FANDOM

0 TYÇP İşçisi İş Önlüklerini Giydi

TYÇP projesi kapsamında işçi alımlarına devam eden Artvin İŞKUR Müdürlüğü ile İl Özel İdaresi yeni başlayan 30 TYÇP işçisi için toplantı düzenledi.

Artvin İl Özel İdaresi meclis salonunda gerçekleşen toplantıya İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Orhan Yazıcı, İş Kur İl Müdürü Aslan Atan, İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Nuri Alptekin, İş Kur Şube Müdürü Nezahat Öztürk ve Toplum Yararına Çalışma Programı (TYÇM) işçileri katıldı. Toplantıda ilk olarak İl Özel idaresi Genel Sekreteri Orhan Yazıcı konuşma yaptı. Yazıcı konuşmasında, “geçici bir süre de olsa sizlerin iş sahibi olması bizleri mutlu ediyor. Bu fırsatı iyi değerlendireceğinizi ve tüm enerjinizi işinize vereceğinizi umuyorum. Mesainize ve amirlerinizin vereceği talimatlara harfiyen uymanızı rica ediyorum. İçinizden başarılı ve azimli çalışanlar devamlı çalışma imkânı yakalayacaktır. Bunun örneği geçmişte görülmüştür.” diyerek sözlerine son verdi.

Yazıcının ardından bu kez Kürsüye Çalışma ve İŞKUR İl Müdürü Aslan Atan çıktı. Atan TYÇP işçilerine yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi:

“Son dönemde dünyanın en önemli problemlerinden biri olan işsizliğin azaltılması amacıyla hükümetimiz tarafından başlatılan ve her geçen gün büyük yoğunlukla artarak devam eden TYÇP projeleri Türkiye’deki işsizlere geçicide olsa çare olması bir meslek becerisi olmayan ve uzun süre çalışmamış ve iş bulamamış vatandaşlarımıza çalışma alışkanlığı kazandırmıştır.

İş imkanı sağlaması bakımından oldukça önemlidir. Dünyada ve özellikle Avrupa’da bir çok ülkede işsizlik rakamları her geçen gün artarken ülkemizde hükümetimizin almış olduğu tedbirler sayesinde işsizlik rakamları her geçen gün düşmüştür. TÜİK son verileri 8.2’dir. Bu oran Avrupa Birliği ortalamasının altında olan bir rakamdır. Özellikle işsizlik rakamlarının aşağı çekilmesinde TYÇP projelerinin katkısı vardır. Son dönemde İŞKUR olarak çalışma ve sosyal güvenlik bakanı Faruk Çelik’in ihdas edilen iş ve meslek danışmanı kadrolarına 2 bin 817 iş ve meslek danışmanı arkadaşlarımız atanmıştır.

İş arayan vatandaşlarımıza ve işverenlere meslek ve iş danışmanlığı yapacak olan uzman arkadaşlar iş arayanlar ve işverenlerle bir araya gelerek onlara iş koçluğu yaparak işsizliğin önlenmesi konusunda ciddi katkılar yapmaktadırlar. Nisan ve Mayıs ayı itibarı ile göreve başlayan bu uzman arkadaşlar özellikle işsizlik rakamlarının daha da aşağı çekilmesinde ciddi katkı sağlayacaktır. Kurumumuzda 7 adet iş ve meslek danışmanı mevcuttur. Bu arkadaşlar Artvin merkez ve 7 ilçesinde iş arayan bütün işsizleri kayıt altına alacak ve onların meslek becerilerine göre iş bulmaları konusunda yardımcı olacaklardır. Bu iş ve meslek danışmanları sadece iş arayanlara değil işverenlere de danışmanlık yaparak hangi mesleklerde ne tür kalifiye eleman ihtiyacı olduğu konusunda bilgi alışverişinde bulunarak aradıkları elemanları bulma konusunda iş ve meslek danışmanları sayesinde aradıkları elemanları bulmaktadırlar. Çalışma ve iş kurumu olarak özellikle iş gücü analizi yaparak ilimizin çalışma haritasının görüntüsünün resmini çekiyoruz. Ne tür meslek elemanlarına ve ne kadar ihtiyaç olduğu konusunda sayıları tespit ederek buna uygun meslek kursu düzenleyerek sertifika sahibi yapmaya çalışıyoruz. Türkiye de olduğu gibi yöremizde de en büyük sıkıntı mesleksizlik, branşsızlık her işten anlayan değil bir işten anlayan fakat iyi anlayan insanlar yetiştirmek durumundayız. Bu tür faaliyetler Artvin ilimizde de asgari seviyeye inene kadar devam edecektir. Artvin’de TYÇP çalışanları sayısı 2 bin 500’ü geçmiştir. Bu Artvin şartlarına göre büyük bir rakamdır özellikle katkılarından dolayı hemşerimiz Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’e ve İŞKUR Genel Müdürü Nusret Yazıcı’ya desteklerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.” Ardından ise TYÇP işçileri, İl Özel İdaresi Genel sekreteri Orhan Yazıcı, Çalışma ve İş Kur İl Müdürü Aslan Atan, İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Nuri Alptekin’den iş önlüklerini aldılar. Ç.P.