FANDOM

  • İş: 0.312 4137068
  • GSM: 0.505.5102

Dr.A.Ramazan ALTINOK ÖzgeçmişiEdit

EğitimiEdit

İstanbul üniversitesi Hukuk Fakültesini 1988 yılında bitirdi.

  • 1990 yılında Avukatlık stajını,
  • 1994 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk master’ını,
  • 2002 yılında Londra Hendon Business School’da “e-government in the provincial administrations” konusunda İşletme Master’ını ve
  • 2003 yılında TODAİE’de “Yerel yönetimler ve e-devlet” konusunda Kamu Yönetimi Master’ını tamamladı.
  • 2008 yılında Adnan Menderes Üniversitesinde İktisat Doktorasını tamamladı.
  • TODAIE’de Kamu Yönetimi alanında Doktora çalışması devam ettirmektedir.

Mesleki kariyeriEdit

Altınok 1989 yılından bu yana değişik illerde kaymakamlık ve vali yardımcılığı görevinde bulundu. En son Tokat Vali Yardımcısı iken e-devlet stratejisi ve politikasını geliştirmek görevi de bulunan DPT bünyesinde kurulan Bilgi Toplumu Dairesine uzman olarak çağırıldı. Burada e-dönüşüm Türkiye projesine e-devlet, e-yerel yönetimler ve bilişim hukuku alanında çalıştı. Türkiye “Bilgi Toplumu Stratejisi” nin “Kurumsal yapılanma ve yönetişim modeli” bölümü ile OECDE-Government Peer Review Turkey” çalışmasının Türkiye tarafınıda koordinatör olarak çalışmıştır.

Altınok, 2007 Aralık ayından bu yana Başbakanlık bünyesinde oluşturulan E-Devlet Danışma Grubunda başkan olarak görev yapmaktadır.

Altınok’un e-devlet, e-yerel yönetimler ve yerel yönetim reformu konularında yurt dışında ve ülkemizde yayımlanmış araştırma ve makaleleri bulunmaktadır.

HaberleriEdit

Başbakanlık E-Devlet Danışma Grubu Başkanı Dr.A.Ramazan ALTINOK 20.Nisan 2009 da KMÜ'deEdit

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde bu yıl 4.sü düzenlencek olan İnternet Haftası Etkinlikleri çerçevesinde yapılacak olan panelde Başbakanlık E-Devlet Danışma Grubu Başkanı Dr.A.Ramazan ALTINOK “Türkiye ve Dünyada e-Devlet Uygulamaları” konulu sunumu yapacak ve katılımcılarla söyleşi gerçekleştirecektir.

Panele Tüm KMÜ akademik,idari personeli,öğrencileri ile Karaman halkı davetlidir.

E-devlet uzakları yakın ediyorEdit

4 Ekim 2004 15:29

Yabancı ülkelerde yaşayan Türk vatandaşlar, e-devlet projesiyle artık tüm vatandaşlık işlemlerini internet üzerinden yapabilecek. Pasaport başvurusu, nüfus cüzdanı yenileme, askerlik işlemleri gibi işlemler artık kolay. [[ E-devlet projesi]] ile uzaklık kavramının ortadan kalktığı ve devletin her an vatandaşa bir internet bağlantısı kadar yakın olduğu belirtilerek, yabancı ülkelerde yaşayan vatandaşların devletle olan tüm işlemlerini Türkiye'ye gitmeden de halledebilecekleri bildirildi.

Türkiye'de, Devlet Planlama Teşkilatı'nda (DPT) 'e-devlet uzmanı' olarak görev yapan Ahmet Ramazan Altınok, kamu hizmetlerinin internet üzerinden halka sunulmasını amaçlayan 'e-devlet' projeleri konusunda Türk-İngiliz Sanayi ve Ticaret Odası'nda (TBCCI) bir seminer verdi.

