FANDOM

Süheyl batum

CHP Eskişehir Milletvekili Süheyl Batum

Bakınız

Şablon:2011 Milletvekilleri - d

Şablon:Milletvekilleri Şablon:Milletvekilleri 2015 Seçim 61. Hükümet Başbakan Bakanlar
24.Dönem Milletvekilleri 2011 yılında seçilenler Milletvekili/2011 seçimleri Milletvekili/2011 seçimleri adayları 23. dönem milletvekilleri
MİA milletvekilleri Kaymakam milletvekilleri
Mersin Mersin milletvekilleri < Mehmet Zafer Çağlayan (AK Parti), Ahmet Tevfik Uzun (AK Parti), Nebi Bozkurt (AK Parti), Çiğdem Münevver Ökten (AK Parti); Aytuğ Atıcı (CHP), Vahap Seçer (CHP), İsa Gök (CHP), Ali Rıza Öztürk (CHP); Mehmet Şandır (MHP), Ali Öz (MHP); Ertuğrul Kürkçü (Bağımsız)
Adana Adana milletvekilleri Ömer Çelik (AK Parti), Mehmet Necati Çetinkaya (AK Parti), Necdet Ünüvar (AK Parti), Fatoş Gürkan (AK Parti), Ali Küçükaydın (AK Parti), Mehmet Şükrü Erdinç (AK Parti); Osman Faruk Loğoğlu (CHP), Ümit Özgümüş (CHP), Turgay Develi (CHP), Ali Demirçalı (CHP); Muharrem Varlı (MHP), Ali Halaman (MHP), Seyfettin Yılmaz (MHP), Murat Bozlak (Bağımsız).
Adıyaman
Adıyaman milletvekilleri
Ahmet Aydın (AK Parti), Mehmet Metiner (AK Parti), Muhammed Murtaza Yetiş (AK Parti), Mehmet Erdoğan (AK Parti); Salih Fırat (CHP).
Afyonkarahisar
Afyonkarahisar milletvekilleri
Veysel Eroğlu (AK Parti), Sait Açba (AK Parti), Halil Ürün (AK Parti); Ahmet Toptaş (CHP); Kemalettin Yılmaz (MHP).
Ağrı
Ağrı milletvekilleri
Mehmet Kerim Yıldız (AK Parti), Ekrem Çelebi (AK Parti), Fatma Salman Kotan (AK Parti); Halil Aksoy (Bağımsız).
Amasya
Amasya milletvekilleri
Naci Bostancı (AK Parti), Avni Erdemir (AK Parti); Ramis Topal (CHP).
Ankara / 1. Bölge
Ankara 1. Bölge milletvekilleri
Ali Babacan(AK Parti), Bülent Gedikli (AK Parti), Reha Denemeç (AK Parti), Tülay Selamoğlu (AK Parti), Nazmi Haluk Özdalga (AK Parti), Yalçın Akdoğan(AK Parti), Fatih Şahin (AK Parti), Ülker Güzel (AK Parti), Süleyman Sencer Ayata (CHP), Mehmet Emrehan Halıcı (CHP), Emine Ülker Tarhan (CHP), Aylin Nazlıaka (CHP), Bülent Kuşoğlu (CHP), Levent Gök (CHP), Yıldırım Tuğrul Türkeş (MHP), Zühal Topcu (MHP).
Ankara / 2. Bölge
Ankara 2. Bölge milletvekilleri
Cemil Çiçek (AK Parti), Haluk İpek (AK Parti), Salih Kapusuz (AK Parti), Nurdan Şanlı (AK Parti), Ahmet İyimaya (AK Parti), Cevdet Erdöl (AK Parti), Zelkif Kazdal (AK Parti), Emrullah İşler (AK Parti), Seyit Sertçelik (AK Parti), Gülsün Bilgehan (CHP), İzzet Çetin (CHP), Sinan Aydın Aygün (CHP), Gökhan Günaydın (CHP), Ahmet Deniz Bölükbaşı (MHP), Mustafa Cihan Paçacı (MHP).
Antalya
Antalya milletvekilleri
Vecdi Gönül (AK Parti), Mevlüt Çavuşoğlu (AK Parti), Menderes Türel (AK Parti), Sadık Badak (AK Parti), Hüseyin Samani (AK Parti), Gökçen Enç (AK Parti); Deniz Baykal (CHP), Osman Kaptan (CHP), Gürkut Acar (CHP), Yıldıray Sapan (CHP), Arif Bulut (CHP); Tunca Toskay (MHP), Mehmet Günal (MHP), Yusuf Ziya İrbeç (MHP).
Artvin
Artvin milletvekilleri
İsrafil Kışla (AK Parti); Uğur Bayraktutan (CHP).
Aydın
Aydın milletvekilleri
Mehmet Erdem (AK Parti), Semiha Öğüş (AK Parti), Gültekin Kılınç (AK Parti); Bülent Tezcan (CHP), Metin Lütfi Baydar (CHP), Osman Aydın (CHP); Ali Uzunırmak (MHP).
Balıkesir
Balıkesir milletvekilleri
Ahmet Edip Uğur (AK Parti), Mehmet Cemal Öztaylan (AK Parti), Tülay Babuşçu (AK Parti), Ali Aydınlıoğlu (AK Parti); Namık Havutça (CHP), Nedret Akova (CHP), Haluk Ahmet Gümüş (CHP); Ahmet Duran Bulut (MHP).
