FANDOM

Kamusal alanlada
Bakınız

Şablon:TYÇP d {{TYÇP}}

TYÇP - Toplum Yararına Çalışma Proğramı

Kaymakam Eyüp Sabri Kartal'ın 2004 den beri uyguladığı ve Başbakanlığa da sunulan Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi nin Mersin İl Öİ eski Genel Sekreteri Ahmet Zahteroğullarının Yenişehir Kaymakamına ;"Abi İş-Kur Yönetim Kurulunda sizin fakir istihdamı projesini gündeme getirdim" , dediği projedir. Bu proje 2011de Mersin'de 1000 kişde uygulanmıştır.2012 de tüm Türkiye'de uygulanmıştır. Mersin'de 2013 de 2500 den fazla kişi istihdam edilmektedir.

TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞGÜCÜ YETİŞTİRME VE UYUM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ 2004

Türkiye İş Kurumu İşgücü Uyum Hizmetleri Yönetmeliği 29/06/2012 tarihli ve 28338 RG
İşgücü Uyum Yönetmeliği
TYÇP/Tez konuları
Fakir istihdamı
Part Time istihdamla İngiltere'de istihdam artışı Kasım 2010 da arttı
Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi Toplum Yararına Çalışma Proğramı'nın örnek alındığı ilk proje uygulamasıdır.
İstihdam - Çalışma
Şablon:İstihdambakınız

Kamusal alanlada
Bakınız

Şablon:İstihdambakınız -d {{Şablon:İstihdambakınız}}

İstihdam - Çalışma - TYÇP
Part-time istihdam - Kısmi zamanlı çalışma

Özel istihdam büroları
İstihdam projeleri

Kamusal istihdam projeleri
İşkur istihdam projeleri

Fakir istihdamı - Yoksul çalıştırılması
Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi

Ekonomik Yönden Yoksun Bireylerin Kısmi Süreli Çalışma İle İstihdama Kazandırılma Projesi
Aslında bu proje Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal'ın patent kurumunda müracaatı olan projesidir. 2004 den beri Kaymakamlık yaptığı yerlerde uyguladığından dolayı rüçhan hakkı kendisine ait olan bir projedir. Toplum Yararına Çalışma Programı(TYÇP) nın ilk uygulayıcısı olup Beşikdüzü ilçesinde Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi geliştirilmiş ve Başbakanlığa 2004 de sunulmuştur. 2008 yılında İş-Kur tarafından tüm Türkiye'de sosyal istihdam projesi Toplum yararına çalışma proğramları olarak uygulanmaya başlanmıştır. Sn Devlet Bakan Hayati Yazıcı'nın 2010 'da Mersin iline gelmeden önce Kaymakamlar toplantısında Sn Vali tarafından Kaymakamlara eteğinizdeki projeleri dökün denmiş ve en son Yenişehir projeleri içerisinde Sn Vali'nin "PROJE BU İŞTE!" takdirlerine mazhar olmuştur. Bu projeyi il projesi olarak Sn Bakan'a sunacağız diye beğenilerini lütfetmişlerdir. Bu proje kapsamında 2011 yılında sosyal güvencesi olmayan 1000 kişi Mersin'de istihdam edilmiştir. 2013 yılında da 2500 kişi istihdam edilmiştir. Türkiye'de pek çok il ve ilçeye bu projeler yayılmış ve halen uygulanmaktadır.

Mersin istihdam şampiyonu oldu!

TYÇP
Toplum Yararına Çalışma Proğramı
Kaymakam Eyüp Sabri Kartal'ın fakir istihdamı projesinin Mersin İl Öİ eski Genel Sekreteri Ahmet Zahteroğullarının Yenişehir Kaymakamına ;"Abi İş-Kur Yönetim Kurulunda sizin fakir istihdamı projesini gündeme getirdim" , dediği projedir.
Toplum Yararına Çalışma Programı(TYÇP) [1]
TYÇP/Selendi uygulaması
TYÇP/İş önlüklerini giydiler

Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi/Yenişehir örneği
Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi/Sürmene örneği
Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi/Beşikdüzü örneği

