FANDOM

Mehmet Ali Koca'dan sonra TBMM Genel Sekreterliği görevine aslen Rize'li Olan Kalkan kendisi gibi aslen Rize'li olan Zonguldak Milletvekili ve TBMM Başkanı Mehmet Ali Şahin tarafından 31.03.2010 tarihinde atandı.

HayatıEdit

İzmit'te 1962 yılında doğdu.

EğitimiEdit

İlk, orta ve lise tahsilini İzmit'te tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 1986 yılında mezun oldu. Diyarbakır Vali Yardımcılığı sırasında 1997 yılında Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku Bölümünde yüksek lisans yaptı.

Mesleki kariyeriEdit

Kalkan, ilk olarak Zonguldak Valiliğinde kaymakam adaylığı görevine başladı. Sırasıyla Ulus, Çamoluk kaymakamlıklarında, Diyarbakır Vali Yardımcılığı, Ardeşen, Beşikdüzü, Sarıkamış, Kaman, Gölmarmara, Kadirli, Turgutlu kaymakamlıklarında bulundu.

Kaymakam AdaylığıEdit

Zonguldak'da ...yılında göreve başladı.

Ulus KaymakamlığıEdit

Çamoluk KaymakamlığıEdit

Diyarbakır Vali YardımcılığıEdit

Ardeşen KaymakamlığıEdit

1. Beşikdüzü KaymakamlığıEdit

Sarıkamış KaymakamlığıEdit

2. Beşikdüzü KaymakamlığıEdit

2 defa Beşikdüzü Kaymakamlığı yapmıştır. Deniz faciasında devletin kimseye gücü yetmeyince , yani Sahil Güvenlik, Liman Başkanı, Emniyet Amiri, Jandarma Komutanı, Belediye Başkanı alınamayınca günah keçisi olarak Kaymakam Kalkan görevden alınmıştır.

Kaman KaymakamlığıEdit

Gölmarmara KaymakamlığıEdit

Kadirli KaymakamlığıEdit

Turgutlu kaymakamlığıEdit

Turgutlu Kaymakamı olduğu sırada ilginç bir olay da geçmişti. Kalkan ve ailesi yaya geçidinden karşıya geçerken bir minibüsün altında kalmaktan son anda kurtulmuştu. Kalkan minibüs şoförü ile tartışma yaşamış ve sürücü Kaymakama saldırmış. Açılan dava sonucu mahkeme, Kalkan’ı darp ettiği iddiasıyla yargılanan minibüs sürücüsüne 56 TL para cezası vermiş, aracını da 120 gün süreyle trafikten men etmişti.

İstanbul Vali YardımcılığıEdit

TBMM Genel SekreterliğiEdit

Kalkan’ın bu hafta içinde yeni görevine başlayacağı belirtilirken, Meclis Genel Sekreterliği görevi için son ana kadar Denizcilik Müsteşar Yardımcısı Mehmet Solgun’un da adı geçiyordu.

Sadettin Kalkan, 2009 yılında da Turgutlu Kaymakamlığı’ndan İstanbul Vali Yardımcılığı’na getirilmişti.

Meclis Genel Sekreteri, Başbakanlık Müsteşarı’ndan sonra en önemli ikinci bürokrat olarak tanımlanıyor

Kamu denetçiliğiEdit

Saadettin Kalkan/HaberleriEdit

TBMM'nin Yeni Genel Sekreteri Saadettin KalkanEdit

TBMM Genel Sekreterliğine Saadettin Kalkan Atandı.

Son olarak İstanbul Vali Yardımcılığı görevini yürüten Kalkan, bugün göreve başladı.

İzmit'te 1962 yılında doğan Kalkan, ilk, orta ve lise tahsilini İzmit'te tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 1986 yılında mezun olan Kalkan, Diyarbakır Vali Yardımcılığı sırasında 1997 yılında Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku Bölümünde yüksek lisans yaptı.

Kalkan, ilk olarak Zonguldak Valiliğinde kaymakam adaylığı görevine başladı.

Sırasıyla Ulus, Çamoluk kaymakamlıklarında, Diyarbakır Vali Yardımcılığı, Ardeşen, Beşikdüzü, Sarıkamış, Kaman, Gölmarmara, Kadirli, Turgutlu kaymakamlıklarında bulundu. Saadettin Kalkan, evli 3 kız babası. (Anadolu Ajansı) 31.03.2010 10:55 [

İstanbul Vali Yardımcısı Sadettin KALKAN TBMM Genel Sekreteri OlduEdit

TBMM Genel Sekreteri Kocanın yerine, İstanbul Vali Yardımcısı Rizeli Sadettin Kalkan atandı. İstanbul Vali Yardımcılığı'ndan TBMM Genel Sekreterliği'ne atanan Sadettin Kalkan daha önce de Trabzon Beşikdüzü, Kırşehir Kaman ve Manisa Turgutlu Kaymakamlığı görevinde bulunmuştu.

Halen İstanbul Vali Yardımcısı olan Kalkan’ın başından, Turgutlu Kaymakamı olduğu sırada ilginç bir olay da geçmişti. Kalkan ve ailesi yaya geçidinden karşıya geçerken bir minibüsün altında kalmaktan son anda kurtulmuştu. Kalkan minibüs şoförü ile tartışma yaşamış ve sürücü Kaymakama saldırmış. Açılan dava sonucu mahkeme, Kalkan’ı darp ettiği iddiasıyla yargılanan minibüs sürücüsüne 56 TL para cezası vermiş, aracını da 120 gün süreyle trafikten men etmişti.

Meclis Genel Sekreteri, Başbakanlık Müsteşarı’ndan sonra en önemli ikinci bürokrat olarak tanımlanıyor.

İç linklerEdit

Dış linklerEdit

  • Beşikdüzü deniz faciası haberi :[1]
  • Beşikdüzü Kaymakamlığı silinmeye aday: [2] [3]
  • 03:29, 16 Mayıs 2006 Dbl2010 (Mesaj | Katkılar) "Saadettin Kalkan" silindi ‎ (VP:HS M1)

Şablon:Zonguldak KaymakamAdayları

Şablon:Diyarbakır Vali Yardımcıları

Şablon:İstanbul Vali Yardımcıları