Bilecik
Bilecik milletvekilleri
Fahrettin Poyraz (AK Parti); Bahattin Şeker (MHP).
Bingöl
Bingöl milletvekilleri
Cevdet Yılmaz (AK Parti), Eşref Taş (AK Parti); İdris Baluken (Bağımsız).
Bitlis
Bitlis milletvekilleri
Vedat Demiröz (AK Parti), Vahit Kiler (AK Parti); Hüsamettin Zenderlioğlu (Bağımsız).
Bolu
Bolu milletvekilleri
Ali Ercoşkun (AK Parti), Fehmi Küpçü (AK Parti); Tanju Özcan (CHP).
Burdur
Burdur milletvekilleri
Bayram Özçelik (AK Parti), Hasan Hami Yıldırım (AK Parti); Ramazan Kerim Özkan (CHP).
Bursa
Bursa milletvekilleri
Bülent Arınç (AK Parti), Mustafa Öztürk (AK Parti), Hüseyin Şahin (AK Parti), Canan Candemir Çelik (AK Parti), İsmet Su (AK Parti), Mustafa Kemal Şerbetçioğlu (AK Parti), Hakan Çavuşoğlu (AK Parti), İsmail Aydın (AK Parti), Tülin Kara (AK Parti), Bedrettin Yıldırım (AK Parti), Önder Matlı (AK Parti); Sena Kaleli (CHP), Turhan Tayan (CHP), İlhan Demiröz (CHP), Aykan Erdemir (CHP), Kemal Ekinci (CHP); İsmet Büyükataman (MHP), Necati Özensoy (MHP).
Çanakkale
Çanakkale milletvekilleri
Mehmet Daniş (AK Parti), İsmail Kaşdemir (AK Parti); Ali Sarıbaş (CHP), Serdar Soydan (CHP).
Çankırı
Çankırı milletvekilleri
İdris Şahin (AK Parti), Hüseyin Filiz (AK Parti).
Çorum
Çorum milletvekilleri
Salim Uslu (AK Parti), Cahit Bağcı (AK Parti), Murat Yıldırım (AK Parti); Tufan Köse (CHP).
Denizli
Denizli milletvekilleri
Nihat Zeybekci (AK Parti), Mehmet Yüksel (AK Parti), Bilal Uçar (AK Parti), Nurcan Dalbudak (AK Parti); Adnan Keskin (CHP), İlhan Cihaner (CHP); Emin Haluk Ayhan (MHP).
Diyarbakır
Diyarbakır milletvekilleri
Mehmet Mehdi Eker (AK Parti), Mehmet Galip Ensarioğlu (AK Parti), Mine Lök Beyaz (AK Parti), Mehmet Süleyman Hamzaoğulları (AK Parti), Cuma İçten (AK Parti); Leyla Zana (Bağımsız), Emine Ayna (Bağımsız), Altan Tan (Bağımsız), Hatip Dicle (Bağımsız), Nursel Aydoğan (Bağımsız), Şerafettin Elçi (Bağımsız).
Edirne
Edirne milletvekilleri
Mehmet Müezzinoğlu (AK Parti); Recep Gürkan (CHP), Kemal Değirmendereli (CHP).
Elazığ
Elazığ milletvekilleri
Zülfü Demirbağ ( AK Parti), Şuay Alpay (AK Parti), Faruk Septioğlu (AK Parti), Sermin Balık (AK Parti); Enver Erdem (MHP).
Erzincan
Erzincan milletvekilleri
Sebahattin Karakelle (AK Parti); Muharrem Işık (CHP).
Erzurum
Erzurum milletvekilleri
Recep Akdağ (AK Parti), Adnan Yılmaz (AK Parti), Fazilet Dağcı Çığlık (AK Parti), Cengiz Yavilioğlu (AK Parti), Muhyettin Aksak (AK Parti); Oktay Öztürk (MHP).
Eskişehir
Eskişehir milletvekilleri
Nabi Avcı (AK Parti), Salih Koca (AK Parti), Ülker Can (AK Parti); Süheyl Batum (CHP), Kazım Kurt (CHP); Ruhsar Demirel (MHP).
Gaziantep
Gaziantep milletvekilleri
Hüseyin Çelik (AK Parti), Fatma Şahin (AK Parti), Şamil Tayyar (AK Parti), Abdullah Nejat Koçer (AK Parti), Mehmet Sarı (AK Parti), Mehmet Erdoğan (AK Parti), Derya Bakbak (AK Parti), İbrahim Halil Mazıcıoğlu (AK Parti), Ali Şahin (AK Parti); Mehmet Şeker (CHP), Ali Serindağ (CHP); Edip Semih Yalçın (MHP).
Giresun
Giresun milletvekilleri
Nurettin Canikli (AK Parti), Mehmet Geldi (AK Parti), Adem Tatlı (AK Parti); Selahattin Karaahmetoğlu (CHP).
Gümüşhane
Gümüşhane milletvekilleri
Kemalettin Aydın (AK Parti), Feramuz Üstün (AK Parti).
Hakkari
Hakkari milletvekilleri
Selahattin Demirtaş (Bağımsız), Adil Kurt (Bağımsız), Esat Canan (Bağımsız).
Hatay
Hatay milletvekilleri
