FANDOM

Ardından söylenenlerEdit

SÜRMENE’DE BİR EFSANE Edit

Sürmene mor renkli toprakların bulunduğu bölge anlamına gelen “sürm ve ania” kelimelerinin oluşumuyla meydana gelmiş; Trabzon İlinin doğusunda, kuzeyi deniz, güneyi yeşilliklerle kaplı, şirin bir gül bahçesini andıran ilçedir.

Güler yüzlü, neşeli, mert insanlarınyaşadığı bir ilçedir Sürmene.

Böyle güzel bir ilçenin sorunlarını çözmek, insanlara mutlulukenerjisini vermek yöneticilerine düşmektedir.

İşte o efsane yönetici Sürmene’ye 2006 yılında gelerek, güzel ilçemizin eğitimine, sanatına ve kültürüne el atarak gece gündüz demeden mücadele etmiştir.

Sürmene’nin kültür evlerinin resimleri çekilerek evler tespit edilmiş; tapu kayıtları bulunmuştur.

Restore çalışmaları için ilgililerle görüşülmüştür.

Kaybolan sanat yeniden harekete geçirilerek insanların beğenisine sunulmuştur.

Dağ ve yayla turizmi geliştirilmiş en yüksek tepe olan Madur Tepesine Sürmenelilerle birlikte çıkılarak bir ilk gerçekleştirilmiştir.

Sürmene halkına enerji verilerek düşünme ve daha iyi işler yapma projeleri sunulmuştur.

Kaybolan tarihi mezar taşlarının frotajları çıkarılarak halka ataları tanıttırılmıştır.

Geçmişe değer vererek gelecekte yapabileceklerimiz tasarlanmıştır.

Teknolojinin kullanılması için kollar sıvanmış her çalışana ve halka bilgisayar ve internet kullanımı öğretilmiştir.

Sürmene Tarihini internete aktarmak için çalışma yapılmıştır.

Sürmene’de eğitime büyük önem verilmiş; okul öncesi çağ nüfusunun % 70’i okul öncesi eğitimine kazandırılmıştır.

Okul öncesi projeleri geliştirilmiştir.

Sürmene Milli Eğitimin vizyonu ve misyonu yeniden biçimlenerek tamamlanmıştır.

Denizciliğe önem veren, deniz adamı yetiştirmek vizyonu geliştirilmiştir.

Kurumlar arası iletişim her hafta 2 kez yapılan toplantılarla ivme kazanmıştır.

Kurumlarımıza hareketlilik ve canlılık gelmiştir.

Bütün kurumlar düşünce üreterek; “Yarın daha iyi ne yapabilirim?” diye düşünmeye başlamışlardır.

Köylerimize canlılık gelmiştir. İnsanlar “ geminin kendini limanında güvende hissetmesi gibi” kendini güvende hissetmiştir. İnsanlarda her gün kendini yenileme fikri doğmuştur.

Sürmene’de okuma kültürü geliştirilmiştir. Kütüphaneye üye sayısı arttırılmıştır.

Bütün alan öğretmenlerimizle çalışma yarışı içerisine girilmiş; düşünce ve fikir harmanlaması yapılarak projeler geliştirilmiştir. Halk Eğitim ve Mesleki eğitime canlılık gelmiştir.

İstihdama yönelik kursların açılaması sağlanmıştır.

Toplumun ihtiyaçlarına göre kursların açılması fikri öne atılmıştır. İyi ve kötü günlerinde Sürmene halkının yanında olunmuştur. Acılı, sevinçli günler paylaşılmıştır.

Dışarıda ve evinde misafirperverliğin en iyisi gösterilmiştir.

Sürmene kendinden emin kendisini yönettiğine inanmıştır.

Yönetici değil, liderdir. Vizyoner lider karizmatik lider, çok yönlü lider yönetiminden çok; kültüre, sanata ve eğitime önem veren lider işte efsane kaymakam Sayın Eyüp Sabri KARTAL.

Sevgi ve saygılarımla.

Zeki ÇEBİ

Sürmene İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü