FANDOM

Yüksel ayhan

Yüksel Ayhan

ÖzgeçmişiEdit

1947 Yılında Uşak’ın Kılcan Köyü’nde Doğdu. 02.01.1974 Tarihinde Bedia Hanım’la Evlendi. 1978 Yılında Kızları İnci, 1982 Yılında Pınar, 1983 Yılında Oğulları Tanfer Dünyaya Geldi.

Kardeşi Akif Ayhan Dışişleri Bakanlığı Meslek Memuru Olup, Halen T.C. Duşanbe (Tacikistan) Büyükelçisidir.

EğitimiEdit

İlkokulu Köyünde Okudu. 1966 Yılında Burdur Lisesi’ni Bitirdi. 1970-1971 Yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nin Siyaset Ve İdari Bilimler Bölümü’nden Mezun Oldu.

Mesleki kariyeriEdit

1971-1972 Yıllarında Sosyal Sigortalar Kurumu Genel Müdürlüğü’nde Bir Yıllık Zorunlu Hizmet Yaptı. 15.03.1973 Tarihinde Kaymakamlık Mesleğine Uşak İli Maiyet Memuru Olarak Başladı. Uşak’ın Ulubey İlçesi’nde Kaymakam Refikliği, 1974-1975 Yılları Arasında Trabzon’un Maçka Ve Hatay’ın Samandağ İlçeleri’nde Kaymakam Vekilliği Yaptı.

56. Dönem Kaymakamlık Kursunu Başarı İle Tamamlayarak Sırasıyla 1976-1977 Yıllarında Burdur’un Tefenni, 1978-1979 Yıllarında Antalya’nın Kumluca, 1980-1982 Yıllarında Elazığ’ın Karakoçan, 1983-1984 Yıllarında Trabzon’un Vakfıkebir, 1984-1987 Yıllarında Konya’nın Seydişehir İlçelerinde Kaymakamlık Yaptı. Karakoçan’da 2 Yıl Süre İle Belediye Başkanlığı Yaptı. Kaymakamlıkça Aldığı Bir Kararla Ve İlçe Halkına Öncülük Ederek 1981 Yılında Karakoçan İlçesinde “Başlık Parasını” Kaldırttı Ve Ülke Düzeyinde Yankı Uyandıran Bu Girişim Trt Ankara Televizyonu’nda Belgesel Bir Programda Yayınlandı.

Askerlik Görevini 141. Dönem Yedek Subay Adayı Olarak 1976 Yılında Manisa’nın Kırkağaç İlçesinde 6. Jandarma Alay Komutanlığında Yaptı Ve Jandarma Asteğmen Olarak Terhis Oldu.

28.12.1987-03.09.1992 Tarihleri Arasında İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğünde Genel Müdür Yardımcılığı Ve Bir Süre Genel Müdür Vekilliği Yapmıştır.

1988 Yılında İçişleri Bakanlığınca “Kaymakamlar Mübadelesi” Çerçevesinde 20 Kişilik Bir Heyetle Federal Almanya’ya Gönderilmiştir. Berlin, Bonn Ve Diğer Şehirlerde Mahalli Ve Mülki İdareler Konusunda Seminerlere Ve İncelemelere Katılmıştır.

İçişleri Bakanlığınca 1989 Yılında 6 Ay Süre İle İngilizce Eğitimi, Bilgi Ve Görgü Artırmak Üzere A.B.D.’Nin Teksas Eyaletinin San Antonio Şehrine Gönderilmiş, Burada Amerikan İdari Yapısını İnceleme Fırsatı Bulmuştur.

Kızılay Genel Merkez Kurulunda İçişleri Bakanlığı Temsilciliği, Bayındırlık Ve İskan Bakanlığı Bünyesinde Oluşturulan Doğal Afet Zararlarının Azaltılması Türkiye Milli Komitesi Üyeliği Ve Yangın Çalışma Grubu Başkanlığı Yapmış Olup, Nato Cdc (Sivil Savunma Komitesi) İle Unesco Toplantılarında Ve Nato Intex Tatbikatlarında İngiltere, Fransa, Belçika, Hollanda Ve İtalya’da Türkiye’yi Temsil Etmiştir. Ayrıca Danimarka’da Sivil Savunma Kurtarma Birlikleri Konusunda Önemli Bir Araştırma Yapmış Ve İçişleri Bakanlığına Rapor Sunmuştur.

Meslek Hayatında Pek Çok Takdirname, Sivil Toplum Kuruluşlarından Şükran Belgeleri Ve Plaketler Almıştır.

İngilizce Bilmektedir. Türk İdareciler Derneği, Mülkiyeliler Birliği, Sisav (Sivil Savunma Vakfı) Ve Mesam Üyesidir. Siyah Kuşak 3.Dan Taekwondo’cu, 6.Dan Hapkidocu’dur. Türk Halk Müziği Derlemecisidir. Uşak Yöresine Ait Derlediği 10 Adet Halk Türküsü Trt Repertuarında Bulunmaktadır. Merhum Özay Gönlüm’ün Manevi Kardeşi Olan Ayhan, Özay Gönlüm’ün Ünlü Sazı Yaren’in İsim Babasıdır.

Yüksel Ayhan 07.09.1992-19.09.1997 Tarihleri Arasında İzmir-Bornova, 19.09.1997-16.10.2001 Tarihleri Arasında İstanbul Küçükçekmece, 27.10.2001-25.10.2004 Tarihleri Arasında İzmir-Balçova, 08.11.2004-17.10.2005 Tarihleri Arasında Konya-Karatay Kaymakamı Olarak Görev Yapmıştır.

İç linklerEdit

Dış linklerEdit