FANDOM

Bocce açılış1

Yenişehir Bocce Kuzey Ligi açılışından bir görüntü

Bocce açılışı 2

Bocce açılışı 6

Bocce açılışı 7

Bocce açılışı 8

Bocce açılışı 9

Mersin ilimizde düzenlenecek olan 2013 Akdeniz Oyunları'nın ana disiplinlerinden birisi olan Bocce sporu branşında yapılacak muhtemel müsabaka saha yerlerini belirlemek ve oyunların icra edileceği yerde bizzat görmek ve incelemek üzere Türkiye Bocce Bowling Dart Federasyon Başkanı sayın Dr. Mutlu Türkmen Mersin ilimize gelmiştir. Akdeniz Oyunlarında oynanacak olan ana dsiplinlerin federasyon başkanlarından Mersin ilimize ilk gelen Federasyon Başkanı, Türkiye Bocce Bowling Dart Federasyon Başkanıdır.

Akdeniz Oyunları öncesi Yenişehir ilçemize yapılan ziyaret çerçevesinde ayırca Yenişehir Kaymakamlığınca başlatılan ve Türkiye'de bir ilk olan, " Yenişehir Bocce Ligi" nin resmi açılışıda yapılmıştır.

Bocce, Akdeniz Oyunları, Türkiye ve Yenişehir değerlendirmesiEdit

Akdeniz Oyunlarında Türkiye'nin en çok madalya almayı beklediği branşlardan birisi olan Bocce ana dsiplinide milli takıma Yenişehir'den ve dolayısıyla Mersin'den de sporcuları katmayı hedefleyen Yenişehir bocce ilçe ligi doğrudan sporcu alt yapısının yetiştirilmesine yönelik bir alt yapı çalışmasıdır. Yoksa bina yapmak kolay şeydir. Parası olan yapar , ama organizasyon kültürü olmayan sporu yapamaz, başarılı da olamaz...

Bu anlamda Mersin'in Yenişehir ilçesinde 30 Mart 2011 de Gelişim Koleji'nde, başta Türkiye Bocce Bowling Dart Federasyon Başkanı Dr. Mutlu Türkmen ve Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal olmak üzere, İlçe Şube Müdürleri, Okul müdürleri ve sporcu öğrencilerin katılımıyla "Yenişehir Bocce Ligi" resmi açılışı gerçekleştirilmiştir.

6.sı 1971 yılında İzmir’de düzenlenen ve ancak Ülkemize 40 yılda bir nasip olan Akdeniz oyunlarının Türkiye'de 2.si 2013 yılında Mersin de düzenlenecektir.

Bu güne kadar düzenlenen oyunlarda kazandığı toplam madalya sayısı itibariyle İtalya en başarılı ülkedir.

Türkiye başarı sıralamasında 4. sıradadır

Pescara'da Türkiye 5. sıraya düşmekten bocce sayesinde kurtulmuştur. Bocce Federasyon Başkanı, bocceyi 2013 'de madalya sıralamasında Türkiye'yi kurtaracak ve madalya sayısında ilk 3 e taşıyacak ana branş olarak görmektedir.

Ülkemizin Akdeniz oyunlarında başarı grafiğini yukarılara çekmek için en uygun branşlardan birisi de BOCCE ana dsiplinidir.

Bu noktada şunu belirtmek gerekir ki Bocce branşının sade Fransa’da 800.000 lisanslı (ki bu bizdeki bütün lisanslı sporcu sayısından daha çoktur.) ve 40.000.000 (Yazıyla kırk milyon) kişi de klüp çatısı altında bocce oynamaktadır.

Yani bocce bu anlamda Akdeniz'in bir milli sporudur, denilebilir.

Bocce sporu, 7 den 77 ' her yaş gurubundan kişinin sporcu olarak oynayabildiği bir spor dalıdır.

Bocce , aynı zamanda bir aile ve piknik sporudur.

Bu bağlamda 2013 Akdeniz Oyunları sebebiyle ülkemizi ziyaret edecek turistlerin yoğun ilgisini çekecek olan Bocce sporudur.

Mersin Yenişehir'de Akdeniz oyunları için başlatılan bocce çalışmalarıEdit

Mersin’de Yenişehir'de ilk kez 2010 Mart ayında Yenişehir ilçesinde bocce antrenörlük kursu düzenlenerek ilk eğitsel faaliyet başlanmıştır.

Daha sonra 2010-2011 eğitim sezonunun başında komiteler oluşturularak ilk organizasyon çalışmalarına başlanmıştır. Bu çerçede Mersin Yenişehir Kaymakamlığı tarafından İlçedeki okullar arasında koordinasyon ve organizasyon çalışmaları başlamıştır. Bu bağlamda ilk toplantı 2011 Ocak ayında yapılmış, bocce koordinatör okulu ve bocce organizatör okullar heyeti görev taksimatı yapılmıştır. Ayrıca bununla kalınmamış daha ileri bir organizasyon kültürü gerçekleştirilerek beden eğitim öğretmenleri arasında da Türkiyede birilk olarak bocce ilçe koordinatörü görevlendirilmiş ve bocce koordinasyon kurulu oluşturularak ileri bir " bocce sporu görev taksimatı" yapılmıştır.

İlk çalışmalar Yenişehir Kaymakamlığının öncülüğünde görev taksimatı yapılan ilçe koordinatörü beden eğitimi öğretmenleri ve koordinatör okul müdürleri işbirliğ ve fedarasyon il temsilcisinin iştirakiyle başlamıştır.

Daha sonra gönüllü sponsor bulunarak onlardan sağlanan maddive manevi desteklerle Yenişehir bölgesindeki okullarda antrenmanlara ilk kez başlanmıştır.

Bocceye gösterilen yoğun ilgi antrenör açığını gündeme getirmiş, Türkiye Bocce-Bowling-Dart Federasyonu tarafından İlimizde temel ve uygulamalı antrenörlük eğitimi verilmesi 17-24 Mart 2011 de verilmesi sağlanmıştır.

Akdeniz oyunlarında bocce sporuna ilginin arttırılması ve Akdeniz oyunlarında ülke olarak madalya elde edecek sporcuların yetiştirilmesi amacıyla Yenişehir okullarının katılımı ile Yenişehir Bocce Ligi kurulmuştur.

Akdeniz Oyunlarının ana branşlarından biri olmasına rağmen ülkemizde yeterince tanınmayan ve turistler tarafından özellikle aranılan bu spor dalının geliştirilerek, Ülkemizin 2013 Akdeniz Oyunlarında alacağı madalya sayısını arttırmak üzere sporcu yetiştirmek ve gerekli tanıtım faaliyetlerinin yapılması için Yenişehir Bocce Ligi düzenlenmiştir ve resmi açılışı yapılmıştır.

Bu çerçevede Yenişehir Belediye Başkanlığı ile de işbirliği yapılarak, Yenişehirin kuzeyindeki okullarda bocce sahaları yaptırılmıştır. Bocce sahalarının bir kısmı da okullar kendi imkanlarıyla yapmışlardır.

Şimdilik Yenişehir'de on (10) okulun yürüttüğü ilçe liği önümüzdeki eğitim yılında 30 okula çıkarılacaktır.

Bu konsepte medeniyetin köyden şehre geitilmesi espirisi çerçevesinde, Yenişehir ilçesinde ilk bocce sahası, Çavak köyünde oluşturulmuştur Bu anlamda Mersine bocce sporu köyden getirilmiştir. "Yenişehir'de Yenişeyler" sloganı hepten boşa gitmesin diye böyle yapılmıştır. :-)

Akdeniz oyunlarının tarihçesi için önemli bir notEdit

Akdeniz oyunları, 1948 Londra olimpiyatları sırasında Olimpiyat Komitesi Başkanı olan ve Mısır hidivlerinden Türk asıllı Muhammed Tahir Paşa tarafından gündeme getirilen Akdeniz Oyunları, 9 Akdeniz ülke olimpiyat komitesinin kabulü ile ilk olarak 5-12 Ekim 1951 tarihleri arasında İskenderiye’de düzenlenmiştir.

Bocce oyununun tarihçesiEdit

Bocce sporu ilk olarak M.Ö. 5000 yıllarında Anadolu da oynanmıştır. İlk uygulamalarda cilalanmış kaya parçalarıyla oynanan oyun günümüzde yuvarlak ve sentetik malzemelerle yapılmış toplarla oynanmaktadır.

Bugünkü şekliyle ilk kez Romalılar tarafından oynanan oyun adınıda Romalılardan almıştır.

Türkiye Bocce oyunu ile ilk olarak 1991 yılında tanışmış ve faaliyetlerini 2005 yılına kadar Beyzball-Softball Federasyonu çatısı altında sürdürmüştür.

2005 yılında ise Bocce, Bowling ve Dart Federasyonu kurularak bilinen spor kimliğine kavuşmuştur.

Dış linklerEdit