Sadullah Ergin (AK Parti), Orhan Karasayar (AK Parti), Mehmet Öntürk (AK Parti), Adem Yeşildal (AK Parti), Hacı Bayram Türkoğlu (AK Parti); Mehmet Ali Ediboğlu (CHP), Mevlüt Dudu (CHP), Refik Eryılmaz (CHP), Hasan Akgöl(CHP); Adnan Şefik Çirkin (MHP).
Isparta
Isparta milletvekilleri
Süreyya Sadi Bilgiç (AK Parti), Recep Özel (AK Parti); Ali Haydar Öner (CHP); Süleyman Nevzat Korkmaz (MHP).
İstanbul 1. Bölge
İstanbul 1. Bölge milletvekilleri
Recep Tayyip Erdoğan (AK Parti), Egemen Bağış (AK Parti), İdris Güllüce (AK Parti), Erol Kaya (AK Parti), Belma Satır(AK Parti), Mustafa Ataş (AK Parti), Muhammed Çetih (AK Parti), İsmet Uçma (AK Parti), Gürsoy Erol (AK Parti), Alev Dedegil (AK Parti), Mehmet Domaç (AK Parti), Osman Boyraz (AK Parti), Oktay Saray (AK Parti), Metin Külünk (AK Parti), Ahmet Berat Çonkar (AK Parti), Bilal Macit (AK Parti), Gürsel Tekin (CHP), Osman Korutürk (CHP), Akif Hamzaçebi (CHP), Ayşe Eser Danışoğlu (CHP), Şafak Pavey (CHP), İhsan Özkes (CHP), Nur Serter (CHP), Mahmut Tanal (CHP), Müslim Sarı (CHP), Celal Dinçer (CHP), Kadir Gökmen Öğüt (CHP), Engin Alan (MHP), Bülent Didinmezç (MHP), Sebahat Tuncel (Bağımsız).
İstanbul 2. Bölge
İstanbul 2. Bölge milletvekilleri
Nimet Çubukçu(AK Parti), Ayşe Nur Bahçekapılı (AK Parti), Burhan Kuzu (AK Parti), Ekrem Erdem (AK Parti), Volkan Bozkır (AK Parti), İbrahim Yigit (AK Parti), Ahmet Kutalmış Türkeş (AK Parti), İsmail Safi (AK Parti), Türkan Dağaoğlu (AK Parti), Şirin Ünal (AK Parti), Sevim Savaş (AK Parti), Hüseyin Bürge (AK Parti), Osman Aşkın (AK Parti), Ahmet Haldun Ertürk, (AK Parti), Ahmet Baha Öğütken (AK Parti), Kemal Kılıçdaroğlu (CHP), Bihlun Tamaylıgil (CHP9,Sezgin Tanrıkulu (CHP), Aydın Ayaydın (CHP), Sedef Küçük (CHP), Ercan Cengiz (CHP), Haluk Eyidoğan (CHP), Aykut Erdoğdu (CHP), Melda Onur (CHP), Murat Başesgioğlu (MHP), Ümit Şafak (MHP), Sırrı Süreyya Önder (Bağımsız).
İstanbul 3. Bölge
İstanbul 3. Bölge milletvekilleri
Ömer Dinçer,(AK Parti), Abdülkadir Aksu (AK Parti), Ünal Kaçır (AK Parti), Hakan Şükür (AK Parti), Halide İncekara (AK Parti), Mustafa Şentopak (AK Parti), Feyzullah Kıyıklık (AK Parti), Tülay Kaynarca (AK Parti), Nureddin Nebati (AK Parti), Mehmet Doğan Kubat (AK Parti), Bülent Turan (AK Parti), Mehmet Muşak (AK Parti), Gülay Dalyan (AK Parti), Enver Yılmaz (AK Parti), Harun Karaca (AK Parti), Erdoğan Toprak (CHP), Umut Oran (CHP), Süleyman Çelebi (CHP), Oktay Ekşi (CHP), Binnaz Toprak (CHP), Sabahat Akkiraz (CHP), Faik Tunay (CHP), Ali Özgündüz (CHP), Mevlüt Aslanoğlu (CHP), Meral Akşener (MHP), Atila Kaya (MHP), Mehmet Taytak (MHP), Abdullah Levent Tüzel (Bağımsız).
İzmir 1. Bölge
İzmir 1. Bölge milletvekilleri
Ertuğrul Günay (AK Parti), Mehmet Tekelioğlu (AK Parti), İlhan İşbilen (AK Parti), İlknur Denizli (AK Parti), Ali Aşlık (AK Parti), Rıfat Sait (AK Parti); Güldal Mumcu (CHP), Rıza Türmen (CHP), Oğuz Oyan (CHP), Musa Çam (CHP), Hülya Güven (CHP), Erdal Aksünger (CHP); Oktay Vural (MHP).
İzmir 2. Bölge
İzmir 2. Bölge milletvekilleri
Binali Yıldırım (AK Parti), Aydın Şengül (AK Parti), Erdal Kalkan (AK Parti), Nesrin Ulema (AK Parti), Hamza Dağ (AK Parti); Alaattin Yüksel (CHP), Mustafa Balbay (CHP), Mehmet Ali Susam (CHP), Rahmi Aşkın Türeli (CHP), Aytun Çıray(CHP), Birgül Ayman Güler (CHP), Mustafa Moroğlu (CHP); Ahmet Kenan Tanrıkulu (MHP).

