FANDOM

Kızılay - Küçükalioplu Ailesi

Özgeçmiş

1945 yılında Ağrı'da doğdu. Sürmene'den ağrıya göç eden bir ailenin çocuğu idi. Kendine özgü bir çocukluğun üzerine inşa ettiği ilk gençliğinde, çocukluğundan beri çalışmak zorunda olması nedeniyle aşina olduğu ticaret dünyasının yanına siyaset ve sosyal hayatla da tanıştı. Yaratıcı ve meraklı kişiliği, ayak izini düşürdüğü her alanda alışılmışın dışına çıkan projeler imza koymasının de nedeni oldu.

Risk almaktan asla vazgeçmeyen yapısı ve girişimci ruhu çalışma hayatında ilk sonuçlarını vermekte gecikmedi ve çok genç yaşta kendi üretim tesisini kurup ihracat yapan bir işadamı olmayı başardı.

Siyasete duyduğu ilgi, 12 Eylül darbesi sonrası cezaeviyle de tanışmasını ve aylarca özgürlüğünden mahrum bırakılmasına neden oldu. Cezaevi sürecinin ardından çeşitli kurumlarda müdür ve genel Müdür düzeyinde görevler yaptı.

Çok gelişkin sosyal yanı ve iletişime açık kişiliği nedeniyle toplumun hemen her kademesiyle iyi ilişkiler kurdu. Yetiştiği kültüre aşkla bağlı olması, bu alanda da birçok yeniliği hayata geçirmesinin de nedeni oldu. İstanbul’da bulunan 67 Trabzon Derneğini tek çatı altında toplayarak Trabzon Dernekler Birliği’ni kurdu. Aynı Birlik çatısı altında kurduğu ve başta kemençe olmak üzere 14 ayrı enstrümandan oluşan Karadeniz Orkestrasının başına Giresunlu sanatçı Yılmaz Turan’ı getirecek kadar tüm bölgeyi kucaklayan bir felsefenin de öncüsü oldu. Bu orkestranın icra ettiği İstiklal Marşı , bu alanda da özgün bir icra olarak kayıtlarda yerini almıştır. Yine aynı dönemde Karadenizli kadınların “günlük yaşamı ve çilesini” anlatan bir tiyatro eserini de Atatürk Kültür Merkezi’nde sahneye taşıyarak memleket ve insan sevgisini bir kez daha gözler önüne sermiştir.

Sürmene Kültür ve Yardımlaşma derneği başkanlığını yaptığı dönemde “Hayden Sürmene’ye” adı altında öncülük ettiği ve İstanbul’dan gemilerle başlatılan Organize Karadeniz Şenlikleri, yarattığı coşku ve kültürel paylaşım ruhuyla belleklerde iz bırakmıştır.

Birleştirici ve toparlayıcı kişiliği nedeniyle sayısız vakıf ve derneğin kuruluşunda ve yönetiminde görevler alan Küçükali, spora ve özellikle futbola olan tutkusu nedeniyle bu alanda da birçok ilke öncülük etti. Genel Müdür düzeyinde görev yaptığı Trabzonspor’da ,sporcu sağlığı ve beslenmesi üzerine attığı adımlar ve bu alanda örnek aldığı Barcelona kulübü ile imzaladığı protokol kendi alanında devrim niteliğindedir. Amatör spor kulüpleri ile de çok yakın ilgisi olan Tekin Küçükali, halen İstanbul Karadeniz Spor Kulübü’nün Onursal Başkanlığı görevini de sürdürmektedir. Karadenizli Ünlü Sanatçı Erkan Ocaklı için sağlığında organize edilen “Erkan Ocaklı 40. Sanat Yılı” gecesi de bu alanda bir ilkti ve sanatçının ölümünden kısa süre önce gerçekleştirilmesi bakımından da oldukça anlamlıydı. Cemal Reşit Rey gibi kendi alanının en prestijli konser salonundaki bu gecenin de fikir babası olan Tekin Küçükali, kurucusu olduğu Kuzey Yıldızı Trabzonsporlular Derneği ve sanatçı Volkan Konak’ın da ı özverili katkılarıyla, sanatçıya “yaşarken değer verilmeli” ilkesine , kalın bir çizgiyle dikkat çekmişti.

