İslam Enstitüleri
Din eğitimi Din Eğitimi Genel Müdürlüğü
ABD de İHL'ler Din Eğitimi Genel Müdürlüğü 2 adet açtı. 2008 de
BİHMED Bursa İHL Mezunları Derneği http://www.bihmed.org.tr Başkan: Halil Eldemir Necmetin Şenocak Bursa BŞB GS yardımcısı Bursa milletvekilleri 7/11 İHL'leli Din Eğitimi Çalıştayı Bursa Din Eğitimi Çalıştayı
Numan Kurtulmuş
İmam Hatip Kadroları Dağıtımında Sıralama Kurulu
İmam Hatip
İmam Hatip
Belçika Uluslararası İHL
1.İHL Çalıştayı (E.S. Kartal'ın ev sahipliğinde ilk fen ve sosyal bilimler hatta spor lisesi proğramı uygulayan ihl ler olmalı önerisi, çalıştaya damga vurmuş ve sonrada bu öneri tahakkuk etmiştir. Şablon:İHL

Proje imam hatip okulları

11 Ağustos 2017

Milli Eğitim tarafından 2016-2017 eğitim yılında, farklı illerde 34 Anadolu imam hatip lisesi, "Fen ve Sosyal Bilimler Projesi" kapsamına alınmış. 2017-2018 yılında ise proje okulu kapsamına alınanlarla birlikte yaklaşık 50 civarında imam hatip proje okulu tahmin ediliyor.

Nedir Bu Proje Okulları? Edit

1 Eylül 2016 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile ulusal veya uluslararası proje yürüten okul ve kurumlar ile belirli eğitim reformu ve programları uygulayan okulların proje okulu olarak belirlenmesi kararlaştırılmış. Proje okullarına gönderilen öğretmenler Bakanlık tarafından özel olarak atanıyor.

“Proje Okullar” ile hedeflenen; Kaliteli Okul, Kaliteli Öğretmen ve Kaliteli Öğrencinin bir araya getirilmesi.

Peki, bu proje neler getiriyor? Edit

Projeye dâhil edilen okullarda, mesleki derslerin yanı sıra fen ve sosyal bilimler müfredatı da uygulanacak.

2016-2017 öğrenim yılında uygulanmaya başlayan bu okullar ile ülkenin en zeki çocuklarının imam hatiplerde yetişmesinin önü de açılmış olacak.

Çocuklar islami değerleri öğrenen, aynı zamanda da fen ve Anadolu lisesinde eğitim alan öğrencilerle rekabet edebilecek bilgi becerilere sahip olacaklar.

bu okulların puanları ve giriş koşulları nasıl?Edit

Liselere girişler TEOG sınavı ile gerçekleşmektedir. Proje İmam Hatip Ortaokulları ise sınav ile öğrenci kabul ediyorlar. Sınav okul tarafından yaz aylarında halka duyurularak yapılmakta, başarı sıralamasına bakılarak öğrenci alınmaktadır.

Fen ve Anadolu liselerinin yeni rakibi olacağı kesin.

15 Temmuz’dan sonra Milli Eğitim Bakanlığına devredilen okullardan birisi de Erol Olçok Anadolu İmam Hatip Lisesi. Rahmetli abimiz Erol Olçok’un ismi verilmiş. Okul İstanbul Ümraniye ilçesinin tek proje imam hatip lisesi. Okulu ziyaret etme fırsatım oldu. Okulda baştan aşağı kalite ve huzur hâkim. Okul Müdürü Sayın, İbrahim Süslü Bey 15 Temmuz’dan sonra Bakanlık tarafından Okul Müdürü olarak bu okula atanmış. Okulu baştan aşağıya revize etmişler. Sayın İbrahim Süslü Bey ile yaklaşık 1 saat sohbet etme imkânım oldu. Okulun Ümraniye’nin tek Proje Okulu olmasından dolayı omuzlarındaki ağır yükü hissetmemek mümkün değil.

Okul henüz 1,5 senesini bile doldurmamışken yaklaşık 4-5 tane TÜBİTAK Projeleri yürütüyor. Hafızlık Çalışmaları, Osmanlı Kursları, Ebru Sergileri, Konferanslar, Seminerler ile 1,5 senede aldıkları yol gerçekten takdirlik.

Okul Müdürü Sayın İbrahim Süslü Bey’den hissettiğim, bu okullardan vatanına milletine faydalı, dini değerlerini bilen, aynı zamanda da fen ve sosyal bilimlerde başarılı bir nesil yetiştirmek istiyorlar.

Eğitim sistemimiz yıllardır tam yerine oturmamış olsa da, daha iyi bir yerlere getirmek için mücadele edenler var.

Bunları görmek gurur verici.. Vatan, millet için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Dinini bilen ve yaşayan, penceresi geniş, hayata geniş açılardan bakabilen, sosyal mecraların kölesi olmayan, ailesine hayırlı, paranın amaç değil araç olduğunun idrakinde, güven tesis eden, helal ve haramın farkında olan hayırlı bir nesil yetiştirmesini diliyorum.

Ne kadar ülkemizde kusursuz okullar açılsa da ilk eğitim ailede başlar. Ülke insanı olarak her şeyi öğretmenden ve okuldan beklemek “ en büyük yanlışımız”. Kim bu ülkede eğitim sisteminden şikâyetçi ise konuşmayı bırakıp bu sisteme destek olmaya çalışsın.

Aileler evde televizyon izlemekten, internette kim nerede ne yapmış diye takip etmekten “çocukları” ile yeterince ilgilenmemekte, her şeyi devlet yapsın, devlet yapamadığında da sistemi suçlayıp kenarı çekilmeyi çözüm görüyor.

Okul, öğretmen ve arkadaş ne kadar rol model olsa da, en etkili rol, anne babadır. Anne baba kitap okursa çocuk kitabı okunası görür, anne baba eğitime değer verir, kendisini yetiştirmeye gayret ederse, çocuk o nispette kendisi için eğitimi gerekli görür.

Devletin her şeye yetişmesini beklemek en büyük yanılgı ve yanlıştır. Bizlerinde farkında olması gereken bir şey varsa oda “devletin” biz olduğu gerçeğidir.

Devletimizin gerek eğitim sisteminin kalitesini arttırmakta, gerekse de özel kolejler seviyesinde bir eğitim sistemini yakalamak için başlattığı, Proje okul sistemini eli kalem tutan birisi olarak sonuna kadar destekliyorum.

Sayın, İbrahim Süslü Hocamız gibi tüm hocalarımızı bu mücadelelerinde takdir ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Yorumlar Edit

meryem Şikayet Et Sizin yorumunuz ne kadar samimi bilemedim açıkçası. Benim başım kapalı, kızlarım açık hepsi imam hatipde . dostlar akrabalarımız da bu okullarda. hiç böyle bir şey rastlamadım. bırak başları kapatmak, erkek öğretmenler dekolte giyimiş bayan öğretmenler... bilmiyorum hangi okul dan bahsediyorsunuz ama biraz art niyet hissediyorum maalesef...

İ.SERKAN Şikayet Et OKULDA KIZ öğrencilerin başı kapalı. küçücük onlar. ben kızımı göndermek istiyorum ama kızım okulda bş örtülü küçücük öğrencileri görünce baba ben buraya gelmek istemem dedi. şaştım kaldım. Küçücük çocuklar başını örtse ne örtmese ne. lütfen buna çare bulun