FANDOM

Valiler kararnamesi 16.09.2014 155712

valiler kararnamesi 2014 eylül 16

Veznedar Üye
İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1964 yılında Ordu’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ordu’da tamamladı. 1987 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdi. Avukatlık stajını tamamlayarak İstanbul Barosundan ruhsatnamesini aldı.

1989’da Trabzon Kaymakam Adayı olarak mesleğe başladı ve bu dönemde İçişleri Bakanlığınca inceleme ve eğitim amacıyla bir yıl süreyle İngiltere'ye gönderildi.

1992 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku Bilim Dalında "Türk Hukukunda Memurların Yargılanması" konulu tezi ile yüksek lisansını tamamladı. 1993 yılında Adalet Bakanlığından Noterlik Belgesini aldı.

Adaylık süresini tamamladıktan sonra Sırasıyla; Çankırı-Atkaracalar, Kastamonu-Şenpazar, Iğdır-Karakoyunlu, Mardin-Yeşilli ve Nusaybin (vekaleten) ve Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçelerinde Kaymakam olarak çalıştı ve ardından Yozgat Vali Yardımcılığı ve en son da Tokat Erbaa Kaymakamlığı görevlerinde bulundu.

Yozgat Vali Yardımcısı olarak görev yaptığı dönemde Erciyes Üniversitesi Yozgat Meslek Yüksekokulunda dört dönem Personel Yönetimi ve Kamu Yönetimi derslerine öğretim görevlisi olarak girdi.

İnsan Hakları, Mülki İdare Amirleri Kamu Diplomasisi, Sınır İl ve İlçeler (Sınır Mevzuatı), Mülki İdare Amirleri Genel Konular, Seferberlik ve Savaş Halinde Mülki İdare Amirleri Hizmetleri, Acil Durum Kamp Yönetimi, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, Mülki İdare Amirleri Semineri, İnsan Hakları Bağlamında Mülki İdare Amirleri Kolluk Denetim ve Gözetim Kapasitesinin Arttırılması, Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi, Nezarethanelerin Denetimi, Avrupa İnsan Hakları Standartları, Terörle Mücadele ve İfade Özgürlüğü seminerlerinden sertifika alan ve Milli Güvenlik Akademisi 57. dönem mezunu olan BAŞKÖY' ün, Türk İdare Dergisi, İdarecinin Sesi Dergisi ve Gümrük Dünyası dergilerinde yayınlanmış, yönetim ve hukuk alanlarında çok sayıda makalesi bulunmaktadır.

Ayrıca;
a)"Açıklamalı-Örnekli-İçtihatlı (4483 Sayılı) Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun ve Uygulaması",
b)"Açıklamalı-İçtihatlı Sınır Anlaşmazlıkları-Mülki Ayrılma ve Birleşmeler-Köy Kurulması, Kaldırılması ve İsimlerinin Değiştirilmesi-Belediye Kurulması ve İsimlerinin Değiştirilmesi-Mahalle Kurulması ve İsimlerinin Değiştirilmesi İşlemleri" ve
c) "(Sistematik ve Kronolojik Olarak Düzenlenmiş) Memurlar ile İlgili Danıştay Kararları"
d) “(Sistematik ve Kronolojik Olarak Düzenlenmiş) 4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanunun Uygulanması ile ilgili Danıştay Kararları” Adlı yayınlanmış dört kitabı vardır.

Birinci Sınıf Mülki İdare Amiri olan ve halen İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünde Daire Başkanı olarak görev yapan Sabri BAŞKÖY, iyi derecede İngilizce bilmekte olup, evli ve iki çocuk babasıdır.

</div></div>