FANDOM

Mehmet Rauf İnan (d. 1905, Bingöl, Genç, ö. 29 Şubat 1996) Türk eğitimci.

İlköğretim müfettişliği, Ankara Hasanoğlan ve Eskişehir Çifteler Köy Enstitüsü müdürlükleri, UNESCO Türkiye komitesi genel kurul ve yönetim kurulu üyelikleri Halk evleri yönetim kurulu üyelik ve başkanlıkları ve ilk ve orta öğretim öğretmenliği görevlerinde bulunmuştur.

Dosya:Rauf İnan.jpg

1905 yılında Bingöl'ün Genç ilçesinde doğdu. İlk öğrenimini Bingöl ve Birecik'te yaptı. Urfa Sultanisinde okudu, Fransızca öğrendi. İstanbul Erkek Muallim Mektebine kaydoldu. Buradan mezun olduktan sonra Kayseri'ye Zincidere Öksüzyurdu'na öğretmen olarak atandı. Sivas'ta 1926 yılında İlköğretim Müfettişleri Kursu'na katıldı, burda Rıdvan Nafiz Bey, Kadri Bey (Yörükoğlu), Reşat Şemsettin Bey (Sirer), İsmail Hakkı Bey (Tonguç) ders vermekteydi. 25 Ağustos 1928 tarihinde yeni yazıyı öğretme seferberliğine katılır. 1928 yılında yurtdışına eğitime gönderilmek için seçilen öğretmenler arasındadır. yurtdışında Viyana'da Pedagoji Enstitüsüne devam etti, Viyana Yüksek Halk Okulunda Kültür Felsefesi dersleri aldı, Paris’te Alliance Française’i bitirdi ve 1931 yılında yurda döndü. Askerliğini Selimiye Kışlasında öğretmen yedek subay olarak yaptığı sırada Mustafa Kemal Atatürk'ü görme fırsatını buldu. Askerlik sonrası 1934 yılında İzmir'e ilköğretim müfettişi olarak atandı. Hasan Ali Yücel'in milli eğitim bakanı olduğu sırada 17 Nisan 1940 tarihinde Köy enstitüleri kuruldu. Rauf İnan, Eskişehir Çifteler Köy Enstitüsüne müdür olarak atandı. 1945 yılında Hasanoğlan Köy Enstitüsü müdürlüğüne atandı. 1950'den sonra ilkokul ve ortaokullarda öğretmenklik yaptı. 1970 yılında emekli oldu. [1]

Rauf İnan, UNESCO genel kurul ve yönetim kurulu üyeliği, Halkevleri Atatürk Enstitüsü üyeliği, Halkevleri yönetim kurulu başkanlıkları yapmıştır.

ÖdüllerEdit

Dış bağlantılarEdit

KaynaklarEdit

  • Nazif Evren, Rauf İnan, Köy Enstitüleri ve Bir Ömrün Tanıklığı, ISBN 9758094203

Ayrıca bakınızEdit

KaynakçaEdit