Pozitif Danışmanlık tarafından, Hoxton Bibliotech sponsorluğunda TBCCI salonunda düzenlenen seminere, Londra'da yaşayan bir çok iş adamı, avukat ve öğrenci katıldı. Konferans, Pozitif Danışmanlık yöneticisi Fatih Şener'in sunumu ile başladı. Bilgisayar teknolojileri ve internetin artık insan hayatının önemli bir parçası haline geldiğini belirten Şener, "Hergün yeni kavramlar, yeni süreçler, yeni teknolojiler ortaya çıkmaktadır. Gelişen dünyayla bütünleşen bir ülke artık, internetin getirdiği imkanları etkin bir şekilde kullanmakla mümkün" dedi.

Türkiye'de yakın dönemde hayata geçirilmesi planlanan e-devlet projesinin beyin takımından biri olan, DPT'de e-devlet uzmanı olarak görev yapan Ahmet Ramazan Altınok, Türkiye ve İngiltere'deki e-devlet uygulamalarını anlatırken, 'paperless office', 'one stop non stop government' ve 'be online not in line' kavramları hakkında bilgi verdi. Dünyada, e-devlet projelerini başarıyla uygulayan ülkelerden örnekler veren Altınok, gelecekte hizmete girecek uygulamalar konusunda da katılımcıları bilgilendirdi.

'DEVLET KAPISINDA BEKLEMEK TARİH OLUYOR'Edit

Konuşmasında, e- devlet projesiyle vatandaşın devlet kapısında beklemekten kurtulacağına dikkat çeken Altınok, pasaport baş vurusu, nüfus cüzdanı yenileme, askerlik işlemleri, vergi numarası ve ruhsat alımı gibi bir çok kamu hizmetinin bilgisayar başından halledilebileceğini belirtti.

E-devlet projesi sayesinde, uzaklık kavramının ortadan kalktığını ve devletin her an vatandaşa bir internet bağlantısı kadar uzakta olduğunu ifade eden Altınok, İngiltere'de yaşayan vatandaşların devletle olan tüm işlemlerini Türkiye'ye gitmeden de halledebilecekleri müjdesini verdi.

Altınok, doğumdan ölüme kadar geçilecek safhada tüm müracaatların internet üzerinden yapılabileceğini kaydederek, "Vatandaş daire daire dolaşmak zorunda kalmayacak. Örneğin bir iş yeri açma ruhsatı için, bu hizmetle ilgili bakanlığın web sitesine girmesi yeterli olacak. O sitenin sahibi olan bakanlık, diğer veri tabanlarına girerek gerekli tüm evrakları tamamlayıp en son çıktıyı vatandaşa sunacak" dedi.

'HALKA TANITMAK ÖNEMLİ'Edit

Ramazan Altınok, Başbakanlık bünyesinde yürütülen e-devlet projesinin, vergiler otomasyonu ve kurumların kendi aralarında çalışma prensiplerini belirlemeleri halinde iki yıl içerisinde hayata geçeceği belirtti.

E-devletle ilgili planların hızla ilerlediğini ifade eden Altınok, en önemli noktanın projeyi halka tanıtmak olduğuna dikkat çekti. Bu çerçevede yapılacak olan tanıtım toplantıları ve reklamların son derece önemli olduğuna değinen Altınok, projenin halka ulaşmaması halinde yararlı olamayacağının altını çizdi.

Ayrıca, Türkiye'deki e-devlet projelerini diğer dünya ülkelerinin projeleriyle karşılaştıran Altınok, Türkiye'de yetişmiş bilgisayar mühendislerinin projeye dahil edilmesi halinde büyük bir avantaj elde edileceğini belirtti. Altınok, "E-devlet konusunda dünyanın en iyisi değiliz ama en kötüleri arasında da yer almıyoruz. Şu anki çalışmalar çok olumlu yönde ilerliyor ancak daha iyisini yapabileceğimize inanıyorum. Türkiye'nin bilgisayar mühendisliği konusunda yetişmiş ileri seviyede gençleri var. Bu kişilerin katkılarıyla en iyiler sınıfına girmemiz mümkün" şeklinde konuştu.

Katılımcılar, e-devlet uzmanı Ramazan Altınok'a sorular yönelterek, şu an bir çok ülkede uygulamada olan e-devlet projesinin vatandaşın hayatında ne gibi değişikliklere yol açacağı konusunda bilgi alma imkanı buldular.

Dış linklerEdit

Şablon:Tokat vali yardımcıları