FANDOM

Bakınız

Şablon:Yenişehirwikibakınız - d
{{Yenişehir wiki}}

Ana sayfa Admindashboard Yenişehir wiki Yenişehir wiki nedir? Yenişehir wikinin tarihçesi Yenişehir wiki Türkiye'deki adı konulmamış resmi denilmemiş, uygulama da resmi gibi sitesi Kamuda wiki uygulamaları Bir ilçede ilk uygulanan wiki projesi
Yenişehir wiki projeleri Yenişehir Wikia Yenişehir Wiki Mesnevi Projesi Yenişehir wikia logo Yenişehir wikia vitamin Yenişehir wikisözlük kampanyası Yenişehir Wikiye Giren Şehirlerimiz Yenişehir Wikiye Giren Ülke istatistikleri
Resim Çoklu resim yükleme[1]
Mesnevi Safahat Nutuk Evliya Çelebi Seyahatnamesi
GCPEDIA
Şablon:Yenişehir wiki

Resim, Yüzey üzerine renklerle, zihinsel eylemin ifadesi olan estetik bir görünüm oluşturmaktır.

Bulunan ilk resimler; mağara duvarlarına çizilmiş hayvan resimleri, av sahneleri ve gene mağara duvarlarına basılmış el izleridir. Bunlar, insanoğlunun soyut düşünme yeteneğini bu dönemlerde bile geliştirmiş olduğunu ispatladıkları için ayrıca değer taşırlar.

İçerik açısından ilk resimler; kötü ruhları uzak tutmak, bereket getirmek gibi dini inançlarla yapılmış oldukları tahmin edilir. Mısır, Çin ve Hindistan'da M.Ö. yapılmış resimler, gündelik hayatı betimlerler, hikâyeler anlatırlar ve kılavuz nitelikleri taşırlar.

Resim yapmakta kullanılan teknoloji; malzemeleri de geliştirmiş, bitki yağlarıyla elde edilen ve öylece kullanılan pigmentlerin yerini sentetik pigmentlerle yapılmış, sağlığa daha az zararlı, daha kalıcı, kullanımı daha kolay boyalar almıştır. Tarih boyunca duvarlara, taşa, tahtaya, deriye, metallere, kumaşlara, kanvasa, kağıda (ve çeşitlerine), cama, sentetik malzemelere Resim yapılmıştır.

Dosya:Mona Lisa.jpg
Dosya:Istanbulpainter.JPG

Hıristiyanlıkta resim: Batı resmi, milattan sonra dinî konuları sembolik bir şekilde resmetmeye odaklanmıştır ancak figürler hareketsiz, kompozisyonlar ise kuralcıdır.

İslamda resim; Allah yaratılarını taklit etmeyi insanoğluna yasakladığı için İslami resimler 18. Yüzyılın ortalarına kadar, daha çok soyut desenler ve yazının şekillendirilmesi Hat sanatı, Ebru ve minyatür ile sınırlı kalmıştır.

Rönesanstan sonra dini konuların dışına çıkılmaya başlanmış, ressamlar eserlerine vermek istedikleri anlamlara göre nüanslar katmaya başlamışlardır. Rönesans ile canlanan ve doğayı inceleyerek, detaylı şekilde, olduğu gibi resmetme arzusu perspektif tekniğinin geliştirilmesine yol açmıştır. Leonardo da Vinci'nin anatomi analizleri eşsizdir.

Osmanlıda resim sanatının yerleşmesi: 1860-1869 döneminde, Paris’te Gérôme’un öğrencisi olan Osman Hamdi Bey, ülkesine döndükten sonra gerçekleştirdiği yapıtlar ve Sanayii Nefise Mektebi'ni kurmasıyla birlikte, resim sanatı Doğu toplumlarında yaygınlaşmaya başlamıştır. Günümüzde, dünya resim tarihinin önemli bir parçası olarak kabul edilen pek çok Türk ressam bulunmaktadır.

Modern resim sanatı: 1880'lerde, kimine göre Tonalizm, kimine göre Sembolizm akımlarıyla başlayan modern resim, konusunu avam insanda, onun gündelik yaşamında, psikolojisinde bulur. Kompozisyon, ışık, renk, çizgi, perspektif konularında konmus kurallari yıkma, özgürleşme arzusu öne çıkar.

1945'lerde ortaya çıkan Soyut Ekspresyonizm akımı ile resim sanatı, tamamen insanın iç dünyasına inerek somut dünyadan, kurallardan ve kalıplardan uzaklaşır; mutlak gerçeği arar, böyle bir şey olmadığına karar verir ve Fluxus akımından sonra kendini kavramsal sanata bırakır. Artık resim, sadece bir soru haline gelmiştir ve hemen hemen daima daha büyük bir bütünün ufak bir parçasını oluşturmaktadır (bkz. Enstalasyon).