Bakınız

Seçim
MİA milletvekilleri
Kahramanmaraş
Kahramanmaraş milletvekilleri
Mehmet Sağlam (AK Parti), Nevzat Pakdil (AK Parti), Mahir Ünal (AK Parti), Yıldırım Mehmet Ramazanoğlu (AK Parti), Sevde Bayazıt Kaçar (AK Parti), Sıtkı Güvenç (AK Parti); Durdu Özbolat (CHP); Mesut Dedeoğlu (MHP).

Kars
Kars milletvekilleri
Ahmet Arslan (AK Parti), Yunus Kılıç (AK Parti); Mülkiye Birtane (Bağımsız).
Kastamonu
Kastamonu milletvekilleri
Hakkı Köylü (AK Parti), Mustafa Gökhan Gülşen (AK Parti); Emin Çınar (MHP).
Kayseri
Kayseri milletvekilleri
Taner Yıldız (AK Parti), Sadık Yakut (AK Parti), Mustafa Elitaş (AK Parti), Yaşar Karayel (AK Parti), Pelin Gündeş Bakır (AK Parti), Ahmet Öksüzkaya (AK Parti), İsmail Tamer (AK Parti); Mehmet Şevki Kulkuloğlu (CHP); Yusuf Halaçoğlu (MHP).
Kırklareli
Kırklareli milletvekilleri
Şenol Gürşan (AK Parti); Mehmet Kesimoğlu (CHP), Turgut Dibek (CHP).
Kırşehir
Kırşehir milletvekilleri
Abdullah Çalışkan (AK Parti), Muzaffer Aslan (AK Parti).
Kocaeli
Kocaeli milletvekilleri
Nihat Ergün (AK Parti), Fikri Işık (AK Parti), Sibel Gönül (AK Parti), Muzaffer Baştopçu (AK Parti), Zeki Aygün (AK Parti), İlyas Şeker (AK Parti), Mehmet Ali Okur (AK Parti); Hurşit Güneş (CHP), Mehmet Hilal Kaplan (CHP), Haydar Akar (CHP); Lütfü Türkan (MHP).
Konya
Konya milletvekilleri
Ahmet Davutoğlu (AK Parti), Kerim Özkul (AK Parti), İlhan Yerlikaya (AK Parti), Ayşe Türkmenoğlu (AK Parti), Cem Zorlu (AK Parti), Hüseyin Üzülmez (AK Parti), Mustafa Baloğlu (AK Parti), Mustafa Kabakcı (AK Parti), Gülay Samancı (AK Parti), Mustafa Akış (AK Parti), Harun Tüfekçi (AK Parti); Atilla Kart (CHP); Faruk Bal (MHP), Mustafa Kalaycı (MHP).
Kütahya
Kütahya milletvekilleri
Soner Aksoy (AK Parti), Hasan Fehmi Kinay (AK Parti), İdris Bal (AK Parti), Vural Kavuncu (AK Parti); Alim Işık (MHP).
Malatya
Malatya milletvekilleri
Mahmut Mücahit Fındıklı (AK Parti), Mustafa Şahin (AK Parti), Öznur Çalık (AK Parti), Hüseyin Cemal Akın (AK Parti), Ömer Faruk Öz (AK Parti); Veli Ağbaba (CHP).
Manisa
Manisa milletvekilleri
Hüseyin Tanrıverdi (AK Parti), Recai Berber (AK Parti), Uğur Aydemir (AK Parti), Muzaffer Yurttaş (AK Parti), Selçuk Özdağ (AK Parti); Hasan Ören (CHP), Özgür Özel (CHP), Sakine Öz (CHP); Sümer Oral (MHP), Erkan Akçay(MHP).
Mardin
Mardin milletvekilleri
Muammer Güler (AK Parti), Gönül Bekin Şahkulubey (AK Parti), Abdurrahim Akdağ (AK Parti); Ahmet Türk (Bağımsız), Gülser Yıldırım (Bağımsız), Erol Dora (Bağımsız).
Mersin
Mersin milletvekilleri
Mehmet Zafer Çağlayan (AK Parti), Ahmet Tevfik Uzun (AK Parti), Nebi Bozkurt (AK Parti), Çiğdem Münevver Ökten (AK Parti); Aytuğ Atıcı (CHP), Vahap Seçer(CHP), İsa Gök (CHP), Ali Rıza Öztürk(CHP); Mehmet Şandır (MHP), Ali Öz (MHP); Ertuğrul Kürkçü (Bağımsız).
Muğla
Muğla milletvekilleri
Ali Boğa (AK Parti), Yüksel Özden (AK Parti); Tolga Çandar (CHP), Nurettin Demir (CHP), Ömer Süha Aldan (CHP); Mehmet Erdoğan (MHP).
Muş
Muş milletvekilleri
Faruk Işık (AK Parti), Muzaffer Çakar (AK Parti); Sırrı Sakık (Bağımsız), Demir Çelik (Bağımsız).
Nevşehir
Nevşehir milletvekilleri
Ahmet Erdal Feralan (AK Parti), Murat Göktürk (AK Parti), Ebubekir Gizligider (AK Parti).
Niğde
Niğde milletvekilleri
Alpaslan Kavaklıoğlu (AK Parti), Ömer Selvi (AK Parti); Doğan Şafak (CHP).
Ordu
Ordu milletvekilleri
İdris Naim Şahin (AK Parti), Mustafa Hamarat (AK Parti), Fatihhan Ünal (AK Parti), İhsan Şener (AK Parti), Harun Çakır (AK Parti); İdris Yıldız (CHP).
Rize
Rize milletvekilleri
Hayati Yazıcı (AK Parti), Hasan Karal (AK Parti), Nusret Bayraktar(AK Parti).
Sakarya
Sakarya milletvekilleri
Hasan Ali Çelik (AK Parti), Ayhan Sefer Üstün (AK Parti), Şaban Dişli (AK Parti), Ayşenur İslam (AK Parti), Ali İhsan Yavuz (AK Parti); Engin Özkoç (CHP); Münir Kutluata (MHP).
