Flag of Turkey.svg Söğüt, Türkiye
Bilecik İli Siyasi Haritası

Bilecik İli Siyasi Haritası
Harita

Türkiye'de yeri
Bilgiler
Şehir nüfusu 12.644[] (2000)
İlçe nüfusu 20.974[] (2000)
Yüzölçümü 599 km²
Koordinatlar
Posta kodu 11600
Alan kodu 0228
İl plaka kodu 11
Yönetim
Ülke Türkiye
Coğrafi Bölge [[marmara bölgesi Bölgesi]]
İl Bilecik
Kaymakam Mustafa Ünaldı
Website []
İlçe kaymakamlık site Kaymakamlık

Söğüt, Bilecik ilinin bir ilçesidir. Osmanlı Beyliği'nin ilk başkenti olarak bilinir. 1231 yılında Thebasion adını taşırken Anadolu Selçuklu komutanı Ertuğrul Gazi tarafından İznik Rum İmparatorluğu'ndan alınmıştır ve kendisine Selçuklu hükümdarı II. Mesut tarafından Domaniç ile birlikte verilmiştir. Osmanlı döneminde önce Sultanönü sancağının merkeziyken, sonra merkezin Eskişehir'e taşınmasıyla bu sancağa bağlı bucağa dönüşmüştür. 1648 yılında Anadolu vilayeti Bursa sancağının Lefke (bugün Osmaneli) kazasına bağlı bıcaktı. Daha sonra Anadolu eyaletine bağlı merkezi Bilecik olan Ertuğrul sancağının sınırlarına katıldı. En son Hüdavengidar vilayetine bağlı Ertuğrul sancağına bağlı kazaydı. Kutuluş savaşında 3 kez Yunan işgaline uğramış ve 6 Eylül 1922'de işgalden yanmış bir şekilde kurtulmuştur. İlçeye bağlı Kızılsaray köyünün girişinde, hem Osmanlıca, hem de Rumca yazılar taşıyan bir Yunan karakolu bulunmaktadır ve bu karakol harap haldedir.

Söğüt'ün yeri ve sınırları[düzenle | kaynağı değiştir]

Yurdumuzun kuzeybatısında yer alan ilçe kuzeyinde Gölpazarı, kuzeydoğusunda İnhisar ilçesi, güneydoğusunda Eskişehir'in Merkez ilçesi, güneybatıda Bozüyük ve batıda Merkez ilçe ile komşudur.

İlçenin yüzölçümü 484 km==2'li tablo sunumu==

Şiir Metni
Güncel Türkçesi
Şiir Metni Buraya
Güncel Türkçesi Buraya
Şiir Metni Buraya
Güncel Türkçesi Buraya

olup, denizden yüksekliği 665 metredir. İl merkezine 31, Eskişehir'e 52 km uzaklıktadır.

Nüfus[düzenle | kaynağı değiştir]

İlçenin nüfusu 2000 genel nüfus sayımına göre 20974'dir. Bunun 12644'si ilçe merkezinde, 8330'i ise kasaba ve köylerde yaşamaktadır. İlçe merkezi 5 mahalleden oluşmaktadır.

İlçe bağlısı olarak merkez hariç olmak üzere ilçe merkezine bağlı; 2 belde (Çaltı ve Küre), 21 köy ve 7 mahalleden (Çaltı'nın 3, Küre'nin 4) oluşmaktadır.

Yıllara göre ilçe nüfus verileri
Yıllar Merkez Köyler Toplam
2007
2000 12644 8330 20974
1997
1990 9470 11562 21032
1985
1980
1975
1970
1965
1960
Wikimedia Commons'ta:
Söğüt, Bilecik ile ilgili çoklu ortam kategorisi bulunur.

Fotoğraflar[düzenle | kaynağı değiştir]

Bilecik siteleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Şablon:Bilecik ilçeler