FANDOM

MUŞ SYDV HaberleriEdit

Muş Sydv'den Muhtaç Ailelere Yardım

Muş'ta Şartlı Nakit Transferi'nden İhtiyaç Sahibi Ailelere 6 Milyon Tl Ödeme Yapıldığı Öğrenildi. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (Sydv) Tarafından Yapılan Sağlık Yardımında Muş'un Türkiye'de 3. Sırada, Gebelik Yardımında İse 5. Sırada Yer Aldığı Edinilen Bilgiler Arasında.

Muş'ta Şartlı Nakil Transferi'nden ihtiyaç sahibi ailelere 6 milyon TL ödeme yapıldığı öğrenildi. Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) tarafından yapılan sağlık yardımında Muş'un Türkiye'de 3. sırada, gebelik yardımında ise 5. sırada yer aldığı edinilen bilgiler arasında.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'ndan Sorumlu Vali Yardımcısı Okan Leblebicier, Muş'un Türkiye geneli yapılan sağlık yardımında 3. sırada yer aldığını belirtirken, gebelik yardımında ise 5. sırada olduğunu kaydetti.

Vali Vekili Okan Leblebicier, 12 bin 846 ailenin ise Şartlı Nakit Transferi yardımlarından faydalandığını belirtti.

Vali Yardımcısı Leblebicier, Muş Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'nın çalışmaları hakkında bilgi verdi. Leblebicier, Türkiye genelinde sağlık ödemelerinde 3. gebelik ödemelerinde ise Muş ilinin 5. sırada yer aldığını belirtti.

Leblebicier, eğitim yardımları ile ilgili bilgi vererek, "İlköğretim çağındaki erkek çocuğa 20 TL, kız çocuk için 25 TL, ortaöğretimde erkek çocuk 35 TL, kız çocuk için ise 45 TL eğitim parası veriliyor." diye konuştu.

Bu yardımların da zaman zaman askıya alındığını belirten Vali Yardımcısı Leblebicier, "Her ay eğitim gören öğrenci, eğitim öğretimin yüzde 20 gününde devamsızlık yaparsa yardım askıya alınıyor. Eğitim gören çocuk aynı sınıfı bir kereden fazla tekrar ediyorsa yine askıya alınıyor. Çocuğun başarı durumu okuldan zamanında gelmezse ve yine geçme durumları okuldan bildirilmezse yapılan yardımlar askıya alınıyor. 0-6 yaş grubunu dolduran çocukların kayıtları bildirilmediğinde de yardımlar askıya alınıyor." dedi.

Muş merkez ve köyleri dahil, Şartlı Nakil Transferi hak eden veli sayısının 12 bin 21 aile, Havuzda bekleyen veli sayısının 825 aile olduğunu belirten Vali Yardımcısı Leblebicier, toplam 12 bin 846 ailenin Şartlı Nakil Transferi yardımı almayı hak ettiğini dile getirdi.

Leblebicier, eğitim yardımından yararlanan çocuk sayısının 20 bin 899, sağlıktan yararlanan çocuk sayısının ise 18 bin 190 olmak üzere toplam 39 bin 83 çocuğa eğitim ve sağlık kapsamında yardım yaptıklarını ifade etti.

İş aramayana yardım yok!Edit

Devlet yardımı alanların iş aramaktan vazgeçtiği ortaya çıktı 30 Mayıs 2010

İşsizlikle mücadele için eylem planı hazırlayan ekonomi yönetimi, işsizliği artıran etkenleri de araştırdı. Yapılan araştırmada, Türkiye’deki işsizliği, küresel kriz ve işten çıkarmalar gibi klasik nedenlerin dışında, devlet yardımlarının da körüklediği belirlendi. Yardımlar nedeniyle bazı kişilerin çalışmayı bırakmasının tespit edilmesi üzerine, bu yardımlardan faydalanan kişiler mercek altına alındı.

