FANDOM

Edit

Lupa Eylem Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Gösterdiği ilgiyi kesmek

Nuvola apps bookcase Köken

[1] (Türkçe)

Books-aj.svg aj ashton 01f Kaynaklar

İrtidad (Arapça: geldiği yoldan geri dönmek, bir şeyden yüz çevirmek veya başka bir şeye dönmek), İslam dinini bırakarak başka bir dini kabul etmek. İslamda, Müslümanlıktan çıkarak (riddet) bir başka dini benimseme anlamında kullanılan irtidad terimine karşılık, bir başka dinden çıkarak Müslümanlığın benimsenmesinde ihtida (doğru yola girme) adı verilir. Kişinin irtidad etmiş (mürted) sayılması için aranacak koşullar konusunda görüş ayrılığı vardır. Çocuklar ve aklı yerinde olmayanlar için irtidad söz konusu edilemez; genellikle sarhoşlar için de irtidad cezası öngörülmez. Zor ya da tehdit durumunda da irtidad geçerli sayılmaz.

Ceza Edit

Bütün islam mezhepleri irtidadın cezasının ölüm olduğunda birleşirler. Ama bazı hukukçulara göre mürtede tövbe etmesi için bir süre tanınmalıdır. Kadınlar için de ölüm cezasının geçerliliği tartışmalıdır; örneğin Ebu Hanife'ye göre kadınlar öldürülemez (had).

Başka bir açıdan irtidad; Allah'a verilen sözden dönmektir. Bu da büyük bir günah sayılır. Fakat Kur'an buna dünyevi bir ceza, yani önleyici bir yaptırım koymamıştır. Çünkü iman gönül işidir. Zorlama ve baskı ile iman olmaz. Bu sebeple dinden dönen kimseyi zorla dine sokmak mümkün değildir. "Dinde zorlama yoktur." (Bakara Suresi, 2/256) ayeti de bunu ifade etmektedir.

Öte yandan mezheplerin çoğuna göre eşlerden birinin irtidad etmesi evlilik birliğine son verir. Mürtedin tanıklığı geçerli değildir. Mürted mirasçı olamaz; ölümünden sonra malların nasıl paylaşılacağı konusunda ise değişik görüşler vardır.

Dış bağlantılar Edit

Şablon:İslam-taslak

ar:ردة ca:Apostasia en l'islam de:Apostasie im Islam en:Apostasy in Islam es:Apostasía en el islam fr:Apostasie dans l'islam id:Kemurtadan dalam Islam it:Ridda ja:イスラム教における棄教 nl:Ridda pl:Ridda

zh:伊斯蘭教的叛教