Samsun
Samsun milletvekilleri
Mustafa Demir (AK Parti), Suat Kılıç (AK Parti), Cemal Yılmaz Demir (AK Parti), Tülay Bakır (AK Parti), Akif Çağatay Kılıç (AK Parti), Ahmet Yeni(AK Parti); Haluk Koç (CHP), İhsan Kalkavan (CHP); Cemalettin Şimşek (MHP).
Siirt
Siirt milletvekilleri
Afif Demirkıran (AK Parti), Osman Ören (AK Parti); Gültan Kışanak (Bağımsız).
Sinop
Sinop milletvekilleri
Mehmet Ersoy (AK Parti); Engin Altay (CHP).
Sivas
Sivas milletvekilleri
İsmet Yılmaz (AK Parti), Mesude Nursuna Memecan (AK Parti), Hilmi Bilgin (AK Parti), Ali Turan (AK Parti); Malik Ecder Özdemir (CHP).
Şanlıurfa
Şanlıurfa milletvekilleri
Faruk Çelik (AK Parti), Seyit Eyyüpoğlu (AK Parti), Mehmet Kasım Gülpınar (AK Parti), Mehmet Akyürek (AK Parti), Zeynep Karahan Uslu (AK Parti), Halil Özcan(AK Parti), Mahmut Kaçar (AK Parti), Abdulkadir Emin Önen (AK Parti), Yahya Akman (AK Parti), Abdulkerim Gök (AK Parti), Bekir Eren (AK Parti); İbrahim Ayhan (Bağımsız).
Tekirdağ
Tekirdağ milletvekilleri
Tevfik Ziyaeddin Akbulut (AK Parti), Özlem Yemişçi (AK Parti); Faik Öztrak (CHP), Candan Yüceer (CHP), Emre Köprülü (CHP); Bülent Belen (MHP)
Tokat
Tokat milletvekilleri
Zeyid Aslan (AK Parti), Şükrü Ayalan (AK Parti), Dilek Yüksel (AK Parti); Orhan Düzgün (CHP); Reşat Doğru (MHP).
Trabzon
Trabzon milletvekilleri
Faruk Nafiz Özak (AK Parti), Erdoğan Bayraktar(AK Parti), Aydın Bıyıklıoğlu (AK Parti), Safiye Seymanoğlu (AK Parti); Mehmet Volkan Canalioğlu (CHP); Koray Aydın (MHP)
Tunceli
Tunceli milletvekilleri
Kamer Genç (CHP), Hüseyin Aygün (CHP).
Uşak
Uşak milletvekilleri
İsmail Güneş (AK Parti), Mehmet Altay (AK Parti); Dilek Akagün Yılmaz (CHP).
Van
Van milletvekilleri
Burhan Kayatürk (AK Parti), Fatih Çiftci (AK Parti), Mustafa Bilici (AK Parti), Gülşen Orhan (AK Parti); Kemal Akdaş (Bağımsız), Aysel Tuğluk (Bağımsız), Özdal Üçer (Bağımsız), Nazmi Gür(Bağımsız).
Yozgat
Yozgat milletvekilleri
Bekir Bozdağ (AK Parti), Ertuğrul Soysal (AK Parti), Yusuf Başer (AK Parti); Sadir Durmaz (MHP).
Zonguldak
Zonguldak milletvekilleri
Köksal Toptan (AK Parti), Erdal Candan (AK Parti), Özcan Ulupınar (AK Parti); Mehmet Haberal (CHP), Ali İhsan Köktürk (CHP).
Aksaray
Aksaray milletvekilleri
Ali Rıza Alaboyun (AK Parti), Ruhi Açıkgöz (AK Parti), İlknur İnceöz (AK Parti).
Bayburt
Bayburt milletvekilleri
Bünyamin Özbek (AK Parti).
Karaman
Karaman milletvekilleri
Lütfi Elvan (AK Parti), Mevlüt Akgün (AK Parti).
Kırıkkale
Kırıkkale milletvekilleri
Beşir Atalay (AK Parti), Oğuz Kağan Köksal (AK Parti), Ramazan Can (AK Parti).
Batman
Batman milletvekilleri
Mehmet Şimşek (AK Parti), Ziver Özdemir (AK Parti), Ayla Akat Ata (Bağımsız), Bengi Yıldız (Bağımsız).
Şırnak
Şırnak milletvekilleri
Mehmet Emin Dindar (AK Parti); Hasip Kaplan (Bağımsız), Selma Irmak (Bağımsız), Faysal Sarıyıldız (Bağımsız).
Bartın
Bartın milletvekilleri
Yılmaz Tunç (AK Parti); Rıza Yalçınkaya (CHP).
Ardahan
Ardahan milletvekilleri
Orhan Atalay (AK Parti); Ensar Öğüt (CHP).
Iğdır
Iğdır milletvekilleri
Sinan Oğan (MHP); Pervin Buldan (Bağımsız).
Yalova
Yalova milletvekilleri
Temel Coşkun (AK Parti); Muharrem İnce (CHP).
Karabük
Karabük milletvekilleri
Mehmet Ali Şahin (AK Parti), Osman Kahveci (AK Parti).
Kilis
Kilis milletvekilleri
Fuat Karakuş (AK Parti), Ahmet Salih Dal (AK Parti).
Osmaniye
Osmaniye milletvekilleri
Suat Önal (AK Parti), Durdu Mehmet Kastal (AK Parti); Devlet Bahçeli (MHP), Hasan Hüseyin Türkoğlu (MHP).
Düzce
Düzce milletvekilleri
İbrahim Korkmaz (AK Parti), Fevai Aslan (AK Parti), Osman Çakır (AK Parti). Şablon:2011 milletvekilleri --d
MİA milletvekilleri
Mehmet Ersoy - İdris Naim Şahin - Mehmet Necati Çetinkaya - Ali Küçükaydın
Denizci milletvekilleri
Avukat milletvekileri
İşadamı milletvekilleri
Akademisyen milletvekilleri