YARDIM ALMAK İÇİN İŞTEN ÇIKMIŞ

Türkiye’de son dönemde tartışma konusu olan işsizlik rakamlarının, çok yüksek çıkmasında ekonomik nedenlerin dışında, vatandaşların kötü niyetli tutumlarında etkili olduğu belirlendi. Bir süredir işsizliğin nedenlerini araştıran ekonomi yönetimi çok ilginç sonuçlarla karşılaştı. Buna göre, işsizliğin artmasında, küresel kriz nedeniyle işten çıkarmalar etkili oluyor. Ancak bunun dışında, bazı işverenlerin ve bazı uyanık vatandaşların “usulsüz işlemleri” de işsizlik rakamlarının yüksek çıkmasında etkili oluyor. Yapılan araştırma, bazı çalışan vatandaşların, devletin çeşitli adlar altında yaptığı yardımlardan yararlanmak için “işten çıktığı” belirlendi. Yine devletten yardım alan bazı vatandaşların da, iş aramayı tamamen bıraktığı ve yaşamanı yardımlarla sürdürdüğü belirlendi.

Bu tespitler, İş ve İşçi Bulma Kurumu’nun kayıtları ile devletin yardım alan kişilerinin sorgulanması sonuçu yapıldı. Devletten düzenli olarak yardım alan vatandaşların, iş arama eğilimleri araştırıldı. Yapılan karşılaştırmada, devletten düzenli olarak yardım alan 18-45 yaş aralığındaki kişilerin büyük kısmının İş Kurumu’nda kaydı bile olmadığı belirlendi. Yardım alan kişilerin bir kısmının da, bulunan işlere gitmediği, bulunan işe başlayan kişilerin de bir süre sonra işten çıktıkları saptandı. Bu durum, devlet yardımları konusunda bazı tedbirlerin alınmasını gündeme getirdi. Bu çerçevede, devletten yardım alan kişiler, istihdam kayıtları ile karşılaştırılarak, yardım alan kişilerin durumları, iş arama eğilimleri sürekli izleniyor. İş aramayan veya bulunan işlerde çalışmayan kişilerin yardımları kademeli olarak kesilmesi planlanıyor.

Yargıtay: İş bulmak için verilen para geri ödenmez

Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, iş bulma vaadiyle aracıya verilen paranın yasal olmadığına ve hukuken ‘yok hükmünde’ sayıldığına işaret ederek, aracıya verdiği parayı işe giremediği için geri isteyen kişi lehine karar veren yerel mahkeme kararını bozdu. Yargıtay paranın geri ödenemeyeceğine hükmetti.

10 MİLYON KİŞİ YARDIMLA GEÇİNİYOR

Türkiye’de yaklaşık 10 milyona yakın kişinin hayatını devletin yaptığı yardımlarla sürdürdüğü bildirildi. 2008 yılı verilerine göre, 2 milyon 112 bin aile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü tarafından yapılan, yakacak, barınma gibi yardımlardan faydalanıyor. Ayrıca 150 bin kişi de sıcak yemek ve gıda yardımı alıyor. Yetkililer, 2008 yılı itibariyle yaklaşık 10 milyon kişiye devlet yardımı sağlandığını kaydettiler.

Haber Yorumları

devlet işsize ayda 250-500 tl arası para veriyor , bu parayı kim ne yapsın , hadi bu işsizlik parası minimum ayda 1000 tl olsa olabilir diyecem ... işsizlik parası aydan enaz 1000 tl olmalı , anayasa madde 49 da ifade edildiği gibi devlet, çalışanların çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır. Misafir 30 Mayıs 2010 Pazar 15:21

devlet işsizlik parasını 6 ayla 10 ay arasında ve minimum 250 maximum 500 tl olarak veriyor işsizlere ayrıca iş ve işçi bulma kurumunun bulduğu işe başlamayan kişinin işsizlik parasını da anında kesiyor , iş alanları oluşturmak için üretim yapmak gerekli , yoksa işsilik çözülemez bu ülkede ... ayrıca ortalama 350-400 tl için 8 ay boyunca işsizlik parası alacak kişininde iş aramaktan vazgeçeceği pratikte mümkün görünmüyor bence , devlet işsize verdiği işsizlik parasını adam gibi seviyelere çekmeli mesela aylık minimum 1000 tl olmalı, ayda 250 tl yi kim ne yapsın...

Kadın istihdamı artırılacakEdit