FANDOM

Sabah Gazetesi
220px
180px
Sabah Gazetesi 8 Eylül 2009
TürGünlük gazete
FormatBerliner

SahibiTurkuvaz Medya Grubu
Kuruluş tarihi1985
Siyasi yönelimiLiberal demokrat - Merkez Sağ
DilTürkçe
Fiyat50 Kr (Hafta İçi)
75 Kr (Hafta Sonu)
Merkez büroBeşiktaş, İstanbul, Türkiye
TirajŞablon:Profit 331.913[1]

Web sitesi: Web sayfası

Sabah, Türkiye'de 22 Nisan 1985'te yayımlanmaya başlanan günlük gazete. Sloganı "Türkiye'nin en iyi gazetesi"dir. Gazete, 1997 yılının Ocak ayından itibaren internet üzerinden de yayımlanmaya başlamıştır. 2010 yılnda 44 sayfa, 50 Kr. Seri ilanlı, çok ekli, 5 sayfa spor, 5 sayfa ekonomi-borsa ve sarı sayfalarıyla Printcity'de basılıp Turkuvaz Dağıtım ile dağıtılır.

Tarihi Edit

Dinç Bilgin'in kurduğu ve sahibi olduğu Sabah Yayıncılık A.Ş. bünyesinde İstanbul'da hazırlanıp tüm Türkiye'de yayımlanmaya başlandı. İlk genel yayın yönetmeni Rahmi Turan'dır. Daha sonra Zafer Mutlu yönetiminde çıkan Sabah, ileriki yıllarda Ergun Babahan, Ufuk Güldemir ve Tayfun Devecioğlu tarafından da yönetilmiştir.

2000 yılında gazeteye Ciner grubu ortak olarak girmiş ve zaman zaman kesintili geçen bu ortaklık bir sürecinin sonunda da 3 Mayıs 2005 tarihinde Ciner'in de ortak olduğu Merkez Grubu tarafından satın alınmıştır. 2 Ocak 2006 itibariyle genel yayın yönetmenliğine Fatih Altaylı'nın getirildi.

2 Nisan 2007 itibariyle Sabah gazetesine de, tüm Ciner grubu kuruluşlarına olduğu gibi TMSF tarafından el konuldu. Sabah-ATV ortak ihalesi 7 Kasım 2007'de yapıldı. İhalede açılış bedeli de 1.1 milyar dolar olarak belirlendi. 22 Nisan 2008'de Çalık Holding'e satışı onaylandı.

Gazetenin, TMSF tarafından 2007 yılında el konulmasının ardından iki kamu bankasından kredi verilerek Ahmet Çalık'a satılmasından sonra, 31 Aralık 2008'de Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı, gazetenin imtiyaz sahibi Ahmet Çalık'a istifasını sunmuştur. 18 Şubat 2009'da Genel Yayın Yönetmenliği'ne Erdal Şafak getirilmiştir.

TMSF'nin el koymasından önce 09.04.2007 - 15.04.2007 tarihleri arasında gazete satış raporunda 506.957 bin satan sabah, günümüzde 30.08.2010 - 05.09.2010 tarihleri arasındaki satışı 331.913 bin'e gerilemiştir.[2].

Ayrıca bakınızEdit

Yazar kadrosu Edit

Kaynakça Edit

Şablon:Turkuvaz Medya grubu

Şablon:Türkiye-gazete-taslakde:Sabah (Tageszeitung) en:Sabah (newspaper) ku:Sabah