NOT: Bir önceki dönemden 201 milletvekili, bu dönemde de yeniden Mecliste yer bulabildi. Aday gösterilen ancak bu milletvekilleri kadar şanslı olmayan milletvekilleri de oldu. Şevket Gürsoy (AK Parti), Ahmet Koca (AK Parti), Abdurrahman Arıcı (AK Parti), Fatih Metin (AK Parti), Abdulmuttalip Özbek (AK Parti), Fevzi Şanverdi (AK Parti), Akif Ekici (CHP), Yaşar Ağyüz (CHP),Ali Arslan (CHP), Yaşar Tüzün (CHP), Ahmet Küçük (CHP), Ayşe Jale Ağırbaş (DSP), Çetin Soysal (CHP), Mehmet Ali Özpolat (CHP), Cemaleddin Uslu (MHP), Zekai Özcan (MHP), Şenol Bal (MHP), Recep Taner (MHP), Erdal Sipahi (MHP), Hasan Çalış (MHP), Osman Durmuş (MHP), Kadir Ural (MHP), Murat Özkan (MHP), Behiç Çelik (MHP), Zülfükar İzol (Bağımsız) ve Akın Birdal (Bağımsız) aday gösterildi ancak seçilemedi. 23. Dönemden önce görev alan eski milletvekillerinden bazıları da yeni Mecliste yer buldu. Bağımsız Milletvekilleri Hatip Dicle ve Leyla Zana, 17 yıllık bir aradan sonra yeniden Meclise girdi. Ayrıca yine eski dönem milletvekillerinden Ramazan Can (AK Parti), Zeynep Karahan Uslu (AK Parti), Semiha Öğüş (AK Parti), Bahattin Şeker (MHP), Aydın Ayaydın (CHP), Esat Canan (Bağımsız), yeniden milletvekili oldu. Siyasi partiler ne yaptı? AK PARTİ: AK Parti 12 ilde tulum çıkardı; Aksaray, Bayburt, Çankırı, Düzce, Gümüşhane, Karabük, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir, Kilis, Nevşehir ve Rize milletvekilliklerinin tamamını kazandı. Hakkari, Iğdır ve Tunceli, AK Parti'nin hiç milletvekili çıkaramadığı iller oldu. CHP: CHP; Edirne, İzmir, Kırklareli, Muğla ve Tekirdağ'da AK Parti'ye karşı üstünlük sağladı. CHP'nin 33 ilden TBMM'de temsilcisi yer almadı. MHP: MHP ise Meclise 47 ilden milletvekili sokamadı. AK Parti ve CHP, bazı illerden eşit sayıda milletvekilini TBMM'ye gönderdi. AK Parti ve CHP, Aydın'da 3'er, Bartın'da 1'er, Çanakkale'de 2'şer, Erzincan'da 1'er, İzmir 1. Bölge'de 6'şar, Mersin'den 4'er, Sinop ve Yalova'dan 1'er milletvekilliği kazandı. AK Parti; Erdoğan'ın aday olduğu İstanbul 1. Bölge'de 30 milletvekilliğinin 16'sını, CHP; Kılıçdaroğlu'nun aday olduğu İstanbul 2. Bölge'de 27 milletvekilliğinin 9'unu, MHP; Bahçeli'nin aday olduğu Osmaniye'de 4 milletvekilliğinden 2'sini kazandı. AK Parti, 2002'de 34.28, 2007'de 46.58 oranında oy almıştı.
Şablon:2011 Milletvekilleri d