ESK/Fakirlerin istihdamı

Yenişehir SYDV
SSS - Yenişehir SYDV/Rakamlarla - SYDV / Derece Sistemi Kitapçığı - Yenişehir SYDV haberleri Yenişehir SYDV /Örnek SYDV modeli ve yapılanları çalışması kitapçığı Yenişehir SYDV/Kitapçık(ayşegül resim ve yazı)- Yenişehir SYDV Derece Sistemi
Yenişehir SYDV derece sistemi< Yenişehir SYDV/Derece Sistemi< Derece Sistemi< SYDV / Derece Sistemi Kitapçığı(rağıp tarama ve yazı)- Derecelendirme kitapçığı
Yenişehir SYDV tarihçesi - Sydv Tarihçesi -Yenişehir SYDV kuruluşu Yenişehir SYDV Projeleri
Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi - Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde Part-Time İstihdamı Projesi/Beşikdüzü Yenişehir Kaymakamlığı Part-Time İstihdam Projesi
Part-time projesinde istihdam edilenler
*Yenişehir Soyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı [2] *Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü - SYDVGM: [3] *SOYBİS http: www.soybis.gov.tr kapatıldı. *soybis, Yardım Bilgi Bankası, ŞNT , Gelir getirici projeler geri ödeme modülü, Kasdep modülü buraya transfer oldu : http://uygulama.sydgm.local/
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Çalışanları Derneği
VAKÇALDER [4]
SYDV Çalışanları Derneği
Yenişehir SYDV projeleri
Yenişehir SYDV/Yakacak yardımları
Yenişehir SYDV/Kitapçık
Sürmene SYDV/Yakacak yardımları
Beşikdüzü SYDV/Yakacak yardımları
Yenişehir okullarında SYDV kulüpleri
Vali Güzeloğlu 1000 kişinin istihdam edileceğini duyurdu Kaymakam Eyup Sabri Kartal'ın istihdam projesi il projesi oldu.
İl İstihdam Kurulu

Şablon:İstihdam
Şablon:Fakir istihdamı

http://www.sydv.info
Gazete haber linkleri
http://www.ensonhaber.com/yan-gelip-yatana-sosyal-yardim-yok-2011-10-18.html
http://www.ntvmsnbc.com/id/25289583/

Şablon:İstihdam

Vatandaş gazetesi Vali Güzeloğlu 1.000 kişinin istihdamedileceği haberi.13 Aralık 2010

Vali Güzeloğlu, Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal'ın Fakirlerin Kamusal Hizmetlerde İstihdamı Projesine "Proje Bu İşte!" diyerek takdirlerini belirtmiş ve Bakan Yazıcı'ya sunduğu 1.000 kişinin istihdam edileceği projenin kabulünü duyurduğu haber

Tam ekran yakalama 16.02.2012 080947.bmp

Mersin Valisi 2012 de Mersin İstihdam Şampiyonu haberini duyuruyor. Tebrikler, Sayın Valim.. Tebrikler, Mersin...

Istihdam projesi1..

Projenin Kaymakam Eyüp Sabri Kartalın eski görev yerlerinde uygulanması örnekleri

Istihdam2..

Fakirler çalışarak para kazanacak haberiyle basın sosyal bir yaranın tedavisindeki öneme dikkat çekiyor.

TYÇP çankırı

TYÇP/Çankırı örneği

TYÇP sürekli istihdam oldu

TYÇP/Van'da 6000 kişi için istihdam oldu

TYÇP MEM kura

TYÇP MEM örneği

TYÇP- 30 İşçisi-İş-Önlüklerini-Giydi

TYÇP/Önlük modeli

Tyçp

İşkur TYÇP ilanı

Artvin'de TYÇP İşçisi İş Önlüklerini Giydi

TYÇP projesi kapsamında işçi alımlarına devam eden Artvin İŞKUR Müdürlüğü ile İl Özel İdaresi yeni başlayan 30 TYÇP işçisi için toplantı düzenledi.

