FANDOM

Seramik bir veya birden fazla metalin, metal olmayan element ile birleşmesi ve sinterlenmesi sonucu oluşan inorganik bileşik.

Üretimi Edit

Genellikle kayaların dış etkiler altında parçalanması ile oluşan kil, kaolen ve benzeri maddelerin yüksek sıcaklıkta pişirilmesi ile meydana gelirler. Bu açıdan halk arasında pişmiş toprak esaslı malzeme olarak bilinir. Örneğin, cam, tuğla, kiremit, taş, beton, çimento, aşındırıcı tozlar porselen ve refrakter malzemeler bu gruba girer.

Kil belirli bir üretim sürecini geçirdikten sonra, sert ve deforme olmayan, bazı özel etkenler dışında hiçbir dış etkiden kolayca etkilenmeyen bir malzeme haline gelir. Seramik malzeme üretiminde, kil hamuruna belirli maddeler katarak, değişik şekillendirme yöntemleriyle, kullanılan hamurun bünyesine uygun bir pişirme ile, seramik malzemeye istenilen niteliği kazandırma imkânı vardır.

Bileşeni Edit

Bileşiminde değişik türde silikatlar, alüminatlar ve bir miktar metal oksitler ile alkali ve toprak alkali bileşikler bulunan bir malzemedir. Seramik grubuna oksitler, nitritler, boridler, karbitler, silikatlar ve sülfidler girmektedisdasdsadr. Bazı seramiklerde iyonsal, kısmen kovalent bağ bulunabilir. Bazıları amorf, bazıları da kristal yapılıdırlar. Çok sert ve gevrektirler. Erime sıcaklıkları yüksek (silis 1750 °C'de alüminat 2050 °C'de erir), ısı ve elektriksel yönden yalıtkandırlar. Silise %6 alüminat katılırsa erime sıcaklığı 1550 °C'e düşer. Demir oksit ve alkali bileşikler erime sıcaklığını daha da azaltarak 900 °C’ye kadar düşürebilir.

Şablon:Sanat Dallarıar:خزف bg:Керамика bs:Keramika ca:Ceràmica cs:Keramika da:Keramik de:Keramik el:Κεραμική en:Ceramic eo:Ceramikaĵo es:Cerámica et:Keraamika fa:سرامیک fi:Keraami fr:Céramique gl:Cerámica he:קרמיקה hr:Keramika hu:Kerámia ia:Ceramica id:Keramik io:Ceramikajo it:Ceramica ja:セラミックス la:Fictile lt:Keramika lv:Keramika mk:Керамика ms:Seramik nap:Ceramica nl:Keramiek nn:Keramikk no:Keramikk oc:Ceramica pl:Ceramika pt:Cerâmica qu:K'apra ru:Керамика simple:Ceramic sk:Keramika (pálené výrobky) sl:Keramika sv:Keramik te:సిరామిక్ th:เซรามิก uk:Кераміка ur:خزف vi:Gốm zh:陶瓷材料