</table> Prof. Dr. Süheyl Batum, (6 Mayıs1955, İstanbul), Türk Anayasa Hukuk Profesörü ve siyasetçi. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Eskişehir milletvekili.

Eğitim ve Kariyer

Orta ve Lise öğrenimini (1966-1975) Galatasaray Lisesi'nde tamamladı. 1979 yılında Paris I Panthéon - Sorbonne Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. 1980’de İstanbul Üniversitesi'nde Anayasa Hukuku kürsüsünde asistanlık yapmaya başladı. 1985 yılında "Siyasal Katılma Aracı Olarak Referandum" konulu tezi ve pekiyi derecesiyle doktor, 1990 yılında "Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Türk Anayasal Sistemine Etkileri" başlıklı teziyle doçentlik unvanını aldı. 1996 yılında "Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye" isimli teziyle Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde Profesör ünvanını aldı.

İstanbul Üniversitesi'nde, Galatasaray Üniversitesi'nde, Bilgi Üniversitesi'nde, Marmara Üniversitesi'nde ve Bahçeşehir Üniversitesi'nde ve Okan Üniversitesi'nde Anayasa Hukuku dersi verdi.

Galatasaray Üniversitesi'nde 1995-1997 yılları arasında Genel Sekreterlik, 1997-2000 yılları arasında İletişim Fakültesi Dekanlığı ve Bahçeşehir Üniversitesi'nde 2000-2003 yılları arasında Hukuk Fakültesi Dekanlığı görevini, 2003 yılından 2007 yılına kadar ise Rektörlük görevini yapmıştır.

