< SYDV < Yenişehir SYDV < Yenişehir SYDV Projeleri < Sydv/projeler

YOKSUL AİLELERE SÜT ÜRÜNLERİ DAĞITIM PROJESİ

PROJENİN KONUSU : Muhtaç 100 Aileye haftalık olarak süt ve süt ürünlerinden oluşan gıda paketi dağıtımı planlanmış olup, gıda paketi içerisinde; 0,5 Kg. tereyağı, 1 Kg. kaşar peyniri, 1 Kg. beyaz peynir, 5 Kg. yoğurt bulunacak, ailede İlköğretim çağında çocuk veya 55 yaş üzeri birey bulunması durumunda sağlıklı kemik gelişimi ve kemik erimesini önlemek amacıyla 1 yada 2 litrelik pastörize veya UHT süt ilave edilecektir.

PROJENİN AMACI : Süt ve Süt ürünleri bireylerin dengeli beslenme, sağlığının korunması ve geliştirilmesinde önemli rol oynamaktadır.Yeterli ve dengeli beslenme insan vücudunun ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerinin her gün ihtiyacı olduğu kadar alınması ile sağlanabilmektedir.

Süt ve süt ürünleri grubunda yoğurt, peynir ve süttozu gibi sütten yapılan besinler yer almaktadır. Bu besinler protein, kalsiyum, fosfor, B12 vitamini olmak üzere bir çok besin maddesi içermektedir. Bu nedenle başta çocuklar olmak üzere süt ve süt ürünlerinin her gün yeteri kadar tüketilmesi gerekmektedir. İleri dönemlerdeki alışkanlıklarımız çocukluk döneminde kazanılmaktadır. Büyüme ve gelişme çağındaki çocukların dengeli beslenme alışkanlığını kazanmasında , süt ve süt ürünleri tüketiminin önemi büyüktür. Çocuklukta kemik gelişimi, ileri yaşlarda kemik erimesinden korunmada büyük rol oynamaktadır.

Ülkemizde kişi başına süt tüketimi yıllık 24 litre, Avrupa birliği Ülkelerinde ise 100 litrenin üzerindedir. Halbuki her yaş grubunun günlük ortalama 2 su bardağı süt tüketmesi gerekmektedir. Projenin uygulanması ile yukarıda da açıklandığı şekilde özellikle çocuklara süt ve süt ürünleri tüketimi alışkanlığı kazandırılarak yeterli ve dengeli beslenme sağlanacaktır.

PROJENİN UYGULAMA YERİ : Mersin İli, Yenişehir İlçesi.

PROJENİN TOPLAM YATIRIM TUTARI : 52.000,00 TL.

1 adet gıda paketinin maliyeti 20,00 TL. ve haftalık 100 Aileye dağıtım yapılacağı dikkate alınarak haftalık maliyet 2.000,00 TL. olarak hesaplanmıştır. Proje 6 ay (26 hafta) devam edeceğinden projenin ön maliyeti 52.000,00 TL. olarak tespit edilmiştir. Gerekli görülmesi ve bütçenin yeterli olması durumunda Aile sayısı ve proje maliyeti arttırılabilir.

VAKIFTAN TALEP EDİLEN FİNANSMAN : 52.000,00 TL.

PROJEYİ UYGULAYACAK BİRİM : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı , İlçe Tarım Müdürlüğü ve Mersin Süt Üreticileri Birliği.

GIDA PAKETLERİNİN NEREDEN VE NASIL TEMİN EDİLECEĞİ : Mersin Süt Üreticileri Birliğinden çiğ süt alan firmalarla görüşülerek uygun fiyatla süt ve süt ürünleri temin edilirken aynı zamanda Mersindeki süt üreticileri de desteklenmiş olacaktır.

PROJENİN SÜRESİ VE UYGULAMA AŞAMALARI : 6 ay (26 hafta) olup, uzatılabilir.

1- PROJENİN ADI VE KONUSU : Yenişehir İlçe sınırları içerisinde bulunan muhtaç ailelere haftalık olarak sağlıklı beslenmelerine destek sağlamak amacıyla uygulanacaktır.

2- PROJENİN UYGULAMA YERİ : Mersin İli, Yenişehir Kaymakamlığı sınırları içerisinde uygulanacaktır.

3- PROJENİN AMACI VE GERÇEKLEŞMESİ : Yenişehir İlçesi yeni kurulmuş olup, yardıma muhtaç 100 ailenin tespitinde ve gıda paketlerinin ulaştırılmasında Mahalle ve Köy Muhtarlıkları ile işbirliği yapılacaktır. Muhtaç aileler sürekli bir işi ve geçimini sağlayacak miktarda tarım arazisi bulunmayanlar arasından seçilecektir. Her ailenin ortalama en az 4 kişi olduğu dikkate alındığında proje ile 400 kişiye katkı sağlanacaktır. Ayrıca proje kapsamında dağıtılacak süt ürünleri gıda paketleri 5200 sayılı Yasa ile kurulan Mersin Süt Üreticileri Birliğinden çiğ süt alan firmalardan temin edileceğinden dolaylı olarak ta Mersinde süt üretimi yapan örgütlü üreticiler dolaylı olarak desteklenmiş olacaktır.

HAZIRLAYANLAR

Mehmet ÇAKMAK Cemal USLU Teknisyen Ziraat Yüksek Mühendisi