Yenişehir Wiki
Advertisement
Yenişehir Wiki
80.304
pages

Necmettin Kalkan[]

1967 yılında Malatya'da doğdu. Ortaöğrenimini İstanbul Vefa Lisesi ve Malatya Kubilay Lisesi'nde tamamladı. 1988 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun oldu. Aynı yıl stajını tamamlayarak, İstanbul Barosu'ndan Avukatlık Ruhsatını aldı. 1989 yılında Elazığ Kaymakam Adayı olarak İçişleri Bakanlığı'nda göreve başladı. 1990 yılında 1 yıl süre ile yabancı dil öğrenimi ve yerel yönetim incelemeleri için İngiltere'de bulundu. Şuhut Kaymakam Vekilliği, Sütçüler Kaymakamlığı, Sason Kaymakamlığı, Van Vali Yardımcılığı, Rize-Pazar Kaymakamlığı, Kocaali Kaymakamlığı ve Kocaeli Vali Yardımcılığı görevlerinde bulundu. İngilizce bilen Kalkan, Diş Hekimi Hatice Hanımla evli ve iki çocuk babasıdır.

Görev yaptığı ilçelerde devlet-vatandaş işbirliği ile yürüttüğü eğitim ve sağlık projelerinin yanı sıra, mesleki vakıf ve dernek ile TURING üyesidir.

AB projeleri kapsamında, ‘‘Mülki İdare Amirlerinin Temel Hak ve Özgürlüklerin Korunmasındaki Rolü’’ projesi kapsamında, Eğiticilerin Eğitimi Seminerine katılmış, İnsan Hakları Bağlamında Mülki İdare Amirlerinin Kolluk Denetim ve Gözetim Kapasitelerinin Arttırılması Seminerinde moderatörlük görevini yürütmüştür.

Avrupa Konseyi Proje Ofisinin ’’Türkiye’de İnsan Hakları Reformlarının Uygulanmasına Destek Projesi’’ kapsamında İtalya’ya çalışma ziyareti, Carrabinieri’de inceleme ve toplantılara iştirak etmiştir.

‘‘Afet Yönetimi Projesi’’ kapsamında Japonya’ya 1 ay süreli çalışma ziyaretinde bulunmuştur.

2008 yılında Kurucu Kaymakam olarak İlçemize göreve başlayan Necmettin KALKAN, 2011 yılında Artvin Valisi olarak ilçemizden ayrılmıştır.

Feyzullah Özcan[]