22 Mayıs 2010 tarihindeki Cumhuriyet Halk Partisi 33. Olağan Kurultayı'nda MYK üyelerinin onayıyla CHP üyesi olmuş, 23 Mayıs'ta da delegelerin oylarıyla (1108 oy) CHP Parti Meclisi üyeliğine seçildi. 2003 yılından beri köşe yazarlığı yaptığı Vatan Gazetesi'nden, Cumhuriyet Halk Partisi Parti Meclisi'ndeki görevi nedeniyle 27 Mayıs 2010 tarihinde ayrıldı. 29 Mayıs 2010 tarihli Parti Meclisi'nde CHP Merkez Yönetim Kurulu'na (MYK) seçildi. 3 Kasım 2010 tarihinde yürürlükte bulunan tüzük uyarınca CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından Önder Sav'dan boşalan Genel Sekreterlik makamına getirildi. 18 Aralık 2010'daki Cumhuriyet Halk Partisi 15. Olağanüstü Kurultayı'nda 1089 oyla yeniden Parti Meclisi üyeliğine seçildi. 25 Aralık 2010'da toplanan Parti Meclisi kararıyla Seçim ve Hukuk İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı görevine getirildi. 12 Haziran 2011 de yapılan Milletvekili Genel Seçimlerinde, CHP Eskişehir 1. sıra milletvekili adayı olarak seçilerek TBMM'ye girmiştir.

Bunun yanında pazartesi ve cuma günleri Cumhuriyet Gazetesi'nde de köşe yazısı yazmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır.

Yayınlarından Bazıları

  1. "Anayasa Hukukunun Temel Metinleri"(Necmi Yubaşıoğlu ile), Beta yayınları, 3. basım, İstanbul 1999
  2. "Dikkat Haklarımız" (kollektif eser) Helsinki Yurttaşlar Derneği, İstanbul, 1993 içinde "Demokratik Anayasal Sistem ve Temel Unsurları" ve " Hak Arama Özgürlüğü" bölümleri
  3. "Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Türk Anayasal Sistemine Etkileri" Üniversite yayın no.3761, İstanbul, 1993
  4. "1789 Bildirisi ve 1958 Anayasası" ,İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, sayı 1-3, yıl 10, 1989 (yayım tarihi; Kasım 1995)
  5. "Türkiye'de Devlet - Toplum ilişkilerine Demokratik Devlet anlayışı açısından bir bakış" Yeni Türkiye Dergisi, 4.sayı, Mayıs - Haziran 1995, yıl 1 sayı 4
  6. "Yaşama Dokunulmazlığı Zırhının Yeni Boyutu" , Görüş Dergisi, 25. sayı, Nisan- Mayıs 1996
  7. " Kanunların Hazırlanması, Görüşülmesi ve Yayınlanmışı konularında Yabancı Ülkelerden Örnek Uygulamalar" DTP. Ankara 1983
  8. "Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye" Kavram yayınları, 1996, İst.
  9. "Siyasal Katılma Aracı olarak Referandum (İsviçre, Fransa ve Türkiye uygulamarı açısından ) yayımlanmamış doktora tezi,1986
  10. "Fransa'da uygulanan 2 türlü çoğunluk sistemi üzerine düşünceler" Bülten, Türk Demokrasi Vakfı yayını. Sayı 16, Aralık 13 sayfa 11-18
  11. " Devlet - Toplum İlişkileri çerçevesinde Cumhuriyet Dönemi Anayasaları" 75 yılda Tebaadan Yurttaşa Doğru. Bilanço, 98 yayın dizisi. İş Bankası Yayınları, 1998
  12. "İsviçre'de Devlet ile Kilisenin Ayrılması" Dr. Andreas Auer'den çeviri, Yargı dergisi, Haziran 1980, Sayı 50, sayfa 6
  13. "Türkiye'de Hukuk Devleti anlayışı ve Sorunları" Görüş Dergisi, 33 sayı, Aralık 97
  14. "1990'larda Dünyada ve Türkiye'de Siyasal Rejim Tartışmaları" Devlet Reformu, TESEV yayınları 15, İstanbul 2000, sayfa 53 - 81.
  15. "A la recherche d'un régime politique en Turquie dans les annéeş 90 ve Un Président élu par le peuple, üne bonne solution , Galatasaray Üniversitesi Yayınları, No.19, İst., 2000, sayfa 243-252
  16. "Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 3. maddesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye ( uygulamalar, sorunlar)" Yeni Türkiye Dergisi, sayı 21, Mayıs- Haziran 98, yıl 4, sayfa 1352 -1366
  17. "99 soruda neden ve nasıl çağdaş bir anayasa", Oniki Levha yayınları, İstanbul, 2009[1][2]

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı