FANDOM

Tomurcuk çok küçük olup, az sayıda pullarla örtülüdür. İğne yapraklar genellikle üç köşeli, yatay kesitlerinde bitişik iki adet reçine kanalı bulunmaktadır. Yapraklar uzun sürgünler üzerinde tek tek, seyrek ve dağınık olarak dizilirler. İğne yapraklar dökülmeden ağaç üzerinde 3-6 yıl kalırlar. Bir evcikli çiçekler yalnız olarak terminal halde bulunurlar. Erkek çiçekler silindirik yapıda olup 5 cm [...]

Sedir Ağacı Şifaları, Sedirin Faydaları

Tomurcuk çok küçük olup, az sayıda pullarla örtülüdür. İğne yapraklar genellikle üç köşeli, yatay kesitlerinde bitişik iki adet reçine kanalı bulunmaktadır. Yapraklar uzun sürgünler üzerinde tek tek, seyrek ve dağınık olarak dizilirler. İğne yapraklar dökülmeden ağaç üzerinde 3-6 yıl kalırlar.

Bir evcikli çiçekler yalnız olarak terminal halde bulunurlar. Erkek çiçekler silindirik yapıda olup 5 cm uzunluğunda, sarı renkli ve kısa sürgün üzerinde dik dururlar. Dişi çiçekler daha küçüktür. 1-1,5 cm, yeşilimsi renkte olup döllenme ilkbaharda oluşmaktadır.

Kozalak ise 26 ayda olgunlaşmaktadır. Kozalak genellikle fıçı görünümündedir. Kısa sürgün üzerinde adeta oturmuş şekildedir. Kısa ve kalın bir sapı vardır. Kozalak pulları olgunlaştığında dağılır.

Tohumların büyük, üçgen biçiminde genişçe kanadı olup, tohumu tek yüzünden örtmüştür. Tohumların üzerlerinde bol sayıda reçine bezeleri vardır. Çenek sayıları 9-10′dur.

Sedir Özellikleri:

Sedir, Trabzon hurması emsinden Arabistan ki­razı veya dağ servisi denilen büyük bir ağaçtır ki yaprağının kurutulup toz haline getirilmiş şekli, Peygamber AleyhisSelâm zamanında temizlik mad­desi olarak kullanılmıştır. Cünüplükten temizlenme, elbise temizliği ve cenaze yıkanması gibi. Kullanış şekli ise, bir şeyi temizlemek, temiz­lenmek istenilen yere sürmek, ovalamak sonra üze­rine su dökmek veya bu tozu sıcak su içine atmak ve bu su ile temizlik yapmak suretiyle olmaktadır. Sedir Faydaları: Adet kanamasından sonra temizlenmek isteyen kadınlara, cünüplükten temizlenmek isteyenlere ve yeni Müslüman olan kimselere sedir ağacı yaprağı­nın tozu ile temizlenmeleri tavsiye edilmiştir.

Sedir, çamgiller (Pinaceae) familyasından Cedrus cinsini oluşturan iğne yapraklı ağaç türlerine verilen ad.

Sedirler yarı ışık ağacıdır. Nem istekleri az, sıcaklık istekleri fazladır. Yetiştirilmeleri tohumla olur.

Odunlarında reçine kanalı yoktur. Diri odun kısmı sarımsı beyaz, öz odunu kısmı ise koyudur. Yumuşak ve dayanıklı odunları vardır.