FANDOM

Taha Aksoy

İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı

Doğum 1947
Partisi Adalet ve Kalkınma Partisi

Taha Aksoy (d. 1947), Türk siyasetçi\ Akden'z oyunlari genel koordinatoru.

22 Temmuz 2007 genel seçimlerinde AKP İzmir milletvekili olarak meclise girmiştir. Ak Parti'nin liberal-Avrupa'ya yakın kanadında yer almaktadır. 29 Mart 2009 yerel seçimlerinde daha önce 2004'te yarıştığı İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na yeniden aday oldu.

Siyaset öncesinde akademide ve özel sektörde görev almıştır. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nden mezun olduktan sonra aynı bölümde lisans üstü eğitimini tamamladı. Almanya'da Münih Teknik Üniversitesi'nde araştırma asistanı olarak calıştı. Siyasete atılmadan önce Betonsan A.Ş. Genel Müdürlügü, AFA İnşaat A.Ş. Proje Müdürü ve Genel Müdür Yardımcısı, Çimentaş Topluluğu Planlama Koordinatörü ve İcra Kurulu Üyesi, Beşer Balatacılık A.Ş. Genel Müdürü, ATAY Holding A.Ş. Ticaret Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi, Türkiye Gazbeton Üreticileri Birliği Başkanı, Avrupa Gazbeton Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Türkiye Prefabrik Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, İnşaat Mühendisleri Odası, ODTÜ Mezunları Derneği, ESİAD (Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneği) ve TÜSİAD üyelikleri gibi görevlerde bulundu.

İzmir'de yapılan 23. Dünya Üniversitelerarası Yaz Oyunları (UNIVERSIADE) Genel Koordinatörü ve İcra Kurulu Başkanı olarak başarılı bir rol oynadı.

İngilizce ve Almanca biliyor, evli, 2 çocuk babası.

Dış bağlantılar Edit

TBMM Edit

Taha Aksoy, 20 Temmuz 1947'de Erzurum Horasan'da doğdu. Baba adı Ahmet, anne adı Nezahat'tır. İnşaat Yüksek Mühendisi; ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nü bitirdi. Yüksek lisansını aynı bölümde tamamladı. ODTÜ'de Asistan, Münih Teknik Üniversitesi'nde Araştırma Asistanı, Cidde Melik Abdülaziz Üniversitesi'nde Öğretim Görevlisi olarak bulundu. ODTÜ Akademik Konsey Üyesi, Betonsan AŞ. Genel Müdürü, AFA İnşaat A.Ş. Proje Müdürü ve Genel Müdür Yardımcısı, Çimentaş Topluluğu Planlama Koordinatörü ve İcra Kurulu Üyesi, Beşer Balatacılık A.Ş. Genel Müdürü, ATAY Holding A.Ş. Ticaret Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi, 23. Dünya Üniversitelerarası Yaz Oyunları Genel Koordinatörü ve İcra Kurulu Başkanı Türkiye Gazbeton Üreticileri Birliği Başkanı, Avrupa Gazbeton Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Türkiye Prefabrik Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, İnşaat Mühendisleri Odası, ODTÜ Mezunları Derneği, ESİAD ve TÜSİAD Üyeliklerinde bulundu. 23. Dönem'de Türkiye-AB KPK Üyesi oldu. Çok iyi düzeyde İngilizce, iyi düzeyde Almanca bilen Aksoy, evli ve 2 çocuk babasıdır.
İlk İmza Sahibi Olduğu Kanun Teklifleri
İmzası Bulunan Kanun Teklifleri
Sahibi Olduğu Sözlü Soru Önergeleri
Sahibi Olduğu Yazılı Soru Önergeleri

Akdeniz oyunlari genel koordinatorlugu supriz goreviEdit

Akdeniz’e kıyısı olan ülkeler arasında, dört yılda bir düzenlenen spor organizasyonlarını içeren Akdeniz Oyunları’nın 17.sinin Türkiye’de yapılmasına karar verilmişti. 2013 yılında Mersin’de yapılacak Akdeniz Oyunları’nın en üst noktasına AK Parti İzmir eski Milletvekili, 2004 ve 2009 yerel seçimleri Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Taha Aksoy getirildi. İzmir’de yapılan 23. Dünya Üniversitelerarası Yaz Oyunları (UNIVERSIADE ) Genel Koordinatörü ve İcra Kurulu Başkanı olarak başarılı çalışmalara imza atan Aksoy’un adını tüm Türkiye duymuştu. Mersin’de yapılacak Akdeniz Oyunları’nı yönetecek olan Aksoy’un burada da başarılı çalışmalara imza atması bekleniyor. Aksoy'un ismi son olarak EXPO 2020 Genel Sekreterliği için kulislerde konuşulmuştu. BAŞBAKAN TEBLİĞ ETTİGeçtiğimiz hafta İzmir’e gelen ve Azerbaycan Devlet Başkanı İlham Aliyev ile birlikte Aliağa İlçesi’ndeki PETKİM’in törenine katılan Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın Akdeniz Oyunları ile ilgili önemli görevi Aksoy’a tebliğ ettiği öğrenildi. Aksoy ile özel olarak bu konuyu konuşan Erdoğan’ın ‘bu organizasyonun başına geç’ dediği belirtildi. ANKARA’YA GİTTİBaşbakan’ın isteğinin ardından hemen Ankara’ya giderek Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç ile görüşen Aksoy, karara son şeklin verilmesini istedi. AK Parti Grup toplantısından sonra Bakan Kılıç ile baş başa görüşen Aksoy’un görev kararının resmi olarak birkaç gün içinde açıklanması bekleniyor. HAYIR DİYEMEMKonuyla ilgili konuşan Taha Aksoy, “Sayın Başbakanımız İzmir’e geldiğinde kendisi ile görüştüm. Bu konunun takip edilmesi ve çalışma yapmamı talep etti. Başbakanımız tarafından söz konusu edilen ve tebliğ edilen göreve ‘hayır’ demem imkansız. Görüşmeler devam ediyor. Durum netleşince bir görevlendirme ve karar yazısı yazılacak” dedi. TAHA AKSOY KİMDİR?Taha Aksoy, 20 Temmuz 1947'de Erzurum Horasan'da doğdu. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nü bitirdi. Yüksek lisansını aynı bölümde tamamladı. ODTÜ'de Asistan, Münih Teknik Üniversitesi'nde Araştırma Asistanı, Cidde Melik Abdülaziz Üniversitesi'nde Öğretim Görevlisi olarak bulundu. ODTÜ Akademik Konsey Üyesi, Betonsan AŞ. Genel Müdürü, AFA İnşaat A.Ş. Proje Müdürü ve Genel Müdür Yardımcısı, Çimentaş Topluluğu Planlama Koordinatörü ve İcra Kurulu Üyesi, Beşer Balatacılık A.Ş. Genel Müdürü, ATAY Holding A.Ş. Ticaret Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi, 23. Dünya Üniversitelerarası Yaz Oyunları Genel Koordinatörü ve İcra Kurulu Başkanı Türkiye Gazbeton Üreticileri Birliği Başkanı, Avrupa Gazbeton Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Türkiye Prefabrik Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, İnşaat Mühendisleri Odası, ODTÜ Mezunları Derneği, ESİAD ve TÜSİAD Üyeliklerinde bulundu. 23. Dönem'de Türkiye-AB KPK Üyesi oldu. Çok iyi düzeyde İngilizce, iyi düzeyde Almanca bilen Aksoy, evli ve 2 çocuk babası.