FANDOM

Projenin AdıEdit

“ Yaşlı ve Hastalara Evde Bakım Sınıfı” projesi.

Projenin KonusuEdit

İlçemiz merkezinde ikamet eden ve 3294 sayılı kanun kapsamında fakir ve yardıma muhtaç olup, halen vakfımızdan yardım alan bunun yanı sıra, yaşlı veya hasta olduğu için başka birinin bakımına muhtaç olan 14 vatandaşımızın bakım ve temizlik hizmetinin evde görülmesidir.

Projenin Uygulama YriEdit

Mersin İli, Yenişehir İlçesi

Projenin Toplam Yatırım TutarıEdit

135.840 TL

Fondan Talep Edilen FinansmanEdit

135.840 TL

Projenin Amacı ve GerekçesiEdit

Yenişehir İlçesine bağlı mahalle ve köylerde yaşayan 3294 sayılı kanun kapsamında yer alan, sosyal ve ekonomik yönden yoksulluk içinde bulunan yardıma ve bakıma muhtaç, kimsesi olmayan, ancak huzurevi hizmeti istemeyen yaşlıların, kendi bulundukları sosyal çevreden ayrılmadan, evde bakım hizmetine ihtiyaçları vardır. Bu bakım hizmetleri desteklenerek bir takım sorunların azaltılabileceğinin mümkün olduğu düşünülmektedir.

Bu projede amaç; evde bakım hizmetini yerine getiremeyen ve sağlık sorunlarıyla birlikte maddi yoksunluk içinde olan bu vatandaşları kötü yaşam koşullarından kurtarmak daha sıhhi ortamlar sağlayabilmektir. Bu proje ile sosyal ve ekonomik yönden yoksunluk içinde yaşamını sürdüren ancak huzurevi hizmeti istemeyen korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç yaşlılara hizmet verilirken; sosyal güvencesi olmayan, kirada oturan, ekonomik yoksunluk içerisinde bulunan, yardıma muhtaç kişilere istihdam alanı sağlamak amaçlanmıştır. Bu kişiler Halk Eğitim Merkezinde eğitim gören kursiyerler arasından seçilip, yaşlılara evlerinde bakım ve temizlik hizmeti verecekler.

Projede İşbirliği Yapılacak Kişi Ve KuruluşlarEdit

Yenişehir Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yenişehir Halk Eğitim Müdürlüğü

Söz Konusu Malzeme Nereden ve Nasıl Temin EdilecekEdit

Trabzonun en önemli organizasyon şirketi olan MRC ORGANİZASYON & EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ firmasından temin edilecek...

Projenin Süresi ve Uygulama AşamalarıEdit

( 1 yıl / 14 yaşlı vatandaş için ) : Bu proje bir yıllık süreyi kapsamaktadır.

Evde Bakım Hizmeti Verilecek Yaşlı Vatandaşlarımıza;

a) Evlerinde 4 temizlik personeli ile her gün belirlenen vatandaşların evleri temizlenerek, yemekleri yaptırılacaktır.

b) Aynı evlere 2 hemşire ile ziyarette bulunarak sağlık tarama hizmeti verilecektir.

c) Aynı kişilere 1 berber/kuaför ile ayda 1 defa 1 berber/kuaför hizmeti verilecektir.

Projenin Gelir-Gider AnaliziEdit

Kadrolu 4 personel giderleri.... 3.200 * 12 = 38.400 2 Hemşire.......................3.000 * 12 = 36.000 Berber ve kuaför (Hizmet alımı yoluyla)......420 * 12 = 5.040 Araç bedeli (Kiralama + benzin + kasko vb.).....3.700 * 12 = 44.400 Temizlik giderleri.....500 * 12 = 6.000 Öngörülmeyen extra giderler.....500 * 12 = 6.000 Aylık Toplam Gider: 11.320

1 Yıllık Genel Toplam:135.840