FANDOM

KAMU YARARINA ÇALIŞAN

TÜRK İDARECİLER DERNEĞİ

GENEL MERKEZİ

Konu: 10 Ocak 2011 İdareciler Günü Ankara, 10.01.2011

Basın Bildirisi.

10 OCAK İDARECİLER GÜNÜ

BASIN BİLDİRİSİ

Vatandaşların, her türlü sorunlarında müracaat ettikleri kişiler, Mülki İdare Amirleridir. İdarecilerimiz, devleti ve hükümeti temsil yetkisine sahip, vatandaşımızın mutluluğu ve refahı uğruna hizmet eden toplumsal önder durumundadırlar. Türk İdareciler Derneği 8 Ağustos 1963 tarihinde kamu yararına çalışan mesleki bir örgüt olarak hem mensubu olan vali, kaymakam, vali yardımcısı, hukuk işleri müdürü ve kaymakam adaylarının haklarını savunmak hem de ülkenin ve milletin sorunlarına çareler aramak üzere kurulmuştur.

1978 yılı Türk İdareciler Derneği Olağan Genel Kurulu tarafından, 10 Ocak 1971 Yılında Kızılay Binası Salonunda yapılan mesleki toplantı başlangıç kabul edilerek 10 Ocak tarihi “İdareciler Günü” olarak kabul edilmiştir.

Bu gün, idarecilerin bir araya gelerek, birlik ve beraberlik içerisinde problemlerin konuşulması, çözümüne vesile olması ve tecrübelerin paylaşılması bakımından güzel bir fırsattır. Mesleki sorunların dile getirilmesinde kısaca dernek olarak bakanlığımızın tespit ettiği; ek göstergelerin yükseltilmesi, askerlik konusu ve sicil amirliği başkanlığı olmak üzere bu üç konuda istekte bulunulmuş Sayın İçişleri Bakanımızın da bu konuların üzerinde çalışmaların yapıldığı ifade ettiler. Bu vesileyle her yıl meslekte başarılarıyla öne çıkmış olan meslek mensuplarını ve eşlerini teşvik amacıyla meslek büyüklerimiz ve şehit idarecilerimiz anısına 6 dalda ödüller verilmektedir. Bu yıl da başvuranlar arasından;

1-Şehit Kaymakam Ersin ATEŞ Ödülüne; Şırnak/Beytüşşebap Kaymakamı Soner KARATAŞOĞLU, bu ödüle layık görülmesinde vatandaş-devlet diyalogunu pekiştirmeye yönelik olarak uygulanan yerel sosyal politikalar ve projeler ile;

2-Vali Hüseyin ÖĞÜTÇEN Başarı Ödülüne Erzincan/Üzümlü Kaymakamı Murat GÖZÜTOK, bu ödüle layık görülmesinde uygulanan sulama projeleri, tarımsal projeleri, KÖYDES ve eğitime katkı çalışmaları dikkate alınmıştır.

3-Vali Celalettin TÜFEKÇİ Meslek Ödülüne Ş.Urfa/Akçakale Kaymakamı Şefik AYGÖL, bu ödüle layık görülmesinde eğitim alanındaki ve gençliğe yönelik çalışmaları dikkate alınmıştır.

4-Vali Galip DEMİREL Sosyal Hizmet Ödülüne; Adıyaman Vali Yardımcısı Aydın BÖRÜ, bu ödüle layık görülmesinde; Kamu hizmetlerinin nezih bir ortamda verilmesini sağlayan Valilik toplantı salonlarının ve bürolarının düzenlenmesi, kadınların ve kızların eğitimi konusunda Sivil Toplum Kuruluşları ile ortak çalışmalar yapılması ve DPT tarafından kabul edilen 260 adet SODES (Sosyal Destek) projesine ayrılan 20 Milyon TL’nin İl’e kazandırılması dikkate alınmıştır.

5-Merhum Vali Orhan Alaeddin ERBUĞ Meslekte Bir Olay ve İzleri Adlı Anı Yarışması Ödülüne Meslektaşlar Arasından Hukuk Müşaviri Dr. Adnan ÇİMEN adlı anı’da, Ağrı ilinde Vali Yardımcısı olarak görev yaparken, Polonya’dan gönderilmiş olan yabancı dille yazılmış bir mektupta “Diyadin”, “Doğubayazıt” ve “Polıcya” kelimeleri okununca, ilk intiba olarak yapılan bir kötü muamele sonucu yazılmış bir şikâyet mektubu olabileceği değerlendirmesinin yapıldığı, yazısıyla ödüle layık görülmüştür.

6- Merhum Vali Orhan Alaeddin ERBUĞ Meslekte Bir Olay ve İzleri Adlı Anı Yarışması Ödülüne ise Meslektaşlar Eşleri Arasında yapılan yarışmada, Tunceli/Çemişgezek Kaymakamı Emre ÇINAR’IN eşi Nihal ÇINAR Anı’da, Kaymakamlık kursu sonrasında Rize/İkizdere’ye gidiş, Karadeniz’in muhteşem doğasının Kaymakam eşi gözüyle anlatımı ve “SARI ÇİZMELER” adlı anısıyla ödüle layık görülmüştür.

Dereceye giren Mülki İdare Amirlerine ödülleri Sayın Cumhurbaşkanı vekili, TBMM Başkanı Sayın Mehmet Ali ŞAHİN tarafından takdim edilmiştir.

Ödül Törenin ardından “Ekonomik ve Sosyal Kalkınmada Mülki İdare Amiri’nin Rolü” konulu panel düzenlenmiştir. Ayrıca yıl içinde emekli olan Mülki İdare Amirleriyle görevi başında vefat eden Mülki İdare Amirlerinin yakınlarına plaket ve onur belgelerinin verildiği yemekli bir toplantı

tertip edilmiştir.

Ülkemizin her köşesinde milletimizin huzur ve güven içinde yaşaması için özveri ile çalışan değerli idarecilerimizin bu özel gününü içtenlikle kutluyor, sağlıklı başarılı ve mutlu bir yıl geçirmelerini diliyoruz.

TÜRK İDARECİLER DERNEĞİ YÖNETİM KURULU