FANDOM

Anadolu'da Vakit
150px
TürGünlük gazete
Format

SahibiNuri Aykon
Kuruluş tarihi5 Aralık 2001
Siyasi yönelimiİslami-muhafazakâr
DilTürkçe
Son yayın tarihi10 Ekim 2010
Fiyat60 Kuruş
Merkez büro43. Ada No:55 İstoç Bağcılar İstanbul
Tiraj45.000 [1]

Web sitesi: Anadolu'da Vakit Gazetesi

Anadolu'da Vakit, adıyla yayımlanan İslamî-muhafazakâr çizgide, günlük siyasî gazete. Hakkında verilen tazminat kararlarını ödeyemeyince kapanma kararı alan günlük Akit gazetesinin kadrosunca kurulmuştur.

Dizi yazıları, kültür-aktüalite ve spor gibi bölümlerinin yanı sıra temel olarak din ekseriyetli bir çizgide olayları ele almıştır. 10 Ekim 2010'da yayımına sona ermiştir. Yeni Akit olarak yayımına devam etmektedir.

Davaları Edit

Hakaret davasıEdit

2003 yılı Ağustos ayı içerisinde Türk Kara Kuvvetleri Komutanı Aytaç Yalman'ın Hürriyet gazetesinde "Kuzey Irak dağlarında Mussogorski'yi damarlarımda hissederim" şeklindeki açıklaması ile 1. Ordu Komutanı Çetin Doğan'ın "Mehmetçiğin kanını Yemen'de niçin akıttık? Hâlâ soruyoruz" şeklindeki açıklamalarına istinaden Anadolu'da Vakit gazetesince "Onbaşı bile olamayacakların General olduğu ülke" başlığıyla aşağılayıcı üslup ile 25 Ağustos 2003 tarihinde haber yayınlanmıştır.

312 generalin bir araya gelerek, Anadolu'da Vakit gazetecesince yayımlanan bu haber üzerine Vakit gazetesine açtığı davada, Ankara 20. Asliye Hukuk Mahkemesi 6 Mayıs 2010 tarihinde davayı sonuçlandırmış ve gazeteyi haksız bularak, gazeteye tazminat cezası vermiştir.[2]

Künye Edit

  • Sahibi: Nuri Aykon
  • Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Ahmet Karahasanoğlu
  • İletişim Koordinatörü: Sami Özey
  • Haber Müdürü: Muharrem Coşkun
  • Dış Haber: Ahmet Varol
  • Ekonomi: Mehmet Doğru

Yazarları Edit

Kaynakça Edit

  1. Medyatava tiraj
  2. 312 general davasında şok ceza Alıntı: Son Sayfa Erişim: 21 Kasım 2010

Dış bağlantılar Edit

Şablon:İstanbul-taslak Şablon:Türkiye-gazete-taslak