Yardımlaşmaya ve yardımlaşma kuruluşlarına büyük önem veren Tekin Küçükali 2003 yılında Türk Kızılayı Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi. 2005 yılına kadar bu görevi yürüttükten sonra 2005 yılında Türk Kızılayı Genel Başkanlığına seçildi. 28 Nisan 2007 ve 1 Nisan 2010 daki Genel Kurullarda da katılımcı tüm delegelerin oylarını alarak bu görevini sürdürmekte olan Tekin Küçükali, Türk Kızılayı’nda yaptığı çalışmalarla da gerek yurt içi ve gerekse de yurt dışında Kızılay’ı parmakla gösterilen yardım kuruluşu noktasına taşıdı. Operasyonel kabiliyeti , ayrım gözetmeyen yapısı ve hızıyla tüm Dünya’yı şaşırtan Türk Kızılayı’nın , üzerindeki ölü toprağını atıp çok kısa sürede kıskanılacak bir noktaya taşınmasında da Küçükali’nin enerjisinin, öngörü yeteneğinin ve risk almaktan korkmayan karakterinin çok belirleyici olduğu gelinen noktada herkesin kabul ettiği bir gerçekliğe dönüşmüştür.

Toplumsal sorunları “dert edinen” kişilik özelliğini, başında olduğu kuruma da taşıyan Tekin Küçükali’nin geliştirdiği bir çok proje Kızılay tarafından uygulanmaya konmuş ve kendi alanlarında çok önemli boşlukları doldururken , sonuçları açısından da özellikle yoksul ve kimsesiz insanları mutlu etmiştir. Kurbanda Kızılay Modeli, Zekatta Kızılay Modeli ve Toplum Liderlerini Teşkilatlandırma Projeleri kendi alanlarında özgün modeller olarak toplum tarafından genel kabul görmüş ve toplumsal yarar paydasında buluşmuşlardır.

Varoluş gerekçesini “ yaratılan her canlıya sevgi ve insana hizmet” olarak tanımlayan Tekin Küçükali evli ve 3 çocuk babasıdır.

Tekin KÜÇÜKALİ

İstifası üzerine söylenenler Edit

Ak Parti'den kavgalı bir biçimde istifa eden eski milletvekili Feyzi İşbaşaran, Tekin Küçükali'nin Kızılay Genel Başkanlığı'ndan istifası konusunda, twitter üzerinden çarpıcı iddialarda bulundu.18 Ağustos 2011 Perşembe 10:30 İşbaşaran, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, Ak Parti Genel Başkan yardımcısıÖmer Çelik’in isteklerini yerine getirmediği için Küçükali’den istifasını istediğini ileri sürdü. Küçükali, geçen cuma Erdoğan ile Dolmabahçe Sarayı’nda yaptığı görüşmenin ardından istifa ederek, Trabzon’daki köyüne gitmişti. Ak Parti eski milletvekili İşbaşaran, tweeter’daki hesabında, Küçükali ile Çelik arasında ilk anlaşmazlığın Adana Kızılay Şube Başkanı konusunda çıktığını ifade etti. İşbaşaran, hesabında, iddialarını 8 maddede şöyle yazdı:

1. 25 yıl önce Tekin Küçükali, ANAP İstanbul yönetimindeydi. Yardımcısı Ahmet Akar da Pendik ilçe başkanımızdı.

2. 7 yıl önce Tayyip Bey, Tekin Küçükali’yi Kızılay Genel Başkanı yaptı. Tekin Bey de, Ahmet Akar’ı başkan yardımcısı yaptı.

3. AKP Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik Tekin Bey’i arıyor. “Kızılay Adana Şube Başkanı’nı görevden al” diyor ve bir isim öneriyor.

4. Tekin Bey, “Benim en iyi şube başkanım. Neden görevden alayım bunu yapamam” diyor. Ömer Çelik’ten ağır sözler tabii.

5. Tekin Bey bu seçimlerde aday olmak istiyor. Ömer Çelik engelliyor. Olay devam ediyor. Ömer çelik tekrar ısrar ediyor. Tekin Bey yine yapmıyor.

6. Son Somali yardımlarındaki Tekin Bey’in duruşu da iyi kullanılıyor. En yakın adamı Ahmet Akar, Ömer ile Başbakan ile görüşüyor.

7. Ömer Çelik Ahmet Akar ile ekipleşiyor. Ahmet, “ağabey” dediği Tekin Bey’i arkadan vuruyor.

8. Başbakan geçen cuma günü İstanbul’da Tekin Bey’i çağırıyor. “İstifa et” diyor. Ve istifa etti. Şimdi Ahmet, Genel Başkan olacak. Olay bu.