Resim sanatının etkisi: Bilinen en eski ve köklü sanat dalıdır. Bu sebeple diğer sanatların odak noktasında bulunmaktadır. Diğer sanatlar fikir üslüp vb. açılardan genellikle resim sanatına benzerlik gösterirler. Bunun sebebi, resim sanatının erken dönemlerde gelişmeye başlaması ve ileri seviyeye ulaşmasıdır. Günümüzde ilgi olarak azalsa da resim sanatı gücünü kaybetmemiştir.

Resim sanatının günümüzdeki yeri: Bugün, resmin (ve sanatın) öldüğü iddialarına rağmen günümüz yaşam şekline uygun, bir "çok kültürlülük" egemenliği sürmektedir.

Dosya:Istanbulpaint.JPG

Resim Yapmakta Kullanılan Malzemeler Edit

Dosya:Honoré Daumier 008.jpg

Bazı malzemeler:

Resim Sanatı Akımları Edit

Resim Yapma Kavramı İçinde Kullanılan Ortak Deyimler Edit

Dosya:Music in Paint.gif

Resim yapma kavramı içinde geçen ve diğer kavramlarla ortak kullanılan deyimler şunlardır:

Resim yapma Kavramında kullanılan diğer ortak deyimlerden bazıları: Altarpiece, Broken Color, Karikatür, Chiaroscuro, Kompozisyon, Drybrush, Easel Picture, Foreshortening, Genre, Halo, Highlights, Resim Tarihi, Imprimatura, Peyzaj, Madonna, Maulstick, Portre Minyatürü, Mural Painting, Palet, Panel Painting, Perspektif, Pietá, Plein Air, Portre, Sfumato, Stippling, Teknik, Trompe l'oeil, Underpainting, Varnish, Wet-on-wet and Dört Boyutlu Resim.

Resim Oluşturmakta Kullanılan Teknikler Edit

  • Biçimsel: Kompozisyon, Doluluk-Boşluk oranı, Renk, Ritim, Denge.
  • Grafik yöntemler: İzleyicinin gözünü resim yüzeyinde dolaştırmak, Kompozisyon ve elemanlarda denge sağlamak, Pozitif-Negatif; tüm boşluğu gözönünde bulundurma.
  • Grafik araçlar: Formların Geometrisi(küp-üçgen-kare-dikey çizgi-yatay çizgi vb.), Bakış açısı (Lineer Perspektif, Espas, iki boyutluluk), Düz çizgiler/Eğriler,Proporsiyon/diziliş ve plan.

Şablon:Sanat Dalları Şablon:Yüzyıla göre batı sanat hareketleri

af:Skilderkuns am:ስዕል an:Pintura arz:رسم ast:Pintura bat-smg:Tapība be:Жывапіс be-x-old:Жывапіс bg:Живопис bo:རི་མོ། br:Livouriezh bs:Slikarstvo ca:Pintura co:Pintura cs:Malířství cy:Paentio da:Maleri de:Malerei el:Ζωγραφική en:Painting eo:Pentrado es:Pintura et:Maalikunst eu:Margolaritza fa:نقاشی fi:Maalaus fr:Peinture ga:Péintéireacht gan:畫畫 gl:Pintura gv:Peintal he:ציור hi:चित्रकला hr:Slikarstvo hu:Festőművészet hy:Գեղանկարչություն ia:Pictura id:Lukisan io:Pikto is:Málverk it:Pittura ja:絵画 jbo:cintylarcu kn:ಚಿತ್ರಕಲೆ ko:회화 la:Pictura lb:Molerei li:Sjilderkuns lmo:Pittura lt:Tapyba lv:Glezniecība mg:Hosodoko ml:ചിത്രകല mr:चित्रकार ms:Seni lukis mwl:Pintura nap:Pittura nds:Billers nl:Schilderkunst nn:Målarkunst no:Malerkunst oc:Pintura pl:Malarstwo pt:Pintura qu:Llimphiy ro:Pictură ru:Живопись simple:Painting sl:Slikarstvo sr:Сликарство sv:Målarkonst sw:Uchoraji ta:ஓவியக் கலை tg:Наққошӣ th:จิตรกรรม uk:Живопис vec:Pitura vi:Hội họa wa:Pondeure war:Pintura zh:绘画 Şablon:Yeni wiki