Artvin İl Özel İdaresi meclis salonunda gerçekleşen toplantıya İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Orhan Yazıcı, İş Kur İl Müdürü Aslan Atan, İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Nuri Alptekin, İş Kur Şube Müdürü Nezahat Öztürk ve Toplum Yararına Çalışma Programı (TYÇM) işçileri katıldı. Toplantıda ilk olarak İl Özel idaresi Genel Sekreteri Orhan Yazıcı konuşma yaptı. Yazıcı konuşmasında, “geçici bir süre de olsa sizlerin iş sahibi olması bizleri mutlu ediyor. Bu fırsatı iyi değerlendireceğinizi ve tüm enerjinizi işinize vereceğinizi umuyorum. Mesainize ve amirlerinizin vereceği talimatlara harfiyen uymanızı rica ediyorum. İçinizden başarılı ve azimli çalışanlar devamlı çalışma imkânı yakalayacaktır. Bunun örneği geçmişte görülmüştür.” diyerek sözlerine son verdi. Yazıcının ardından bu kez Kürsüye Çalışma ve İŞKUR İl Müdürü Aslan Atan çıktı. Atan TYÇP işçilerine yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi:

“Son dönemde dünyanın en önemli problemlerinden biri olan işsizliğin azaltılması amacıyla hükümetimiz tarafından başlatılan ve her geçen gün büyük yoğunlukla artarak devam eden TYÇP projeleri Türkiye’deki işsizlere geçicide olsa çare olması bir meslek becerisi olmayan ve uzun süre çalışmamış ve iş bulamamış vatandaşlarımıza çalışma alışkanlığı kazandırmıştır.

İş imkanı sağlaması bakımından oldukça önemlidir. Dünyada ve özellikle Avrupa’da bir çok ülkede işsizlik rakamları her geçen gün artarken ülkemizde hükümetimizin almış olduğu tedbirler sayesinde işsizlik rakamları her geçen gün düşmüştür. TÜİK son verileri 8.2’dir. Bu oran Avrupa Birliği ortalamasının altında olan bir rakamdır. Özellikle işsizlik rakamlarının aşağı çekilmesinde TYÇP projelerinin katkısı vardır. Son dönemde İŞKUR olarak çalışma ve sosyal güvenlik bakanı Faruk Çelik’in ihdas edilen iş ve meslek danışmanı kadrolarına 2 bin 817 iş ve meslek danışmanı arkadaşlarımız atanmıştır.

İş arayan vatandaşlarımıza ve işverenlere meslek ve iş danışmanlığı yapacak olan uzman arkadaşlar iş arayanlar ve işverenlerle bir araya gelerek onlara iş koçluğu yaparak işsizliğin önlenmesi konusunda ciddi katkılar yapmaktadırlar. Nisan ve Mayıs ayı itibarı ile göreve başlayan bu uzman arkadaşlar özellikle işsizlik rakamlarının daha da aşağı çekilmesinde ciddi katkı sağlayacaktır. Kurumumuzda 7 adet iş ve meslek danışmanı mevcuttur. Bu arkadaşlar Artvin merkez ve 7 ilçesinde iş arayan bütün işsizleri kayıt altına alacak ve onların meslek becerilerine göre iş bulmaları konusunda yardımcı olacaklardır. Bu iş ve meslek danışmanları sadece iş arayanlara değil işverenlere de danışmanlık yaparak hangi mesleklerde ne tür kalifiye eleman ihtiyacı olduğu konusunda bilgi alışverişinde bulunarak aradıkları elemanları bulma konusunda iş ve meslek danışmanları sayesinde aradıkları elemanları bulmaktadırlar. Çalışma ve iş kurumu olarak özellikle iş gücü analizi yaparak ilimizin çalışma haritasının görüntüsünün resmini çekiyoruz. Ne tür meslek elemanlarına ve ne kadar ihtiyaç olduğu konusunda sayıları tespit ederek buna uygun meslek kursu düzenleyerek sertifika sahibi yapmaya çalışıyoruz. Türkiye de olduğu gibi yöremizde de en büyük sıkıntı mesleksizlik, branşsızlık her işten anlayan değil bir işten anlayan fakat iyi anlayan insanlar yetiştirmek durumundayız. Bu tür faaliyetler Artvin ilimizde de asgari seviyeye inene kadar devam edecektir. Artvin’de TYÇP çalışanları sayısı 2 bin 500’ü geçmiştir. Bu Artvin şartlarına göre büyük bir rakamdır özellikle katkılarından dolayı hemşerimiz Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’e ve İŞKUR Genel Müdürü Nusret Yazıcı’ya desteklerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.”

Ardından ise TYÇP işçileri, İl Özel İdaresi Genel sekreteri Orhan Yazıcı, Çalışma ve İş Kur İl Müdürü Aslan Atan, İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Nuri Alptekin’den iş önlüklerini aldılar. Ç.P.